• Anonym (Man)

Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

• Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?
  • Anonym (Unken kvinnosyn.)
    Dirtyminded skrev 2025-01-23 10:32:54 följande:

Statistik ljuger (oftast) inte... Flört

"... I LELOs undersökning Onanirapporten har svenskarna fått dela sina hemligheter kopplade till just otrohet, samt vart gränsen för otrohet går enligt en själv.

Där framkommer det att var tredje svensk någon gång har varit otrogen. Den grupp där allra flest bedragit sin partner är kvinnor mellan 50?64 år, där 45 procent uppger att de någon gång varit otrogna. Allra vanligast är det att vara otrogen hemma hos någon annan (14 procent) eller hemma hos sig själv (åtta procent)."

I min bok innebär ca 45% att, ja, otrohet är vanligt. 

Så TS, du kan chilla, du är normal! Flört

Det undersökningen inte förtäljer är när man varit otrogen. Om man var det när man var 14-25  år så är det kanske mer förståeligt än när man är vuxen och har fullt utvecklat konsekvenstänk. Undersökningen talar inte heller om ifall man varit otrogen på fyllan och ångrat det så att man aldrig gör om det, eller om man är notoriskt otrogen.

Det känns så fel att dra allt över samma kam och normalisera otrohet för att någon som 14 åring har kysst en annan än sin pojkvän ( en gång i tiden t.ex).
    Anonym (Unken kvinnosyn.) skrev 2025-01-29 18:54:09 följande:
    Det undersökningen inte förtäljer är när man varit otrogen. Om man var det när man var 14-25  år så är det kanske mer förståeligt än när man är vuxen och har fullt utvecklat konsekvenstänk. Undersökningen talar inte heller om ifall man varit otrogen på fyllan och ångrat det så att man aldrig gör om det, eller om man är notoriskt otrogen.

Det känns så fel att dra allt över samma kam och normalisera otrohet för att någon som 14 åring har kysst en annan än sin pojkvän ( en gång i tiden t.ex).
    Det sista skrev jag för att jag de facto med undersökningens resultat skulle räknas in som otrogen, trots att jag aldrig varit det i vuxen ålder. Att de flesta har varit det "någon gång i livet" är då inte lika konstigt eftersom kärleken byts oftare än  strumpor i tonåren. 14-25 ca,
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 03:19:22 följande:
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-27 23:02:57 följande:
    Är du så obildad att du inte vet att i budism är  gränssättning en viktig del. 

Jag vet vad budhism är.
    Vad är det som säger att det var det där med   gränsdragning, som avsågs med svaret till din icke trovärdighet om att du skulle vara en "praktiserande budhist"?

Eller missade du (med flit) när du valde att bli buddhist, att man inte skall vara arrogant, nedvärderande och hålla på med härskartekniker? 

Du vet nog inte vad härskarteknik är. Mina inlägga har bara snuddat vid härskarteknik men jag kan absolut använda härskarteknik när det är befogat. 

Jag vet mycket väl vad härskarteknik är för något.. Så du kan lägga ned att insinuera på att jag inte skulle veta.

Att kalla någon för "Lille/Lilla vän/NN/du/ etc" är just att använda sig av härskarteknik. 

Är det inte väldigt vårt att manipulera ner någon i underläge med ett uppenbart passivt aggressivt förminskade?
    Jag tror inte det räknas som härskarteknik.

Du vet nog inte vad härskarteknik är. Mina inlägga har bara snuddat vid härskarteknik men jag kan absolut använda härskarteknik när det är befogat. 

Som sagt familjeliv är ett hysteriskt roligt forum och ditt obegåvade inlägg bidrar starkt till att förgylla min dag. 
    att försöka göra folk osäkra med "majoriteten av otrohetsaffärer aldrig blir upptäckta" och samtidigt vara så otrevligt att syftet blir uppenbart är inte optimalt om man vill framstå som begåvad.

• Anonym (Pi II)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 19:35:12 följande:
    Är det inte väldigt vårt att manipulera ner någon i underläge med ett uppenbart passivt aggressivt förminskade?
    Jag tror inte det räknas som härskarteknik.

Som sagt familjeliv är ett hysteriskt roligt forum och ditt obegåvade inlägg bidrar starkt till att förgylla min dag. 
    att försöka göra folk osäkra med "majoriteten av otrohetsaffärer aldrig blir upptäckta" och samtidigt vara så otrevligt att syftet blir uppenbart är inte optimalt om man vill framstå som begåvad.
    Hmm. Och varför lägger DU dig i det meningsutbytet?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Pi II) skrev 2025-01-29 21:11:50 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 19:35:12 följande:
    Jag tror inte det räknas som härskarteknik.att försöka göra folk osäkra med "majoriteten av otrohetsaffärer aldrig blir upptäckta" och samtidigt vara så otrevligt att syftet blir uppenbart är inte optimalt om man vill framstå som begåvad.
    Hmm. Och varför lägger DU dig i det meningsutbytet?
    hur tänkte du nu?
    Varför lägger DU dej i och frågar varför jag lägger mej i?

