• Anonym (Man)

Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

• Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?
  • Anonym (Pi II)
    Tyra myra skrev 2024-12-28 17:35:01 följande:
    Självklart är upplevelsen att vara mobbad subjektiv.  Det finns ingen objektiv mobbning.  

Det handlar inte heller om känslighet utan om sociala regler för hur man uppför sig mot varandra.  

Varför ska det vara så svårt att föra fram sig åsikt i egna trådar?  Är man kanske rädd för att få mothugg? 

Definitionen av.. är inte subjektiv. Du vill blanda ihop det med upplevelsen. 

Om du känner dig kränkt av något 99,9% tycker är normalt sätter inte du standard. Att någon är hyperkänslig för det ena eller det andra kan samhället inte anpassa sig till. Det är per pragmatism tvärtom. 

Om man, som du, är känslig mot adjektiv vet jag faktiskt inte hur man kan undvika det. Men även du anser väl inte att ordklassen ska förbjudas? 
    (tycker nog själv att det är den viktigaste av ordklasserna eftersom den är beskrivande)

• Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 18:01:01 följande:
    TS i denna tråd är en man, som är gift med en kvinna. Så det är helt okey att använda pronomet "han" om TS.
    Helt rätt, gjorde det enkelt för mig med hen
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-22 01:22:46 följande:
    Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

Jag skulle säga att det är mycket vanligare än folk tror.
    Eller jag vet att det är vanligare än folk tror att man är otrogen eller/ och blir bedragen i ett förhållande.
    Många verkar tro att bara för att deras partner är supersnäll mot dom, har sex med dom, osv och inte visar ngr tecken på att vara intresserad av andra för fem öre eller " beter" sig som dom tror att en otrogen gör att dom aldrig någonsin skulle kunna vara otrogna.

Men Det stämmer inte.
    Snarare tvärtom. 
    Dom som varit otrogna i mitt liv har varit personer som  beter sig som om dom inte gjort något fel alls.
    Eftersom vi inte tycker att vi gjort något fel.
    Vad någon gör med sin kropp är ingen annans problem!

Som tex så trodde jag att min pappa var typen som var otrogen och min mamma var den trogna typen.
    Men Tji fick jag när det var min mamma som var otrogen o min pappa den trogna. Han fick aldrig någonsin reda på att hon var otrogen. Jag skvallrade inte!
    Jag blev själv bedragen av min fd sambo vilket inte var hans stil och om han inte hade sagt något själv om det så hade jag aldrig fått veta.
    Sen har jag följt min mammas spår och varit otrogen själv mot flera killar. Som bla min fd sambo..För att hämnas. Vilket han inte märkte förrän jag sa det till honom innan jag drog.
    Bara för att ingen tror att jag är typen som är otrogen, inte ens min man jag är gift med nu fast jag har försökt berätta för han t.om fattar inte att jag ligger runt.

Och sen använder vi otrogna ett sk stoneface. 
    Så TS om du vill vara otrogen utan att bli påkommen så lär dig att använda ett stoneface och..
    Visa inga känslor gällande just andra tjejer, osv utan istället så visar du massor med andra känslor och uttryck när det gäller annat i livet med din fru.
    Då blir du aldrig påkommen! 
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 17:54:51 följande:
    Du förstår inte riktigt.  Den som skapar tråden "äger frågeställningen"  De som tex jag, gör just nu är att jag kapar tråden för mitt eget syfte. 
    No shit Sherlock? Tror du bara för att man svara på ett visst sätt att man har missat att du är en trådkapare för ditt egna syfte för den saken skull? 🙄🙄
    Vad jag läst i den här tråden är meningsskiljaktigheter och personliga påhopp inte på TS utan andra nic. Man har kapat den här tråden för att ifrågasätta en person.

Detta har ingenting med ett gott diskussionsklimat att göra.  Spelar ingen roll om det är ett öppet eller stängt forum. Vanligtvis brukar reglerna vara hårdare på ett öppet forum än ett stängt.  Inget mediaföretag är intresserade av sårande kommentarer  och personliga påhopp.

