• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-15 21:44:54 följande:
    Ja, eller sorgligt att det ska vara så svårt att förstå mellanstadiematematik.

Men kanske man kan få till ett nytt begrepp för att blanda äpplen med päron eller för att travestera Hamlet: Att digestivera eller inte digestivera -.det är fråganSkrattande

Men det var intressant att notera att stora delar av den nyauktoritära skaran på FL redan är frånsprungna av en vanlig sjuårig tjej i fråga om matteförståelse.
    Ännu roligare att tänka sig att dessa tre rader behöver ytterligare flera meter med text och formler för att förklara vad man EGENTLIGEN menade.

Verkligen prov på god kommunikationsförmåga
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-15 23:00:22 följande:
    Du kan alltså räkna antalet symboler som motsvarar den totala andelen som inte gillar SD = 75 stycken.

Det kan inte bli fler än så, hur det än vänds och vrids på det - alla elementen är med.

Och du ser ju att jag ordagrant följer Kverulant67:s formel - förutom att jag har lagt till den underförstådda andelen som gillar SD (25%) och för att börja på 100% istället för 75%.
    Digestive, jag är säker på att Kverulant gillar underförstådda betydelser - varför skulle det ha ändrat sig sen urminnes tider angående detta med underförstådda påståenden Solig Jag tror helt säkert att detta har dryftats i åratal här i trådarna.

Problemet med dessa underförstådda påståenden är de sällan har på fötterna och påståenden blir mer än galna då de inte uttrycks klart.  - vilket vi nu sett med all tydlighet.

Jag har för mig att Michaux hade en del klokheter att säga om att följa i andras spår och att spåra själv i orörd mark.. 

MIchaux var noga med att vårda och värdesatta sin självständighet Skål

• Padirac
    nihka skrev 2019-12-15 23:32:55 följande:
    Ännu roligare att tänka sig att dessa tre rader behöver ytterligare flera meter med text och formler för att förklara vad man EGENTLIGEN menade.

Verkligen prov på god kommunikationsförmåga smile2.gif
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-12-15 20:09:39 följande:
    Mm, tillsammans med den olustiga viskningen, norskan som inte förstod att typ ett kilo smör vägde lika mycket som ett kilo mjölk, ANOFs bästa trådar och SD-tjejen vars pappa skulle få nobelpris i tåg, definitivt på min topplista över de mest skrattframkallande episoderna på FL genom åren.

Fast ANOF tror jag trollade medvetet, men i så fall oerhört skickligt.
    Hahahaha! Kommer ihåg den. Nobelpris i tåg. Det gick nog som på räls för den låtsaspappan
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    nihka skrev 2019-12-15 23:32:55 följande:

Verkligen prov på god kommunikationsförmåga

Ah, du glömmer att det ska vägas upp mot spaltmeter efter spaltmeter av hån, häckel och förnedring. :)

Jag fascineras av bubblan ni lever i och där ni uppträder som att de tyngsta fotstegen som sätta här och vad medlemmar på Familjeliv samt folk utifrån skulle reagera på - i det här öppna forumet - är att någon som knappt deltar i diskursen eventuellt har formulerat sig matematiskt luddigt förra månaden...

...och inte ert hetsiga raljerande över det.

Jag vet ju att ni älskar sådant - att håna, häckla och förnedra är säkert en delad passion i era sällskap - hur många är det dock som skrattar med er i den något större världen? :D

Det finns nog långt fler som anser att hån, häckel och förnedring (redan vid bagateller) inte är ett önskvärt beteende... än ni som stryker omkring här med passion för det och gelikar. ;)

Men det är klart att ni ska fortsätta! ^__^ Sluta aldrig vara den ni är.

Och imorgon tänker ni fortsätta! :D Dag in och dag ut.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-15 23:37:43 följande:

Digestive, jag är säker på att Kverulant gillar underförstådda betydelser - varför skulle det ha ändrat sig sen urminnes tider angående detta med underförstådda påståenden  Jag tror helt säkert att detta har dryftats i åratal här i trådarna.