• Anonym (Vanligt)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 17:44:23 följande:
    "Sälvfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket  är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror."

Sälvfallet är det de otrogna som svarat i undersökningar.
    Tack för att du också bekräftar att vi är överens;
    - Det förekommer otrohet som aldrig blir känd. Det är en självklarhet.
    - Otrohet är vanligare än de flesta tror

Jag tror det är allra mest sannolikt att det på LELO förekommer de flesta generella typer av människor, t ex såväl de som har erfarenhet av otrohet som de som saknar sådan erfarenhet. Och det är sannolikt att olika människor, tillhörande olika generella grupper, har svarat på deras undersökning.
    Det är i vart fall enkelt konstatera att det är osannolikt att enbart en viss begränsad grupp skulle vara de enda som har svarat deras i undersökning.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-22 01:22:46 följande:
    Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

Det är en intressant fråga.

Har du prövat sajten BodyContact? Jag är med där. Visserligen är det betydligt mer män än kvinnor där, vilket gör att det blir svårare att få napp. Men man måste ju börja någonstans.

Hänvisar återigen till BodyContact.

Jag vet inte hur vanligt det är, men känslan är att det är vanligare än vad man tror.
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (Unken kvinnosyn.) skrev 2025-01-29 18:54:09 följande:

Kan det vara rimligt bedöma att olika åldersgrupper i hög utsträckning balanserar ut varandra?
    Om du har åsikten att otrohet är vanligt i den generella gruppen unga människor,
    vad är då din bedömning gällande den generella gruppen äldre människor? T ex sexuell otrohet bland människor äldre än 70 år?

I de undersökningar och studier jag har sett så har jag aldrig sett att man gör skillnad i frågeställning och svar gällande om det sker en gång eller om det är notoriskt, om det sker på fyllan eller i nyktert tillstånd.

I ditt resonemang, om dina frågeställningar ska finnas med i en undersökning, var går gränsen, vid vilken promillehalt anser du att människor generellt anses vara "på fyllan"?
    Tror du att människor i den situationen mäter sin promillehalt?
    Hur bedömer du om en otrogen person är påverkad av t ex receptbelagd medicin eller narkotikaklassade preparat? Räknar du människor som har tagit ett eller flera bloss cannabis, eller liknande preparat, som att de är på fyllan? Hur många gram av olika preparat anser du i så fall att man ska ha rökt?
    Hur menar du att det ska gå till att reda ut dessa exempel i frågeställningar och svar i en undersökning om otrohet?

Var sätter du gränsen för hur olika människor upplever känslan av ånger? Vem kan anses ångra sig och vem anses inte ångra sig? Har alla individer samma känslomässiga gränser? Om en person känner sig lite obekväm under följande dygnet räknar du dessa känslor av ånger sig på samma sätt om en annan person som ångrar sig i tre månader? Eller fylls av ånger livslångt? Hur drar du dessa gränser och ur menar du att detta skulle kunna redovisas i en undersökning?

Om du är otrogen mer än en gång, är du då notoriskt otrogen?
    Om du är otrogen två gånger i livet med 40 års mellanrum? Eller hur många gånger, med hur långa mellanrum, var går gränsen för att du ska betraktas som notoriskt otrogen?

Min åsikt är att ditt tyckande och dina resonemang är så ihåligt så det helt saknar bäring.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Vanligt) skrev 2025-01-30 13:31:32 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 17:44:23 följande:
    "Sälvfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket  är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror."

Sälvfallet är det de otrogna som svarat i undersökningar.
    Tack för att du också bekräftar att vi är överens;
    - Det förekommer otrohet som aldrig blir känd. Det är en självklarhet.
    - Otrohet är vanligare än de flesta tror

Jag tror det är allra mest sannolikt att det på LELO förekommer de flesta generella typer av människor, t ex såväl de som har erfarenhet av otrohet som de som saknar sådan erfarenhet. Och det är sannolikt att olika människor, tillhörande olika generella grupper, har svarat på deras undersökning.
    Det är i vart fall enkelt konstatera att det är osannolikt att enbart en viss begränsad grupp skulle vara de enda som har svarat deras i undersökning.
    "Tack för att du också bekräftar att vi är överens"

att du gillar att låtsas är en självklarhet.

vad får du ut av det?