Varför inte starta en tråd med frågeställningen är alla otrogna svin? Det vore väl intressant?
    Du pumpade ut med en massa frågor i en tråd utan att lägga med någon vettig förklaring innan, eller som avslut. Det du skriver som svar här, med det dumma tillägget "du förstår inte riktigt,

Folk svara ju baserat på ditt egna innehåll du skriver i ditt inlägg. Du kan ju inte lasta andra för att du väljer att vara direkt otydlig, med den kassa kommentarer "du förstår inte riktigt".🙄

Seså, har du svar på mina frågor jag ställde dig?
    Jag svarade ju på dina frågor mot det lilla infon du hade i det inlägget.
    Varför inte starta en tråd med frågeställningen är alla otrogna svin? Det vore väl intressant?
    Varför skall man starta en tråd där man dra alla (alla=100%)  är otrogna svin, när det inte alls är så i verkligheten?

Berätta för mig hur du tänker där.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 20:23:34 följande:
    No shit Sherlock? Tror du bara för att man svara på ett visst sätt att man har missat att du är en trådkapare för ditt egna syfte för den saken skull? 🙄🙄
    Vad jag läst i den här tråden är meningsskiljaktigheter och personliga påhopp inte på TS utan andra nic. Man har kapat den här tråden för att ifrågasätta en person.

Detta har ingenting med ett gott diskussionsklimat att göra.  Spelar ingen roll om det är ett öppet eller stängt forum. Vanligtvis brukar reglerna vara hårdare på ett öppet forum än ett stängt.  Inget mediaföretag är intresserade av sårande kommentarer  och personliga påhopp.

Du pumpade ut med en massa frågor i en tråd utan att lägga med någon vettig förklaring innan, eller som avslut. Det du skriver som svar här, med det dumma tillägget "du förstår inte riktigt,

Folk svara ju baserat på ditt egna innehåll du skriver i ditt inlägg. Du kan ju inte lasta andra för att du väljer att vara direkt otydlig, med den kassa kommentarer "du förstår inte riktigt".🙄

Seså, har du svar på mina frågor jag ställde dig?
    Jag svarade ju på dina frågor mot det lilla infon du hade i det inlägget.Varför skall man starta en tråd där man dra alla (alla=100%)  är otrogna svin, när det inte alls är så i verkligheten?

Berätta för mig hur du tänker där.
    Var och en bestämmer väl själv vilka frågor man vill besvara. Det råder knappast något svarst-vång här.  Du bestämmer vad du vill besvara eller så ställer du motfrågor. Jag förväntar mig inte få svar på alla frågor jag ställer utan nöjer mig med de svar jag får.  

Jag kapade tråden av en anledning. Det utbröt ett ordkrig mot ett nic med personliga påhopp. Detta borde inte du bli så upprörd över. Dessutom kunde jag visa rent konkret vad tråd-kapning innebär och går till.  Min agenda är att påvisa att det förekommer en form av mobbning här och att det inte alls handlar om öppna diskussioner.  

Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda. Skulle ha skrivit "Du missförstår mig"

När det gäller frågan om tråden jag förslår att man startar istället för att kapa TS tråd så är frågeställningen upp till dig och andra. Jag menar att ni får ut ert budskap på ett bättre sätt som ni startar en tråd där ni kan ge uttryck för ert ogillande av otrohet.

Jag själv får inte ut någonting av dessa diskussioner eftersom jag vet att livet och  människan är komplicerad. Jag kan svara i trådar och dela med mig av mina erfarenheter men ärligt talat så är mina erfarenheter inte speciellt intressanta för er.  Vi är alla individer och var och en av oss har vår strategi.  Jag väljer att vara öppen för andras tankar, värderingar och strategier. Detta innebär att jag inte fördömer en människa för att hen varit otrogen.  Jag är inte heller säker på att det alltid är bäst för partnern att få veta. Jag vet att man mycket väl kan leva i en lycklig relation efter en otrohet. Jag vet att det är så mycket mer i en relation som är värdefullt än troheten.  Där har du min a tankar. Vill du bemöta dem kan jag inte hindra dig. Men jag förväntar mig heller inget svar.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Klotet) skrev 2024-12-28 15:30:30 följande:
    Och hur tycker du TS äger frågan? Genom att inte svara på frågor?

