Tyra myra skrev 2024-12-28 22:38:25 följande:
Var och en bestämmer väl själv vilka frågor man vill besvara. Det råder knappast något svarst-vång här. Du bestämmer vad du vill besvara eller så ställer du motfrågor. Jag förväntar mig inte få svar på alla frågor jag ställer utan nöjer mig med de svar jag får.
Jaha...
Men vad bra att du inte förväntar dig att inte få svar på alla frågor du ställer.
Jag kapade tråden av en anledning. Det utbröt ett ordkrig mot ett nic med personliga påhopp. Detta borde inte du bli så upprörd över. Dessutom kunde jag visa rent konkret vad tråd-kapning innebär och går till. Min agenda är att påvisa att det förekommer en form av mobbning här och att det inte alls handlar om öppna diskussioner.
Så bara för att det bröt ut ett ordkrig mot ETT nick. Så kunde du inte rikta det mot de de berörde? Utan "alla" i tråden skulle få då "sota"?🙄
Så du har så extremt låga tankar om andra människor som deltar i en tråd att de inte fattar vad ed och hur en tråd-kapning går till? 🙄
Allt detta för att DU ansåg att diskussioner inte var öppen? Och att det förekom en form av mobbing. Så du har än drat åsikter igen om vad som klassas som mobbing.
Hur skall du ha det bestämmer du åt andra vad som skall klassas som mobbing, ELLER avgör mottagaren det själv?
Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda. Skulle ha skrivit "Du missförstår mig"
Du tror att det skulle ändra på mitt svar till dig. Det var ju fler som hade uppfatta ditt inlägg på närliggande sätt.
Så det är alla andras fel att du väljer att vara direkt otydlig i informationen, och sedan ställer frågor som är riktade till "alla" i en tråd, baserat på en individ?🙄
När det gäller frågan om tråden jag förslår att man startar istället för att kapa TS tråd så är frågeställningen upp till dig och andra. Jag menar att ni får ut ert budskap på ett bättre sätt som ni startar en tråd där ni kan ge uttryck för ert ogillande av otrohet.
Jag själv får inte ut någonting av dessa diskussioner eftersom jag vet att livet och människan är komplicerad. Jag kan svara i trådar och dela med mig av mina erfarenheter men ärligt talat så är mina erfarenheter inte speciellt intressanta för er. Vi är alla individer och var och en av oss har vår strategi. Jag väljer att vara öppen för andras tankar, värderingar och strategier. Detta innebär att jag inte fördömer en människa för att hen varit otrogen. Jag är inte heller säker på att det alltid är bäst för partnern att få veta. Jag vet att man mycket väl kan leva i en lycklig relation efter en otrohet. Jag vet att det är så mycket mer i en relation som är värdefullt än troheten. Där har du min a tankar. Vill du bemöta dem kan jag inte hindra dig. Men jag förväntar mig heller inget svar.
Nu är ju inte jag en som tror att "alla" otrogna är svin. Vilket jag påtalade i en av mina svar tiill dig också..
Finns de som vill och tar ansvar för sin otrohet och inser att det gjort fel och inser att "tåget är kört" med den de bedrog och "gör inte om det" igen i nästa förhållande.
Sedan så finns det då svinen som begår otrohet om och om igen, och till och med planerar att vara otrogen och frågar om tips på hur man skall gå till väga att vara otrogen.
Och att skriva ordentligt vad man menar från första början var tydlig direkt överkurs för dig?
Eller var du ute efter att skapa en diskussion så att du kunde lägga skulden på din egna otydlighet på omgivningen?
Så bara för att du själv inte får ut något av dessa diskussioner så skall du avgöra då åt andra vad de får ut av sina diskussioner i olika trådar.. Till och med sjunka så lågt att avgöra åt andra vad de skall få ut av saken eller inte?
Allvarligt tror du så lite om andra människor att de inte kan avgöra något sådant själv?