• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-12-22 10:44:26 följande:

Att du lägger till "som av allt att döma" framför en killgissning förstärker inte på något sätt ditt argument.

Det här är ett vanligt konto som hjälper SVT och SR att följa kravet på saklighet och opartiskhet i sina sändningstillstånd. Det är inte att stå nazismen nära.

De 'hjälp er till' på samma sätt som övrig SDnära media. De är inte opartiska (enligt egen uppgift) och sakliga utan har en politisk agenda och värdegrund som står SD nära.

SDs kopplingar till identitära och nazister är känd sedan länge.
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-22 00:30:11 följande:
    Tja vad ska jag säga... Alla utan du och dina 5 vänsterbelackare i tråden ser att det är rätt.....

Bara för dej tar jag bort negationen!
    25% gillar SD (I stället för 75% gillar inte)
    25% gillar S
    Vad är kvar, jo 50%.
    Det är fasen värre att diskutera matte med dej än med sonen när han var 9-10år...
    Tja, om din son inte hunnit växa till sig alltför mycket skulle du ju kunna följa med honom till skolan. Jag noterar att du heller inte förstått att det alltid finns en grupp som varken gillar eller ogillar utan är tveksamma, vägrar ta ställning, inte bryr sig, etcetera.

Nåväl, det var bara ett påpekande i marginalen. Det största problemet är att du inte lyckas förstå vad det är för mängder du räknar och att du ännu inte tillägnat dig grundläggande matematisk förståelse, t ex avseende hur man förhåller sig till begreppen antingen eller respektive både och.

Lyckas du förstå hur illa konstruerat ditt  exempel är kanske du kommer att skämmas - men se det inte så. Du har i så fall också lyckats förstå vad det är du påstår i exemplet - att minst 125 procent av befolkningen antingen ogillar elelr också inte ogillar SD.

Notera gärna mitt sätt att förhålla mig till ditt synsätt att man alltid måste vara för eller också emot något - hur jag undviker fanatismen genom att bara definiera den alternativa mångden som alla som inte ingår i den mängd du definierade som 75 procent.

Och 75 + 50 är och förblir 125.

Det finns ingen anledning att ägna sig åt kulturrelativism och stryka kulturyttringar som inte är integrerade med svensk matematik medhårs.
     Tor 28 nov 21:40#13927
     Ca 75% av befolkningen gillar inte SD,

ca 25% gillar S.....

Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
  • K Markatta
    Padirac skrev 2019-12-22 11:07:20 följande:
    De 'hjälp er till' på samma sätt som övrig SDnära media. De är inte opartiska (enligt egen uppgift) och sakliga utan har en politisk agenda och värdegrund som står SD nära.

SDs kopplingar till identitära och nazister är känd sedan länge.
    Kan du ge något exempel på en person eller organisation som är motståndare till en S-regering men som du inte anser vara "SD-nära"?
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-12-22 10:44:26 följande:
    Att du lägger till "som av allt att döma" framför en killgissning förstärker inte på något sätt ditt argument.

Det här är ett vanligt konto som hjälper SVT och SR att följa kravet på saklighet och opartiskhet i sina sändningstillstånd. Det är inte att stå nazismen nära.

Det är inte en killgissning. Sajten är öppen med att  vänster-bias är huvudfokus i deras granskning och det är framförallt frågor som ligger SD/M/KD nära som lyfts fram.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-12-22 11:55:41 följande:
    Kan du ge något exempel på en person eller organisation som är motståndare till en S-regering men som du inte anser vara "SD-nära"?
    Tidigare var i alla fall Odenberg och Littorin ett par av dessa - kanske har de nu vänt sig efter vinden precis som UK, Bildt  och Dousa 

I någon mening var C och L för en alliansregering och mot en S-regering, men ville inte sitta i en alliansregering med stöd från SD.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-12-22 12:05:20 följande:
    Det är inte en killgissning. Sajten är öppen med att  vänster-bias är huvudfokus i deras granskning och det är framförallt frågor som ligger SD/M/KD nära som lyfts fram.
    Det som står på sidan är följande:
    "SVT, Sveriges Radio och UR ska vara opartiska och sakliga. Alltför ofta är det inte så. Därför granskar vi public service. Eftersom vi bedömer att public service i huvudsak är vänstervridet/har vänster-bias är det huvudfokus i vår granskning.Vi tillhör inget parti eller organisation, men har av hänsyn till vårt yrkes- och familjeliv valt att stå i bakgrund för projektet.Sidan drivs helt ideellt."

Att de fokuserar på vänstervinkling eftersom de uppfattar att vinklingen oftast sker åt det hållet betyder inte att de står "brunhögern", dvs nazisterna, nära.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-12-22 11:55:41 följande:
    Jag tror att Bildt Inte är SD-nära och jag har inte sett att han förespråkar ett samarbete  - trots att SDnära media skrivit detta. 

Men jag vet inte exakt var CB står idag.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-12-22 12:17:55 följande:
    Det som står på sidan är följande:
    "SVT, Sveriges Radio och UR ska vara opartiska och sakliga. Alltför ofta är det inte så. Därför granskar vi public service. Eftersom vi bedömer att public service i huvudsak är vänstervridet/har vänster-bias är det huvudfokus i vår granskning.Vi tillhör inget parti eller organisation, men har av hänsyn till vårt yrkes- och familjeliv valt att stå i bakgrund för projektet.Sidan drivs helt ideellt."

Att de fokuserar på vänstervinkling eftersom de uppfattar att vinklingen oftast sker åt det hållet betyder inte att de står "brunhögern", dvs nazisterna, nära.
    Det är bara att kolla vilka som står bakom sidan så ser man att det finns stöd för identitära rörelser och nyssnazisterna SD.

De driver dessutom en granskning som i sig bygger på en uttalad bias - dvs de är inte oberoende och sakliga.

Men det förståss, det finns ju de som driver testen att opartiskhet och saklighet bara kan uppnås genom en ökad politisering och partiskhet...Tomte
  • K Markatta
    Padirac skrev 2019-12-22 12:27:06 följande:
    Det är bara att kolla vilka som står bakom sidan så ser man att det finns stöd för identitära rörelser och nyssnazisterna SD.

De driver dessutom en granskning som i sig bygger på en uttalad bias - dvs de är inte oberoende och sakliga.

Men det förståss, det finns ju de som driver testen att opartiskhet och saklighet bara kan uppnås genom en ökad politisering och partiskhet...Tomte
    Vilka står bakom sidan? Var hittar du den informationen?
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-12-22 12:34:00 följande:
    Vilka står bakom sidan? Var hittar du den informationen?
    Informationen står på deras sida.

Du har alltså tagit material från en sida som du inte vet vilka som står bakom?!

Ja, jag säger då det.. den källkritiska ådran har sinatDrömmer
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?