Du tycker kanske det är mobbning att säga åt en man att han är ett svin när han vill bedra sin fru, många tycker tvärtom att det är att säga sanningen till honom. En sanning han bör tåla. 
    Håller med
  • Tyra myra
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-28 22:44:48 följande:
    Håller med
    Läs tråden i dess helhet så ser ni vad som är mobbning. Det är inte TS som blir mobbad utan ett annat nic
  • Anonym (Klotet)
    Tyra myra skrev 2024-12-28 17:35:01 följande:
    Självklart är upplevelsen att vara mobbad subjektiv.  Det finns ingen objektiv mobbning.  

Det handlar inte heller om känslighet utan om sociala regler för hur man uppför sig mot varandra.  

Varför ska det vara så svårt att föra fram sig åsikt i egna trådar?  Är man kanske rädd för att få mothugg? 
    Det kanske TS kan svara på. Han undviker frågorna och ogillar att få mothugg. 
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 22:38:25 följande:
    Var och en bestämmer väl själv vilka frågor man vill besvara. Det råder knappast något svarst-vång här.  Du bestämmer vad du vill besvara eller så ställer du motfrågor. Jag förväntar mig inte få svar på alla frågor jag ställer utan nöjer mig med de svar jag får.  
    Jaha...
    Men vad bra att du inte förväntar dig att inte få svar på alla frågor du ställer.
    Jag kapade tråden av en anledning. Det utbröt ett ordkrig mot ett nic med personliga påhopp. Detta borde inte du bli så upprörd över. Dessutom kunde jag visa rent konkret vad tråd-kapning innebär och går till.  Min agenda är att påvisa att det förekommer en form av mobbning här och att det inte alls handlar om öppna diskussioner.  

Så bara för att det bröt ut ett ordkrig mot ETT nick. Så kunde du inte rikta det mot de de berörde? Utan "alla" i tråden skulle få då "sota"?🙄
    Så du har så extremt låga tankar om andra människor som deltar i en tråd att de inte fattar vad ed och hur en tråd-kapning går till? 🙄

Allt detta för att DU ansåg att diskussioner inte var öppen? Och att det förekom en form av mobbing.  Så du har än drat åsikter igen om vad som klassas som mobbing.

Hur skall du ha det bestämmer du åt andra vad som skall klassas som mobbing, ELLER avgör mottagaren det själv?
    Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda. Skulle ha skrivit "Du missförstår mig"

Du tror att det skulle ändra på mitt svar till dig. Det var ju fler som hade uppfatta ditt inlägg på närliggande sätt.
    Så det är alla andras fel att du väljer att vara direkt otydlig i informationen, och sedan ställer frågor som är riktade till "alla" i en tråd, baserat på en individ?🙄
    När det gäller frågan om tråden jag förslår att man startar istället för att kapa TS tråd så är frågeställningen upp till dig och andra. Jag menar att ni får ut ert budskap på ett bättre sätt som ni startar en tråd där ni kan ge uttryck för ert ogillande av otrohet.

Jag själv får inte ut någonting av dessa diskussioner eftersom jag vet att livet och  människan är komplicerad. Jag kan svara i trådar och dela med mig av mina erfarenheter men ärligt talat så är mina erfarenheter inte speciellt intressanta för er.  Vi är alla individer och var och en av oss har vår strategi.  Jag väljer att vara öppen för andras tankar, värderingar och strategier. Detta innebär att jag inte fördömer en människa för att hen varit otrogen.  Jag är inte heller säker på att det alltid är bäst för partnern att få veta. Jag vet att man mycket väl kan leva i en lycklig relation efter en otrohet. Jag vet att det är så mycket mer i en relation som är värdefullt än troheten.  Där har du min a tankar. Vill du bemöta dem kan jag inte hindra dig. Men jag förväntar mig heller inget svar.
    Nu är ju inte jag en som tror att "alla" otrogna är  svin. Vilket jag påtalade i  en av mina svar tiill dig också.. 
    Finns de som vill och tar ansvar för sin otrohet och inser att det gjort fel och inser att "tåget är kört" med den de bedrog och "gör inte om det" igen i nästa förhållande.
    Sedan så finns det då svinen som begår otrohet om och om igen, och till och med planerar att vara otrogen och frågar om tips på hur man skall gå till väga att vara otrogen.

Och att skriva ordentligt vad man menar från första början var tydlig direkt överkurs för dig?
    Eller var du ute efter att skapa en diskussion så att du kunde lägga skulden på din egna otydlighet på omgivningen?

