Hur kan man rösta på SD?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Socialdemokraterna säger så mycket hela tiden. Så fort socialdemokraterna säger och gör så blir det problem. Bra att moderaterna har SD och hjälper partier att komma till sitt förstånd.
Jag kommer aldrig lägga min röst på socialdemokraterna! Det är fan pinsamt att säga att jag engång i tiden har röstat på S! Men jag får skylla det på att jag inte viste bättre.
Du är banne mig en lojal rödgrön- sympatisör du! Aldrig stött på någon som är lika ettrig som dig. Frågan är om det är andra du försöker övertyga eller om du försöker övertyga dig själv?
Tycker lite synd om dig som stöter på så mycket patrull i din övertygelse. Bra kämpat måste jag ändå säga! Jag är imponerad👌. I mitt sista stycke är jag inte ens ironisk.
Om jag kommer ihåg rätt så förepråkade bland annat MUF en avreglerad arbetskraftsinvandring och tillsammans med det en krympt välfärdsstat och en lägre skattenivå. Fler människor, människor som arbetar mer, mer total skatteintäkt, mindre offentlig välfärd och då mindre utgifter.
Kristersson och Reinfeldt kandiderade väl samtidigt som ordförande till MUF så de är barn av samma tid även om Kristerson alltid var den eviga tvåan.
Rätt mig den som vet mer.
Bokbålet där det brändes judisk litteratur
Vad har det med saken att göra?
Det är dessutom kommunerna som står för de bidrag du verkar tro stå motsatsförhållande till A-kassa och sjukpenning.
Det enda ni SD-gubbar vill göra är att ställa grupper mot varandra. Make it make sense.
Vad har det med saken att göra?
Det är dessutom kommunerna som står för de bidrag du verkar tro stå motsatsförhållande till A-kassa och sjukpenning.
Det enda ni SD-gubbar vill göra är att ställa grupper mot varandra. Make it make sense.
Så en bortre gräns på ett år gör människor plötsligt friska, plötsligt anställda?
SD vill inte föra över några pengar till kommunerna, de får klara sig bäst de kan, det är verkligheten.
Klart man inte kan basera välfärden på dina fria fantasier, det fattar du väl?
När det gäller uppbyggnaden av försörjningsstödet kan jag absolut ge dig en poäng. Familjer, med och utan utländsk bakgrund, går på försörjningsstöd bra mycket längre än det är avsett för och skaffar barn under tiden som de sedan ska försörja ofta på låginkomsttagares lön. Därtill finns en jobbstimilans vilken innebär att under vissa förutsättningar räknas bara 75% av lönen med som inkomst under två år när de söker ekonomiskt bustånd, vilket innebär ett fortsatt bidragsberoende i många fall där de annars varit självförsörjande.
DET är snurrigt på riktigt.
Så en bortre gräns på ett år gör människor plötsligt friska, plötsligt anställda?
Jag röstade på SD. Varför? Under alla dessa år som Socialdemokraterna har haft makten så har Sverige sjunkit till en nivå som gör att nu är Danmark förbannade för att Sveriges problem med gängkriminella nu även drabbar dem. Vad har tidigare politiker gjort för att "vända på varje sten".
Jag är äldre, och växte upp då Sverige toppade ligan världens säkraste och tryggaste land. Men nu ligger vi i topp vad gäller skjutningar och sprängningar.
Nu läser vi dagligen om misshandel, rån av gamla, bedrägerier, gruppvåldtäkter, kidnappningar, mord och sprängningar. Gängkriminella värvar barn för att mörda.
SD har varit det enda partiet som har vågat säga sanningen. Det skrevs om trollkonton, men Socialdemokraterna gjorde ju samma sak! Även om det tidigare har skrivits om nazister m.m. så är det nuet som gäller. Inte gammal historia.
Reinfeldt är känd för att vi skulle "öppna våra hjärtan och plånböcker". Och Löfven ville de få avsatt för att han inte gjorde någonting. Bara prat.
Så vad tycker Ts att vi ska rösta på? Partiet som inte har gjort någonting för att stoppa det kaos som nu pågår? Eller andra partier, som anser att vi ska släppa in ännu mera invandrare? Då är det bara SD kvar.
Jag röstade på SD. Varför? Under alla dessa år som Socialdemokraterna har haft makten så har Sverige sjunkit till en nivå som gör att nu är Danmark förbannade för att Sveriges problem med gängkriminella nu även drabbar dem. Vad har tidigare politiker gjort för att "vända på varje sten".
Jag är äldre, och växte upp då Sverige toppade ligan världens säkraste och tryggaste land. Men nu ligger vi i topp vad gäller skjutningar och sprängningar.
Nu läser vi dagligen om misshandel, rån av gamla, bedrägerier, gruppvåldtäkter, kidnappningar, mord och sprängningar. Gängkriminella värvar barn för att mörda.
SD har varit det enda partiet som har vågat säga sanningen. Det skrevs om trollkonton, men Socialdemokraterna gjorde ju samma sak! Även om det tidigare har skrivits om nazister m.m. så är det nuet som gäller. Inte gammal historia.
Reinfeldt är känd för att vi skulle "öppna våra hjärtan och plånböcker". Och Löfven ville de få avsatt för att han inte gjorde någonting. Bara prat.
Så vad tycker Ts att vi ska rösta på? Partiet som inte har gjort någonting för att stoppa det kaos som nu pågår? Eller andra partier, som anser att vi ska släppa in ännu mera invandrare? Då är det bara SD kvar.
Under 2006 införde den socialdemokratiska regeringen en möjlighet för den som ansöker om uppehållstillstånd på grund av familjeåterförening att bevisa det släktskap som åberopas genom DNA-analys. Analysen är frivillig och erbjuds när det inte finns en tillräcklig utredning om det biologiska släktskapet och alla andra möjligheter att bevisa släktskapet är uttömda.
Att tvinga personer som ansöker om familjeåterförening att lämna DNA-prov skulle utgöra en inskränkning i förbudet mot påtvingat kroppsligt ingrepp.
Skulle aldrig själv rösta på SD men tycker på sitt sätt det är bra att andra gör det. Det bör finnas ett sånt högerpopulistiskt parti som pressar dom andra. Försvann dom skulle vi snabbt komma tillbaka till mentaliteten från Reinfeldt/Löfven eran igen när politiken på migrationsområdet var ett bönhus och allt var en tävling om vem som var mest för öppenhet.
Vore dock bättre om dom inte hade en sån högerextrem bakgrund som dom har. Men det är tyvärr så Sverige fungerar att allt lätt blir så extremt. Om vi var ett mer normalt land hade vi fått ett högerpopulistiskt parti typ Ny Demokrati nån gång på 90-talet som hade kunna fylla samma funktion som motsvarande partier i grannländerna. Nu blev det inte så, det blev senare och mer extremt i Sverige, och vi var tvungna att köra in i bergväggen för att ändra kurs.