• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-21 09:16:41 följande:
    Tja, jag gissar att ditt synsätt inte är så ovanligt bland fundamentalister av olika slag, alltså polariseringstanken där man antingen är för eller emot, vän eller fiende.

Bland folk som inte håller fanatismens fana högt finns det alltid en stor andel som vare sig gillar eller ogillar, visserligen är SD ett mycket kontroversiellt parti - men jag skulle gissa att det är minst 25 procent av befolkningen som hamnar i varken-eller-kategorin.

Hursomhelst - att du och Kverulant inte behärskar enkel matematik är inte särskilt anmärkningsvärt, inte heller att ni inte frågar någon ni litar på som skulle kunna hjälpa er - men mot bakgrund av att så många av nyhögerns förkunnare här på FL närmast brukar påstå att de är ingenjörer så är det roande att ingen av dessa försöker hjälpa er.

Det är ju faktiskt så enkelt att Kverulant påstod att 75 procent av befolkningen ogillar SD medan minst 50 procent inte gör det. Om någon lärde er att inte dribbla med i sammanhanget irrelevanta mängder skulle ni förmodligen kunna begripa vad en sjuåring kunde förstå på några minuter.

Och för att återknyta till inledningen - tanken att man inte alltid måste marschera omkring i en värld där allt antingen är svart elelr vitt, gott elelr ont, fiende elelr vän - så bjuder jag på Desertören av Kjell Höglund.  

">

Var skrev jag det???? Jag skrev att 50% återstår som varken gillar S eller SD....
    Det är skoj att du fortsätter att göra bort dej min vän!
  • Kverulant67
    Digestive skrev 2019-12-21 12:40:06 följande:
    Tja, är det uppställt så så är det uppställt så. :) Men man får nog ha en släng orimlighet i sig om man tolkar ett binärt exempel uppställt i fjärdedelar som ett genuint försök att beskriva verkligheten med...

...men ni ska såklart alltid klaga på något medan de dubbla måttstockarna kommer i tjog. :)

Själva är ni knappast så noga och har aldrig redovisat för era påståenden/siffror på ett vis som här har krävts för Kverulant67:s del.

Tänk om ni hade ens hälften så högs krav på er själva som på andra. :D

Och åter igen så visar du att du inte behärskar räkning med negationer eller hur man överhuvudtaget räknar på en ekvation. :) Du får räkna i båda led! - FDFMGA, och inte addera siffror lite hur som helst bara för att du råkar se dem. ;)

Föreslår att du läser det markerade ur matteboken som återfinns i inlägg #14414.
    Jösses! Ta inte upp binära tal med folk som inte ens klarar av mattematik för årskurs 2-4....
  • Padirac
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 02:50:06 följande:
    Tror du att din felräkning blir mindre fel om du drar till med lite svårare ord?
    Vet inte vad som är så abstrakt (konnation), jag har uttryckt klara siffror, även om jag nu insett att mattematik årskurs 4 verkar vara lite svårt för ett gäng här på FL...
    Men ni ger mej många skratt pga er enfald!
    Du är ju konnotation inte ett svårare ord - det är helt enkelt ett ord som avser vad ord betyder, vad ord har för mening....

Från detta kan vi se att en grupp som 'inte gillar' inte alls betyder att någon komplement-grupp skulle 'gilla'

När du blandar ihop dessa saker, eller när D tror att dessa saker är underförstådda, så blir det galet att räkna på dessa siffror .

Men om konnotation är för svårt så är nog hela resonemanget - med att ord har mening. att ord betyder , och att det påverkar de påståenden som görs om grupper och procent hit och dit -  för svårt

• Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-21 23:30:35 följande:
    Du är ju konnotation inte ett svårare ord - det är helt enkelt ett ord som avser vad ord betyder, vad ord har för mening....

Från detta kan vi se att en grupp som 'inte gillar' inte alls betyder att någon komplement-grupp skulle 'gilla'

När du blandar ihop dessa saker, eller när D tror att dessa saker är underförstådda, så blir det galet att räkna på dessa siffror .