Problemet med dessa underförstådda påståenden är de sällan har på fötterna och påståenden blir mer än galna då de inte uttrycks klart.  - vilket vi nu sett med all tydlighet.

Jag har för mig att Michaux hade en del klokheter att säga om att följa i andras spår och att spåra själv i orörd mark.. 

MIchaux var noga med att vårda och värdesatta sin självständighet 

Tja, jag har väl gjort vad jag har kunnat angående illustrationer och förklaringar. Får väl istället övergå till frågorna som har format sig under gårdagen.

Du tycker inte att det är lite konstigt att FDFMGA tvingar in formeln i ett Venndiagram även om det ger knepiga resultat - SAMTIDIGT som formeln 1) kan beskrivas helt korrekt i cirkeldiagram, 2) kan beskrivas helt korrekt i faktiska ting samt 3) passar utmärkt i ett Euler Diagram?

Att välja det omöjliga när det finns gott om möjliga alternativ, hmm... varför gör man så?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-15 19:46:11 följande:

Jag kan väl leta rätt på ursprungsinlägget med de orimliga värdena, det som du och Nihka glatt kommenterade.

Problemet är väl annars att FL:s främsta högertänkare har problem att förstå skillnaden mellan antingen eller och både och.

De 50 procent som i ursprungsexemplet inte ogillar SD fortsätter att vara 50 procent avseende SD, oavsett om en procent av dem gör epatraktor och två procent petar sig i näsan tvångsmässigt och tre procent tror att Stefan Löfven är djävulens inkarnation på jorden och...

Och 50 + 75 är 125

Ett ögonblick bara.

Visa hur du har fått fram värdet 75 i uträkningen här.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-16 04:18:57 följande:

Tja, jag har väl gjort vad jag har kunnat angående illustrationer och förklaringar. Får väl istället övergå till frågorna som har format sig under gårdagen.

Du tycker inte att det är lite konstigt att FDFMGA tvingar in formeln i ett Venndiagram även om det ger knepiga resultat - SAMTIDIGT som formeln 1) kan beskrivas helt korrekt i cirkeldiagram, 2) kan beskrivas helt korrekt i faktiska ting samt 3) passar utmärkt i ett Euler Diagram?

Att välja det omöjliga när det finns gott om möjliga alternativ, hmm... varför gör man så?

För att inte förvanska skribentens utsaga naturligtvis.

Skribenten har med sina påståenden gett premisserna och siffrorna.

75%ogillar SD, 25%gillar S, och däremellan finns 50% som inte är en del av de 75%som ogillar SD och inte heller gillar S, dvs ytterligare 50% som gillar SD och ogillar S.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-16 04:29:20 följande:
    Visa hur du har fått fram värdet 75 i uträkningen här.
    Läs gärna det Kverulant skrev.

Hen påstod att 75 procent  ogillar SD. Medan hen därefter påstod att drygt 50 procent inte ogillar SD. Det blir 125 procentSkrattande

Jag pysslar själv inte med nyauktoritär matematik, vill ju inte framstå som ignorant.

Men nu är det väl hög tid att ta sig an Novus nya siffror. 31 procent vardera för Jimmie och Ebba som toppar förtroendet. Ulf fick 25 procent, liksom Löfven.

Här finns det oändliga möjligheter för den nyauktoritöra matamatikens äppelpäronkader, i synnerhet den del av kadern som aldrig funderar över ett värdes betydelse.

T ex kan man komma fram till att 31 + 31 + 25, det vill säga 87 procent av folket har störst förtroende för den nyauktoritära alliansenSkrattande

Dett alldeles särskilt om man ännu inte förstått skillnaden mellan "antingen eller" och "både och". Och det vet ju alla att alla goda ting är treSkrattandeSkrattandeSkrattande
  • storpappan

Jimmie Åkessonstor vinnare i senaste Novus och Stefan "Det är oaceptabelt" Löfven rasar ytterligare i förtroende. Dags att han lämnar den sjunkande skutan nu kanske?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?