EnAnonumius skrev 2024-12-29 22:31:00 följande:
Jag upplyser dig om, i fall du glömt, att denna tråden handlar om en man som vill ha tips och råd på vad han skall kunna hitta anmdra gifta kvinnor som vill vara otrogna, så han kan vara otrogen mot sin fru.
Det är naturligt, p.g.a ämnet i sig när det handlar om otrohet. att det blir en sådan sidodiskussion som handlar om för och emot otrohet.
För och emot har ju justa samröre med ämnet i sig.
Du valde ju att kapa TS tråd för eget syfte, och du drar igång en rejäl OT diskussion helt och hållet.
Då du anser att det är viktigt att hålla topic, varför ger du inte tips och råd till TS vad han skall hitta andra likasinnade som vill begå otrohet mot sin make, så han kan får knulla bakom ryggen på sin fru?
Ja jag vet jag kan knappast någon förväntning att du skall förstå detta. Med tanke på din konstiga jämförelse "tankelek" du gör på punkt två.
Och varför startar du inte själv en tråd om ämnet OT i en trådar? I stället för att kapa andras trådar, och dra igång en OT diskussion?
Så du är ju knappast egentligen rätt person att gnälla och klaga på andra. Du är den sista som skall klanka ned på andra i denna tråden om något s.k OT.
Tyra myra skrev 2024-12-29 21:06:34 följande:
2. Du kanske har rätt men om vi tex tänker oss en tråd som heter "Vad ska jag bjuda på till Nyår och inläggen börjar handla om för eller mot nyårsfirande. Är det inte då bättre att de som är emot nyårsfirande skapar en egen tråd så att TS får chans att få goda användbara recept och andra tips till nyårsfesten
Nu är det stor skillnad mellan tips på mat och att ge eventuella matrecept till ett nyårsfirande, och ge tips på hur man skall smyga för make/maka så att man kan bedra sin partner bakom ryggen, med att knulla andra.
Hur kan man sjunka så otroligt lågt att jämföra dessa två saker som i grunden är helt olika om man tittar under ytan.
Snacka om att dra till med en äpple päron jämförelse, för att försöka övertyga andra om att banan är egentlige lila och inte gul.
Märkligt ser ingenstans att Cartjan1 hävdar att tone "är hårdare" på nätet.
Eller är du en person som utgår från att "kan uppfattas/låta som" är samma sak som "det är"?
Jag håller med Cartjan1, att många gånger är det som så att personen som får kritik tycker att det är en aggressivare och hårdare ton mot dem, som inte finns där alls egentligen då de inte läser ordentligt vad som skrivs och den s.k hårdare tonen fins bara i deras huvud egentligen.
Du missar nog poängen. Jag valde att kapa tråden i syfte att visa vad som händer när man gör det.
Du säger att trådstarten i frågeställningen har för eller mot otrohet. Det stämmer inte. TS skriver att han funderar på att vara otrogen..
Du citerar ett svar jag givit ett annat nic. Om man vill reagera på ett svar till ett annat nic så svarar man i tråden.
Du påpekar att det nic jag svarade på har ett annat språkbruk än vad jag har, tycker nog att det är självklart, när det sitter två olika personer bakom tangentbordet.
Du verkar tycka att det är ok att använda en hår ton här och det har du rätt att göra.'
Jag skulle uppskatta om man kunde föra en normal diskussion här och argumentera för sin sak utan att använda personangrepp. Vi har olika ståndpunkt, så är det.