• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2019-12-19 14:50:45 följande:
    Javisst, jag har visserligen besvarat frågan säkert 20 gånger här i tråden.

Det är framförallt när det kommer till skillnaden mellan antingen eller som nyhögerrns epatraktorrmatte fastnar i diket och slirar omkring utan förmåga att kunna ta sig upp.

75 procent ogillar SD enligt det orimligat okunniga exemplet medan drygt 50 procent inte gör detta.

Jag förstår att flummatten vill exkludera 25 procent sossar från de 50 procenten men inte från de 75 som påstås ogilla SD.

Matte kan säkert vara en lek, men det är inte en lek där man bestämmer reglerna själv.

Exemplet och debatten kring detta avspeglar  två saker, nyhögerns omörmåga att tänka en tanke färdig, det vill säga att föra ett korrekt resonemang från början till slut samt gnällmentaliteten.

Hade det varit jag som konstruerat en matematiskt skvader så hade jag skrattat år min miss och låtit andraa skratta en stund - inte härsknat till som en gammal getabock.

Samtliga bland de 50 procenten har två egenskaper - de ogillar inte SD och de gillar inte S. Det gäller alltså alla och 50 + 75 är 125.

Varför inte - om du nu inte tror på mina mattekunskaper, fråga någon du litar på - föraslagsvis inte någon som tillhör nyhögern. Där tycks de mest elementära mattekunskaper vara satta på undantag.
    Hm, här glömde jag något viktigtSkrattande

Det är framförallt när det kommer till skillnaden mellan antingen eller och både och som nyhögerrns epatraktorrmatte fastnar i diket och slirar omkring utan förmåga att kunna ta sig upp.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-18 19:25:44 följande:

Nej, vad sjuåringen förstod var att det inte går att lösa något som anger att totalen för en population är minst 125 procent sett till hur populationen förhåller sig till SD. Eller snarare principen eftersom jag bytte ut partierna mot ankor i olika färger.

faktiskt en av henne rätt uppskatatd lek.

Vad du inte förstår är att du irrar omkring planlöst i en Oscar Reutersvärdfigur utan att veta var du befinner dig.Jag uppfattar det som att språkliga och/eller emotionella begränsningar kan innebära att man saknar förmåga att förstå skillnaden mellan person och ämne.

Det var faktiskt detta som fick mig att fastna på Familjeliv - upptäckten att det som då var ett embryo till den nyauktoritära rörelsen - eller om man så vill på den tiden huvudsakligen SD-aktivister - blev så oerhört kränkt när man petade på en illa formulerad tanke och påpekade vad den innebar. Då var personangreppet en lika självklar respons från det som skulle bli nyhögern som ett brev från posten innan Maud Olofsson sett till att den inte skulle fungera längre.

Jag tror att det är viktigt att till och med på Familjeliv ifrågasätta de uppblåsta gemensamhetsskapande flabbandet från nyhögern och det kan man säkert göra på många olika sätt.

Själv föredrar jag att göra det genom att t ex påpeka att en population inte kan vara större än populationen själv och när personangreppen kommer så ser jag dessa för vad de är.

Vill någon placera mig i en kvart där jag sitter och trycker i mig mina kanyler, som en upprörd nyauktoritär gjorde för några månader sen, tja då tänker jag väl att man ofta utgår från egna erfarenheter men svarar snällt att populister har en tendens att ta sig själva på för stort allvar.

Eller så tänker jag på populisternas populist, Donald Trump - att ingen likt honom kan peka på självklarheten att inskränktheten inte tål att man skratatr åt den.

Det senare också en av de bärande teserna i Jantelagen

Klart att det är olösligt för den som inte kan räkna med negation. :)

Precis som att 1 + 1 = X är olösligt för den som inte kan räkna med addition. ;)
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-18 19:41:48 följande:

Vackra och fascinerande!

I en helt annan klass än andra bilder/bildspel du postat i den här tråden.

Tack!

