• Anonym (Man)

Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

• Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?
  • Anonym (Barakör)
    Anonym (Leva livet) skrev 2025-01-12 14:38:04 följande:

Uppfattar det som att det ändå är relativt vanligt med otrohet. Själv har jag en "vän " som jag träffar utanför äktenskapet. 
    Han är också gift och vi har båda väl fungerande äktenskap. Förutom att vi vill ha lite mer sex än våra partners. 
    Älskar min man och kommer aldrig att lämna honom.
    Hittade min älskare inom bekantskapskretsen,  hade tur antar jag.
    Vet andra som hittat sina på BC och HappyPancake.
    Lycka till

Håller med, man kan visst älska den personen man bedrar. Jag har gjort det! Varför det? Hon vill inte lika mkt och göra saker som jag vill göra. Jag älskar min fru över allt annat. Läs noga, ?älskar henne över allt annat?. Den jag har sex med älskar jag inte och hon älskar inte mig. Däremot älskar vi sexet, men inte självaste personen.
    den som säger att vi är svin osv, förstår jag. Jag förstår för dom har aldrig gjort som jag gör och känner det jag känner.

• Kalle Johansson

Undersökningar tyder väl på att kvinnor vanligtvis är mer otrogna än vad män är. Men eftersom det på ett ungefär är lika många kvinnor som män i Sverige, så skulle detta tyda på att det är fler kvinnor i förhållande som är otrogna med singelmän. Vilket i sig är ännu märkligare efter det troligen finns något mer kvinnor i Sverige eftersom kvinnan lever lite längre än mannen. Så jag tror jag lägger ner dessa funderingar.

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Anonym (Fel)
    Kalle Johansson skrev 2025-01-23 02:34:11 följande:

Undersökningar tyder väl på att kvinnor vanligtvis är mer otrogna än vad män är. Men eftersom det på ett ungefär är lika många kvinnor som män i Sverige, så skulle detta tyda på att det är fler kvinnor i förhållande som är otrogna med singelmän. Vilket i sig är ännu märkligare efter det troligen finns något mer kvinnor i Sverige eftersom kvinnan lever lite längre än mannen. Så jag tror jag lägger ner dessa funderingar.

Eller så är personen inte alls otrogen utan hittar på trådar för att hänga ut den hen tror jävlas med hen. Ta kontakt med personen så får du nog en förklaring. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 08:51:32 följande:
    För det första så är jag tveksam till tvåsamhet som koncept. Att vara gift är mest praktiskt särskilt om man har barn. 
    Jag ser det inte som något fruktansvärt att "knulla runt lite". Kan se att det i sig kan till och med rädda förhållanden beroende på vilken inställning inblandade har.

Med det sagt så låt oss återgå till kärnfrågorna i den här tråden (som inte handlade om moral och etik), tack :)

Fast man gifter sig inte av den anledningen. Man gifter sig för man älskar varann och lovar varann trohet mot varann. Har du missat något? 

Hade din fru vetat detta hade hon säkert lämnat dig. hemskt att du verkar ha gift dig för sakens skull och inte för tvåsamhet och att du faktiskt älskar och bara vill vara med Henne. 

• Anonym (J)

Om DU inte ser det som något fel, fråga din fru om det är okej då! För du har lovat henne trohet genom att gifta dig. 

• Anonym (J)
    Anonym (Barakör) skrev 2025-01-22 21:53:33 följande:

Håller med, man kan visst älska den personen man bedrar. Jag har gjort det! Varför det? Hon vill inte lika mkt och göra saker som jag vill göra. Jag älskar min fru över allt annat. Läs noga, ?älskar henne över allt annat?. Den jag har sex med älskar jag inte och hon älskar inte mig. Däremot älskar vi sexet, men inte självaste personen.
    den som säger att vi är svin osv, förstår jag. Jag förstår för dom har aldrig gjort som jag gör och känner det jag känner.

Ja men varför tar du inte upp detta med din fru då? Frågar om det är ok? Man älskar inte alls sin partner om man väljer att bedra den och därmed lura den fullständigt. Så går hon runt där och tror hon är med en snäll och trogen man. Slösar bort värdefull tid på en sådan. Hemskt.
  • Anonym (J)

Lögnen / sveket är värre än själva grejen 

• Dirtyminded

Statistik ljuger (oftast) inte... Flört

"... I LELOs undersökning Onanirapporten har svenskarna fått dela sina hemligheter kopplade till just otrohet, samt vart gränsen för otrohet går enligt en själv.

Där framkommer det att var tredje svensk någon gång har varit otrogen. Den grupp där allra flest bedragit sin partner är kvinnor mellan 50?64 år, där 45 procent uppger att de någon gång varit otrogna. Allra vanligast är det att vara otrogen hemma hos någon annan (14 procent) eller hemma hos sig själv (åtta procent)."

I min bok innebär ca 45% att, ja, otrohet är vanligt. 

Så TS, du kan chilla, du är normal! Flört

• Anonym (Vanligt)

Otrohet förekommer och är sannolikt vanligare än de flesta tror.
    Med allra största sannolikhet är det mycket vanligare än vad många vill tro.

Jag tror att LELOs undersökning ganska väl visar hur det generellt förhåller sig i verkligheten.

Otrohet är vanligt.
    Självfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket  är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror.

Generellt kan man säga att de flesta förhållanden fungerar bra eller åtminstone ganska ok. De flesta är nöjda eller åtminstone relativt nöjda.
    Annars skulle ännu fler förhållanden självfallet ta slut.

Rent sakligt gäller följaktligen att eftersom otrohet är vanligt så innebär det givetvis som en självklar följd att otrohet är vanligt också bland både män och kvinnor som är nöjda, eller relativt nöjda, med sina förhållanden.

(Om otrohet generellt kan anses vara normalt, bra eller dåligt, väljer jag avstå att kommentera. Det är ju i sig en helt annan fråga.)

• ClumsySmurf
    Anonym (Vanligt) skrev 2025-01-29 17:31:44 följande:
    Vanligt att vara otrogen?

Otrohet förekommer och är sannolikt vanligare än de flesta tror.
    Med allra största sannolikhet är det mycket vanligare än vad många vill tro.

Jag tror att LELOs undersökning ganska väl visar hur det generellt förhåller sig i verkligheten.

Otrohet är vanligt.
    Självfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket  är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror.

Generellt kan man säga att de flesta förhållanden fungerar bra eller åtminstone ganska ok. De flesta är nöjda eller åtminstone relativt nöjda.
    Annars skulle ännu fler förhållanden självfallet ta slut.

Rent sakligt gäller följaktligen att eftersom otrohet är vanligt så innebär det givetvis som en självklar följd att otrohet är vanligt också bland både män och kvinnor som är nöjda, eller relativt nöjda, med sina förhållanden.

(Om otrohet generellt kan anses vara normalt, bra eller dåligt, väljer jag avstå att kommentera. Det är ju i sig en helt annan fråga.)

"Sälvfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket  är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror."

Sälvfallet är det de otrogna som svarat i undersökningar.

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?