• Anonym (Man)

Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

• Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?
  • Anonym (Pi II)
    Cartjan1 skrev 2024-12-30 01:05:58 följande:
    "Därför är enligt mig ibland viktigt att ta ställning även mot olika ts, att inte säga något skulle vara som att passivt godkänna detta."

Detta ser jag som logisk och filosofisk krumbukt.  
    Klart att man inte godkänner alla miljontals rent galna saker som skrivs sekundvis för att man inte aktivt kommenterar. 
  • Cartjan1
    Anonym (Pi II) skrev 2024-12-29 23:05:37 följande:

Nej, det är inte alls naturligt. 

Precis som det inte är naturligt att någon måste gapa om att homosexualitet är skamligt och svinigt om någon kille startar en tråd om var han kan träffa andra män. 

Eller att någon måste gapa om veganism när någon frågar vilken köttbit som kan tänkas rekommenderas till nyårssupén. 

Etc. 

Det är inte alls naturligt eller korrekt att andra ska ta hänsyn till att du och andra inte kan hålla känslor och ord inom resonliga gränser gällande ett ämne. Det är så tvångsmässigt att man baxnar. Och anledningen till att varenda tråd i detta underforum skevar. 

Jag skulle nog vilja säga att användandet av begreppet "naturligt" är applicerbart här. Människor styrs i mångt och mycket av sin egna moral - må det vara kulturell,uppfostran eller utvecklad - och det faller sig då naturligt att individer kommer reagera kraftigt när någon bryter mot den moralen - ännu mer så om det gäller frågor som även på samhällsnivå har ett konsensus i att vara moraliskt förkastligt. Otrohet, våld i nära relationer, brott av olika slag, barnuppfostran oav är exempel på sådana ämnen som har en hög kollektiv moral knutet till sig och diskussionstrådar gällande sådana ämnen kommer då förmå många att ta ställning. 

Huruvida det är korrekt eller inte är däremot en åsikt som vi (menar inte just du och jag, utan generellt) kan tycka olika i, kanske tycker vi lika beroende på ämne eller konstant åtskillda. Men naturligt och korrekt varken utesluter eller promptar varandra. 

Däremot är jag helt med på att det i många trådar finns de som tar till mycket starka ord och ibland kör på som en ångvält. Det är i de flesta fall fel anser jag då dels så dödas samtalet och delvis så går det lätt över till personangrepp osv. 
  • Cartjan1
    Anonym (Pi II) skrev 2024-12-30 02:07:15 följande:
    Vilket du såklart får tycka men jag skrev dock ibland och syftade till huruvida en ts ska stå oemotsagd alt enbart få medhåll för att inte riskera ot. Givetvis kan ingen sitta och vakta varenda tråd/video online men min måttstock för mig är att säga ifrån om jag är aktiv i en diskussion och någon börjar bete sig illa mot en annan part, annars skulle det för mig kännas som att jag i tystnad godkände det hela. Eller om en ts startas i syfte ett skada/såra/håna andra människor så kan jag också ibland känna att det för mig känns fel att inte säga någonting.
  • Anonym (Pi II)
    Cartjan1 skrev 2024-12-30 02:33:01 följande:
    Jag skulle nog vilja säga att användandet av begreppet "naturligt" är applicerbart här. Människor styrs i mångt och mycket av sin egna moral - må det vara kulturell,uppfostran eller utvecklad - och det faller sig då naturligt att individer kommer reagera kraftigt när någon bryter mot den moralen - ännu mer så om det gäller frågor som även på samhällsnivå har ett konsensus i att vara moraliskt förkastligt. Otrohet, våld i nära relationer, brott av olika slag, barnuppfostran oav är exempel på sådana ämnen som har en hög kollektiv moral knutet till sig och diskussionstrådar gällande sådana ämnen kommer då förmå många att ta ställning. 

Huruvida det är korrekt eller inte är däremot en åsikt som vi (menar inte just du och jag, utan generellt) kan tycka olika i, kanske tycker vi lika beroende på ämne eller konstant åtskillda. Men naturligt och korrekt varken utesluter eller promptar varandra. 

Däremot är jag helt med på att det i många trådar finns de som tar till mycket starka ord och ibland kör på som en ångvält. Det är i de flesta fall fel anser jag då dels så dödas samtalet och delvis så går det lätt över till personangrepp osv. 