ClumsySmurf skrev 2025-01-29 17:32:14 följande:
    Anonym (Vad är rimligt?) skrev 2025-01-29 17:11:35 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 14:09:25 följande:
    den som ljuger att h*n har forskat i ämnet och och drar som vanligt ur röven att statistik är begränsad de otroheter som blir kända trots att det är uppenbart för alla att det är otrogna och inte bedragna som svarat i undersökningar har själv inte någon typ av kortslutning som hindrar vettiga samtal?
    Förklara hur en person kan känna sig bedragen, hur kan någon drabbas av känslor av svek och lögner, gällande något som den personen inte känner till?

Du och vissa andra (om det nu inte är du själv som står för alla dessa olika anonyma?) utgår alltid i era resonemang endast från de otroheter som blir kända. Du försöker låtsas som att de enda otroheter som förekommer är de som blir avslöjade.
    Påfallande ofta verkar det som att du och vissa andra lyckas inbilla er själva att alla otroheter förr eller senare blir kända.

Du, och flera, verkar helt och hållet sakna intellektuell förmåga att ta in att det  som en fullkomlig självklarhet förekommer otroheter som för alltid blir okända.
    "Du försöker låtsas som att de enda otroheter som förekommer är de som blir avslöjade."
    halmgubbe är inget riktigt argument
    Varför låtsas du statistik är begränsad de otroheter som blir kända när det är de otrogna som har svarar?
    Anonym (Vad är rimligt?) skrev 2025-01-29 17:13:04 följande:

Vilken statistik lyckas du inbilla dig skulle finnas gällande alla dessa otroheter som inte blir kända???

Varför låtsas du statistik är begränsad de otroheter som blir kända när det är de otrogna som har svarar?
    Låtsas du att folk tror på det du skriver?

Anonym (Vanligt) skrev 2025-01-30 13:54:18 följande:
    Kan det vara rimligt bedöma att olika åldersgrupper i hög utsträckning balanserar ut varandra?
    Om du har åsikten att otrohet är vanligt i den generella gruppen unga människor,
    vad är då din bedömning gällande den generella gruppen äldre människor? T ex sexuell otrohet bland människor äldre än 70 år?

I de undersökningar och studier jag har sett så har jag aldrig sett att man gör skillnad i frågeställning och svar gällande om det sker en gång eller om det är notoriskt, om det sker på fyllan eller i nyktert tillstånd.

I ditt resonemang, om dina frågeställningar ska finnas med i en undersökning, var går gränsen, vid vilken promillehalt anser du att människor generellt anses vara "på fyllan"?
    Tror du att människor i den situationen mäter sin promillehalt?
    Hur bedömer du om en otrogen person är påverkad av t ex receptbelagd medicin eller narkotikaklassade preparat? Räknar du människor som har tagit ett eller flera bloss cannabis, eller liknande preparat, som att de är på fyllan? Hur många gram av olika preparat anser du i så fall att man ska ha rökt?
    Hur menar du att det ska gå till att reda ut dessa exempel i frågeställningar och svar i en undersökning om otrohet?

Var sätter du gränsen för hur olika människor upplever känslan av ånger? Vem kan anses ångra sig och vem anses inte ångra sig? Har alla individer samma känslomässiga gränser? Om en person känner sig lite obekväm under följande dygnet räknar du dessa känslor av ånger sig på samma sätt om en annan person som ångrar sig i tre månader? Eller fylls av ånger livslångt? Hur drar du dessa gränser och ur menar du att detta skulle kunna redovisas i en undersökning?

Om du är otrogen mer än en gång, är du då notoriskt otrogen?
    Om du är otrogen två gånger i livet med 40 års mellanrum? Eller hur många gånger, med hur långa mellanrum, var går gränsen för att du ska betraktas som notoriskt otrogen?

Min åsikt är att ditt tyckande och dina resonemang är så ihåligt så det helt saknar bäring.

Det är ju just det. Otrohetsgränsen är olika för alla.
    Vissa kanske upplever sig ha varit otrogna om de sexchattat med någon annan, kysst någon annan, är emotionellt otrogen, medan vissa endast tycker att gränsen går vid att ha haft sex. Så vilken otrohet är det alla dessa otrogna svenskar sysslat med då? 

Jag har ju också enligt statistiken varit otrogen svensk eftersom jag kysste en annan kille på fyllan när jag var 14 år. Att ha varit otrogen någon gång i livet borde ge ett helt annat svar än hur vanligt det är att folk är otrogna när de är/varit gifta tex. Med en fråga om man varit otrogen någon gång i sitt liv borde generera ett högt antal människor. Jag är snarare förvånad att det är så lågt antal med tanke på frågan. 

• Anonym (Pi II)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-30 05:04:24 följande:
    hur tänkte du nu?
    Varför lägger DU dej i och frågar varför jag lägger mej i?
    Därför jag antyder att du inte har koll på alla dina nick. Och att det är ett bedrägligt och barnsligt vis att argumentera. 
Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?