:)
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-19 15:59:23 följande:
    Klart att det är olösligt för den som inte kan räkna med negation. :)

Precis som att 1 + 1 = X är olösligt för den som inte kan räkna med addition. ;)
    Nej, det är orimligt enligt samma principer som 3 änder + två ankdammar är 114.000 inlägg på FL - XGlad

I den första kategorin (75 procent) ingår alla som ogillar SD, inklusive sossar 
    I den dryga kategorin (50 procent) ingår alla som inte gillar S och alla som inte ogillar SD.

Tillsammans blir det 125 procent av befolkningen.

Ett av problemen med exemplet är att det inte bara är ett matematiskt missfoster utan också ett semantiskt, det finns inget däremellan utan en okänd andel av sossarna ingår i andelen 75 procent.

Och inte hade det blivit bättre om exemplet presenterats som 75 procent av dem som inte är sossar ogillar SD medan 100 procent av sossarna som utgör 25 procent av befolkningen ogillar SD däremellan finns resten dryga 50 procentSkrattande
    K Markatta skrev 2019-12-19 16:45:31 följande:

Bra analys av Löfvenregeringens samarbetspartner:

Äsch, dessa folkpartister och deras vurm för privata alternativ. Låt de elever som nu vill välja Kunskapsskolan göra det men tvinga inte dem som önskar gå i en vanlig kommunal skola att välja det privata.

För övrigt är det ju bra att kunskaperna bland skolelever förbättrats under S-regeringen, ett exempel på att ett tydligt fokus kan ge resultat. Aliiansen ändrade ju förutsättningarna för skolan så ofta att inte ens lärarna hängde med i hattandet.

Skolan behövde fredas från klåfingrig folkpartiexercis för att förutsättningarna för att kunskapsskolan skulle kunna återupprättas i praktiken och inte bara  förbli riksdagsprat.
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-19 14:50:45 följande:
    Javisst, jag har visserligen besvarat frågan säkert 20 gånger här i tråden.

Det är framförallt när det kommer till skillnaden mellan antingen eller som nyhögerrns epatraktorrmatte fastnar i diket och slirar omkring utan förmåga att kunna ta sig upp.

75 procent ogillar SD enligt det orimligat okunniga exemplet medan drygt 50 procent inte gör detta.

Jag förstår att flummatten vill exkludera 25 procent sossar från de 50 procenten men inte från de 75 som påstås ogilla SD.

Matte kan säkert vara en lek, men det är inte en lek där man bestämmer reglerna själv.

Exemplet och debatten kring detta avspeglar  två saker, nyhögerns omörmåga att tänka en tanke färdig, det vill säga att föra ett korrekt resonemang från början till slut samt gnällmentaliteten.

Hade det varit jag som konstruerat en matematiskt skvader så hade jag skrattat år min miss och låtit andraa skratta en stund - inte härsknat till som en gammal getabock.

Samtliga bland de 50 procenten har två egenskaper - de ogillar inte SD och de gillar inte S. Det gäller alltså alla och 50 + 75 är 125.

Varför inte - om du nu inte tror på mina mattekunskaper, fråga någon du litar på - föraslagsvis inte någon som tillhör nyhögern. Där tycks de mest elementära mattekunskaper vara satta på undantag.
    Eftersom du återigen gör bort dej....
    Kan du inte bara svara på mina 3 frågor???
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-19 19:42:37 följande:

Nej, det är orimligt enligt samma principer som 3 änder + två ankdammar är 114.000 inlägg på FL - X

I den första kategorin (75 procent) ingår alla som ogillar SD, inklusive sossar 

I den dryga kategorin (50 procent) ingår alla som inte gillar S och alla som inte ogillar SD.

Tillsammans blir det 125 procent av befolkningen.

Ett av problemen med exemplet är att det inte bara är ett matematiskt missfoster utan också ett semantiskt, det finns inget däremellan utan en okänd andel av sossarna ingår i andelen 75 procent.