Så bara för att du själv inte får ut något av dessa diskussioner så skall du avgöra då åt andra vad de får ut av sina diskussioner i olika trådar.. Till och  med sjunka så lågt att avgöra åt andra vad de skall få ut av saken eller inte?
    Allvarligt tror du så lite om andra människor att de inte kan avgöra något sådant själv?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Cartjan1
    Tyra myra skrev 2024-12-28 15:26:51 följande:

Måste ställa några frågor till er som debatterar TS frågeställning.

1 Om ni blir så upprörda av TS inlägg, varför lämnar ni då inte tråden?  Jag läser inte trådar som provocerar mig, och ger mig inte in i diskussioner. TS har rätt att vädra sina åsikter. 

2 Om ni vill vädra era åsikter gör ni det bäst genom att skapa en egen tråd. Varför gör ni inte det?

3 Detta är ett öppet forum där åsikter bryts mot varandra inte ett forum för mobbing och personangrepp.  

Oavsett trådens ämne är det TS som äger frågan, inte opponenterna

Ville gärna besvara ditt inlägg då jag fann det intressant men har lite svårt med hur jag ska formulera starten- så hoppar bara in med förhoppning om att jag inte blir alltför rörig 🙈

1. Jag tror att man bör vara försiktig med att antyda/dra slutsats om att andra är upprörda bara för att de argumenterar emot. Även om det görs på ett ganska passionerat sätt så är allt det indikerar att den individen har en stark övertygelse. Då kan det uppfattas nästan lite förminskade och nästan anklagande om någon hävdar att man är upprörd. Lite som, "är du sur nu"-grejen. Jag känner mycket starkt för många frågor och kan debattera dem i oändlighet men inte blir jag för det upprörd för att någon tänker annorlunda. Jag menar nu  inte att jag tror att du avsåg här- dina andra inlägg tyder på motsatsen- men enligt mig kan det vara värt att tänka på då jag tror att det för många kan vara en diskussionstrigger. 

2. Nja, jag tror jag förstår vart du vill komma men är nog inte benägen att hålla med. Så länge samtalet rör sig inom ämnets parametrar så är det ju en naturlig del av en diskussion- konversation är ett levande ting och kommer röra sig fram och tillbaka. Givetvis krävs dock en viss nivå av social kompetens,  alla konversationer är inte lämpliga att man strävar för långt från ämnet i. Tipset om att skapa en egen tråd är också ett nja för mig. Blir ett sidospår alldeles för starkt och nästan lämnar huvudämnet så kan det kanske vara rimligt men generellt skulle det ju döda de flesta diskussioner om åsikter och tankar som går emot ts inte bör tas upp eller om sidospår inte är med. Vidare så skulle det för mig kännas märkligt om jag såg en medlem starta en tråd inom ett ämne som jag känner starkt för men istället för att bemöta den medlemmen då starta en egen tråd med typ innebörden att dennes åsikt är fel. För mig blir det lite "du kan aldrig gissa vad Bettan sa?!". 

3 + sista meningen om vem som äger frågan - Håller helt med om att mobbning och personangrepp inte hör hemma i civiliserade samtal. Tänker dock spontant att två saker är viktiga att komma ihåg här. Det första är att mycket har en tendens att låta/uppfattas hårdare online. Människan har en tendens att föreställa sig en mer aggressiv ton i vårt inre när vi möter kritik eller ej får medhåll men den där arga rösten vi hör i vårt huvud kanske aldrig fanns där så det är mycket viktigt att läsa ordentligt vad den andra faktiskt skrev. Det andra jag tror är mycket viktigt att tänka på är då lite av motsatsen till det jag skrev ovan och det är att tänka på hur man formulerar sig och minnas att mottagaren inte kan höra vare sig tonfall eller se kroppsspråk. Men rena personangrepp och elakheter hör inte hit. Med utgång i nummer 3 kan jag inte helt hålla med om att bara ts äger frågan. Många trådar är redan i sin grund elaka, fyllda med påhopp mot individer eller grupper av människor. Jag tycker inte att det är fel att folk går in och motargumenterar en sådan ts - utan att sjunka till samma nivå dock. Jag anser att alla är fria att tycka och yttra vad de vill men de har inte friheten att slippa bli emotsagda. 

Lång uppsats från mig, ber om ursäkt men som vanligt är jag sjukt uttråkad så här i tidiga morgontimman 🙈
Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?