Vanligt att vara otrogen?
Med det sagt så låt oss återgå till kärnfrågorna i den här tråden (som inte handlade om moral och etik), tack :)
Otrohet förekommer och är sannolikt vanligare än de flesta tror.
Med allra största sannolikhet är det mycket vanligare än vad många vill tro.
Jag tror att LELOs undersökning ganska väl visar hur det generellt förhåller sig i verkligheten.
Otrohet är vanligt.
Självfallet förekommer otrohet som aldrig blir känd, vilket är en självklar förklaring till varför otrohet sannolikt är vanligare än vad de flesta tror.
Generellt kan man säga att de flesta förhållanden fungerar bra eller åtminstone ganska ok. De flesta är nöjda eller åtminstone relativt nöjda.
Annars skulle ännu fler förhållanden självfallet ta slut.
Rent sakligt gäller följaktligen att eftersom otrohet är vanligt så innebär det givetvis som en självklar följd att otrohet är vanligt också bland både män och kvinnor som är nöjda, eller relativt nöjda, med sina förhållanden.
(Om otrohet generellt kan anses vara normalt, bra eller dåligt, väljer jag avstå att kommentera. Det är ju i sig en helt annan fråga.)
Jag vet vad budhism är.
Vad är det som säger att det var det där med gränsdragning, som avsågs med svaret till din icke trovärdighet om att du skulle vara en "praktiserande budhist"?
Eller missade du (med flit) när du valde att bli buddhist, att man inte skall vara arrogant, nedvärderande och hålla på med härskartekniker?
Jag vet mycket väl vad härskarteknik är för något.. Så du kan lägga ned att insinuera på att jag inte skulle veta.
Att kalla någon för "Lille/Lilla vän/NN/du/ etc" är just att använda sig av härskarteknik.
vad får du ut av det?
Vilken statistik lyckas du inbilla dig skulle finnas gällande alla dessa otroheter som inte blir kända???