Och inte hade det blivit bättre om exemplet presenterats som 75 procent av dem som inte är sossar ogillar SD medan 100 procent av sossarna som utgör 25 procent av befolkningen ogillar SD däremellan finns resten dryga 50 procentÄsch, dessa folkpartister och deras vurm för privata alternativ. Låt de elever som nu vill välja Kunskapsskolan göra det men tvinga inte dem som önskar gå i en vanlig kommunal skola att välja det privata.

För övrigt är det ju bra att kunskaperna bland skolelever förbättrats under S-regeringen, ett exempel på att ett tydligt fokus kan ge resultat. Aliiansen ändrade ju förutsättningarna för skolan så ofta att inte ens lärarna hängde med i hattandet.

Skolan behövde fredas från klåfingrig folkpartiexercis för att förutsättningarna för att kunskapsskolan skulle kunna återupprättas i praktiken och inte bara  förbli riksdagsprat.

Ja, det här felaktiga resultatet får du när du 1.) bara har med 3 av 6 logiska mängdkombinationer när du räknar på en ekvation samt 2) inte räknar med negationen.

Inte konstigare än så.

Det är väl ändå klart som korvspad att man måste räkna på HELA ekvationen och RÄKNA MED negationen när det finns en negation?

Matematiken är inte begränsad till vad du råkar kunna av den, FDFMGA. :)
  • Kverulant67
    Digestive skrev 2019-12-19 20:38:32 följande:
    Ja, det här felaktiga resultatet får du när du 1.) bara har med 3 av 6 logiska mängdkombinationer när du räknar på en ekvation samt 2) inte räknar med negationen.

Inte konstigare än så.

Det är väl ändå klart som korvspad att man måste räkna på HELA ekvationen och RÄKNA MED negationen när det finns en negation?

Matematiken är inte begränsad till vad du råkar kunna av den, FDFMGA. :)
    Inte konstigt att landet går så illa trots 5 år av strålande högkonjunktur! Här sitter 5 st vänstertomtar och gör sej roliga över något så enkelt som matte! Och alla har så otroligt fel!
    25%+50%=75% som inte gillar SD.
    75% gillar inte S, dvs 25 gillar S.
    Vad blir kvar? Jo 50%.....

Kan ju bara hoppas att FDMG eller vad han heter fortsätter att göra bort sej i mellanstadiematte....
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-19 20:15:26 följande:

Eftersom du återigen gör bort dej....

Kan du inte bara svara på mina 3 frågor???

Inte ens den här fint utvecklade versionen samt tillhörande uträkning med förklaringar leder till insikt:

Här återfinns alla logiska mängdkombinationer som går att hitta i Kverulant67:s ekvation:

75% gillar inte S (A) medan 25% gillar S (a).

75% gillar inte SD (B) medan 25% gillar SD (b).

50% gillar inte S och SD (C) medan 50% gillar S och SD (c)

För att räkna på det här behöver man räkna med negation - alltså med det som händer inom parantes - för att alltihop ska kunna läggas ihop till 100% (då hela befolkningen som vi räknar på helt enkelt är 100%):

(A - C) + (B - C) + (c - a) + (c - b) = 100

Det som händer inom parentes är alltså konsekvensen av negationen i Kverulant67:s ekvation.

FDFMGA tänker prompt räkna med samma människor två gånger. :P

Snygga gärna till någonting om du har lust och tid. ^___^
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-19 20:45:40 följande:

Inte konstigt att landet går så illa trots 5 år av strålande högkonjunktur! Här sitter 5 st vänstertomtar och gör sej roliga över något så enkelt som matte! Och alla har så otroligt fel!

25%+50%=75% som inte gillar SD.

75% gillar inte S, dvs 25 gillar S.

Vad blir kvar? Jo 50%.....

Kan ju bara hoppas att FDMG eller vad han heter fortsätter att göra bort sej i mellanstadiematte....

Ja, det är smått fantastiskt att så många inbillar sig att de har kvar värdet 75 att addera 50 med - när de har hämtat värdet 50 ur 75.

Som påpekat tidigare så verkar vissa kunna ösa vatten ur båten och få mer vatten i båten av det.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?