Nej, det är inte naturligt att flytta ämnet i alla trådar för att man anser att ämnet är känsligt för en själv. Det är att försöka rättfärdiga ett barnsligt och egoistiskt perspektiv och beteende. 

Jag har inte sett beteendet gällande just otrohet annat än på detta forum. Antingen är det för att 3-4 speciella personer funnit sin hemvist här eller för att moderatorerna inte agerar som i andra forum, troligen en kombination av bägge. 

Din egen ranking för vad som skulle vara särdeles upprörande och enligt dig bör  tillåtas att sätta demokratiska diskussioner ur spel är just din egen. Den kan du inte projicera på omgivningen, det finns ingen grund i det. 

Jag fattar inte ens drivkraften i att lägga ohemult mycket tid och energi på att försöka sabotera vuxna samtal knappt någon bryr sig om?

• Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2024-12-30 02:06:24 följande:
    Ja du har kört med den dåliga ursäkten tidigare i tråden.
    Tyra myra skrev 2024-12-30 00:29:01 följande:
    Du säger att trådstarten i frågeställningen har för eller mot otrohet. Det stämmer inte. TS skriver att han funderar på att vara otrogen.. 

Du har fel, ingenstans skriver TS att han "funderar" på att vara otrogen.
    Men vill du fortsätta att hävda TS "funderar" på det så citera där TS säger att han funderar på det.

Det står ju till och med tydligt att han VILL fortsätta att vara gift med frun men vänsterprassla lite.

Så citera gärna där TS påstår att han funderar  Synonymer till funderar går också bra

Skall dock påtala att "vill" är ingen synonym med "funderar".Jag reagerade på DITT svar du hade givit till ett annat nick. Mitt svar avsåg att kommentera dig och din kommentar, som du givit det andra nicket.  Du kan ju knappast begära på ett öppet diskussionsforum att ha "enskilt samtal" med personer.
    Tyra myra skrev 2024-12-30 00:29:01 följande:
    Du  verkar tycka att det är ok att använda en hår ton här och det har du rätt att göra.'
    Det har jag aldrig påstått. Kommer aldrig att påstå det heller. Så nej jag tycker inte så alls.
    Så vad bygger du den fabeln på att jag skulle tycka det är okey att ha en hårdare ton här?Ja klart att man kan diskutera utan personangrepp. 

De skulle också bli en trevligare diskussion om folk även slutade upp med att tillskriva folk åsikter och ståndpunkter ("verka tycka"), de aldrig skrivit..
    Ja som ett tydligt exempel på hur du tillskriver mig att jag skulle "verka tycka" att det är okey med en hårdare ton, fast jag aldrig har skrivit så, och verkligen inte tycker så heller.
    Skillnaden mellan att fundera på och vilja är hårfin. Dessutom andas ingressen ett försök att provocera, skapa debatt där man relativt lätt kan polarisera. 

Mig kvittar det vad TS vill eller funderar på. jag kan bara reagera utifrån min erfarenhet och upplysa honom om att hans äktenskap är i fara om han gör verklighet av sina funderingar/vilja.

För mitt liv kan jag inte se hur mitt inlägg skulle kunna tolkas som att jag skulle vara för otrohet.  Vilket tydligen man gjort. 

Jag har inget intresse av att fortsätta tjaffsa med dig om det hår. Jag lämnar tråden.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Unken kvinnosyn.)

Det är trots allt vanligare att INTE vara otrogen.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (On point)

Avslagen tråd. Ingen verkar längre vilja svara på TS fråga om det är vanligt med otrohet trots att man är nöjd och trivs i sitt förhållande. Mitt svar på detta är att det är mycket vanligare med otrohet i förhållanden som är på upphällningen. Eller som en väg ut ur ett förhållande som inte fungerar.

• Anonym (Leva livet)

Uppfattar det som att det ändå är relativt vanligt med otrohet. Själv har jag en "vän " som jag träffar utanför äktenskapet. 
    Han är också gift och vi har båda väl fungerande äktenskap. Förutom att vi vill ha lite mer sex än våra partners. 
    Älskar min man och kommer aldrig att lämna honom.
    Hittade min älskare inom bekantskapskretsen,  hade tur antar jag.
    Vet andra som hittat sina på BC och HappyPancake.
    Lycka till

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?