EnAnonumius skrev 2024-12-30 02:06:24 följande:
Ja du har kört med den dåliga ursäkten tidigare i tråden.
Tyra myra skrev 2024-12-30 00:29:01 följande:
Du säger att trådstarten i frågeställningen har för eller mot otrohet. Det stämmer inte. TS skriver att han funderar på att vara otrogen..
Du har fel, ingenstans skriver TS att han "funderar" på att vara otrogen.
Men vill du fortsätta att hävda TS "funderar" på det så citera där TS säger att han funderar på det.
Det står ju till och med tydligt att han VILL fortsätta att vara gift med frun men vänsterprassla lite.
Så citera gärna där TS påstår att han funderar Synonymer till funderar går också bra
Skall dock påtala att "vill" är ingen synonym med "funderar".Jag reagerade på DITT svar du hade givit till ett annat nick. Mitt svar avsåg att kommentera dig och din kommentar, som du givit det andra nicket. Du kan ju knappast begära på ett öppet diskussionsforum att ha "enskilt samtal" med personer.
Tyra myra skrev 2024-12-30 00:29:01 följande:
Du verkar tycka att det är ok att använda en hår ton här och det har du rätt att göra.'
Det har jag aldrig påstått. Kommer aldrig att påstå det heller. Så nej jag tycker inte så alls.
Så vad bygger du den fabeln på att jag skulle tycka det är okey att ha en hårdare ton här?Ja klart att man kan diskutera utan personangrepp.
De skulle också bli en trevligare diskussion om folk även slutade upp med att tillskriva folk åsikter och ståndpunkter ("verka tycka"), de aldrig skrivit..
Ja som ett tydligt exempel på hur du tillskriver mig att jag skulle "verka tycka" att det är okey med en hårdare ton, fast jag aldrig har skrivit så, och verkligen inte tycker så heller.
Skillnaden mellan att fundera på och vilja är hårfin. Dessutom andas ingressen ett försök att provocera, skapa debatt där man relativt lätt kan polarisera.
Mig kvittar det vad TS vill eller funderar på. jag kan bara reagera utifrån min erfarenhet och upplysa honom om att hans äktenskap är i fara om han gör verklighet av sina funderingar/vilja.
För mitt liv kan jag inte se hur mitt inlägg skulle kunna tolkas som att jag skulle vara för otrohet. Vilket tydligen man gjort.
Jag har inget intresse av att fortsätta tjaffsa med dig om det hår. Jag lämnar tråden.