Men om konnotation är för svårt så är nog hela resonemanget - med att ord har mening. att ord betyder , och att det påverkar de påståenden som görs om grupper och procent hit och dit -  för svårt

Dock ett ganska ovanligt ord när det gäller mattetal för årskurs 3-4, som du inte heller verkar ha någon koll på....
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 22:01:34 följande:
    Var skrev jag det???? Jag skrev att 50% återstår som varken gillar S eller SD....
    Det är skoj att du fortsätter att göra bort dej min vän!
    Nej, det gjorde du inte.

Du skrev att det finns en grupp på 75 procent som ogillar SD.

Du skrev att det finns engrupp på 25 procent som gillar S.

Och så skrev du att det finns en grupp på drygt 50 procent som inte tillhör någon av dessa grupper.

Förslagsvis så frågar du den där läraren om hur du ska bära dig åt för att förstå vad det är du skriver i samma veva som du antar utmaningen att försöka grepp enklare mellanstadiematte.

Jag kopierar in ditt exemopel där du kommer fram till att minst 125 procent av befolkningen antingen tyker illa im SD eller också inte tycker illa om SD.

Och tack för den inblick i några högerintellegt du och Digestive har gett mig - fascinerande och fullt i klass med SD-tjejen vars pappa också blivit sverigedemokrat och som dessutom skulle få nobelpris i tågSkrattande
     Tor 28 nov 21:40#13927
     Ca 75% av befolkningen gillar inte SD,

ca 25% gillar S.....

Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
  • Padirac
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 23:53:13 följande:
    Dock ett ganska ovanligt ord när det gäller mattetal för årskurs 3-4, som du inte heller verkar ha någon koll på....
    Ja, det är ovanligt när det gäller matematik, för det är ett språkligt begrepp, inte som plus, minus, gånger eller delat som handlar om matematik, vilket inte FLYTTA handlar om 
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-22 00:06:24 följande:
    Nej, det gjorde du inte.

Du skrev att det finns en grupp på 75 procent som ogillar SD.

Du skrev att det finns engrupp på 25 procent som gillar S.

Och så skrev du att det finns en grupp på drygt 50 procent som inte tillhör någon av dessa grupper.

Förslagsvis så frågar du den där läraren om hur du ska bära dig åt för att förstå vad det är du skriver i samma veva som du antar utmaningen att försöka grepp enklare mellanstadiematte.

Jag kopierar in ditt exemopel där du kommer fram till att minst 125 procent av befolkningen antingen tyker illa im SD eller också inte tycker illa om SD.

Och tack för den inblick i några högerintellegt du och Digestive har gett mig - fascinerande och fullt i klass med SD-tjejen vars pappa också blivit sverigedemokrat och som dessutom skulle få nobelpris i tågSkrattande
     Tor 28 nov 21:40#13927
    Tja vad ska jag säga... Alla utan du och dina 5 vänsterbelackare i tråden ser att det är rätt.....

Bara för dej tar jag bort negationen!
    25% gillar SD (I stället för 75% gillar inte)
    25% gillar S
    Vad är kvar, jo 50%.
    Det är fasen värre att diskutera matte med dej än med sonen när han var 9-10år...
  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-12-22 02:25:10 följande:

Svenska socialdemokratin börjar mer och mer likna gamla Sovjet.
    Försöket att försöka mörka kriminalitet är skrämmande!
    Orkar ni inte läsa, kolla bara Rapports inslag:
    https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/posts/1034362163583938?__tn__=K-R

Socialdemokraterna? På vilket sätt är Professor Dan Hedlin kopplad till Socialdemokraterna? Däremot noterar jag att du länkar till en sida på facebook som av allt att döma står brunhögern nära..

Om du är intresserad av alla brister i  Brå-rapporten kan du läsa vidare på https://twitter.com/DanHedlin . Där lägger Professor Dan Hedlin upp mailkorrenspondens etc. som tydliggör bristerna i BRÅ rapporten.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-12-22 06:40:00 följande:
    ...en sida på facebook som av allt att döma står brunhögern nära..
    Att du lägger till "som av allt att döma" framför en killgissning förstärker inte på något sätt ditt argument.

Det här är ett vanligt konto som hjälper SVT och SR att följa kravet på saklighet och opartiskhet i sina sändningstillstånd. Det är inte att stå nazismen nära.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?