• Bejje

Parkera på familjeparkering utan familj

Detta är ett hett ämne som upprör många från olika sidor. Jag ska ge min syn på det.

2014 hade jag en begagnad bil som var 9 år gammal. Jag parkerade den på Ica maxi i deras smala parkeringsfickor och och ut för att se att min lack var förstörd för att någon idiot smällt upp dörren i min sida. Jag hade ingen aning om vem det kunde vara så jag kunde inte göra något åt det.

2016 köpte jag en helt ny bil. 2 månader senare när jag parkerade på Ica Maxi så hände samma sak igen. Förstörd lack, men denna gång på men 2 månader gammal bil. Självklart blir man förbannad. Jag fick lackera om sidan på bilen och ett år senare, 2017 hände samma jävla sak igen. Omlackering av bilen igen. Trots försäkring så kostar sånt här pengar och tid.

Sedan dess har jag börjat ställa mig på familjeparkeringarna. Varför? Jo för detta kan inte hända på en familjeparkering för att det är så god marginal till nästa bil att man kan smälla upp dörrarna fullt ut utan att nudda nästa bil.

Detta är det folk som blir upprörda som fan över för att jag och andra som gör det inte har familj med oss och hotar med att repa bilar om de ser något sådant. Låt mig ta det igen. De är villiga att bli kriminella och bryta mot lagen för att folk som inte har familj med sig ställer sig på familjeparkering, något som det inte finns någon lag mot och är alltså fullt tillåtet. Jag som gör det bryter inte mot någon lag, men den som repar en bil p.g.a. det är kriminell och bryter mot lagen.

Jag kan för mitt liv inte förstå det. Jag har fått min bil förstörd 3 ggr på kort tid av idioter som inte kan hantera att öppna en dörr försiktigt och tar färför till den enda åtgärd jag kan komma på för att försvara mig, d.v.s  att ställa mig i en parkeringruta som är bred nog att inte kunna  orsaka dessa skador och då kommer idioter och säger att de ska förstöra min bil??? Man blir ju helt paff.

Om du håller med mig, BRA! Om du inte gör det, säg vad jag borde göra för att undvika detta istället för att parkera i familjeparkeringar? Och snälla, tala om varför du tycker att det ä vettigt att vara kriminell och repa andras bilar för att någon parkerar på ett sätt som Du inte gillar?

• Svar på tråden Parkera på familjeparkering utan familj
  • Anonym (såklart)
    sysop skrev 2019-01-10 23:39:52 följande:
    Jag tror att du med gott samvete kan parkera där vid dessa tillfällen då vi har fullt upp med att pilla naveln, köra omröstning om vilka gossedjur som ska få följa till dagis, om bamse är världens snällaste björn eller om det är nalle puh och andra för oss för livet viktiga saker.

Däremot skulle det uppskattas om du valde en annan plats efter dagis då vi behöver handla innan det är dax för bollibompa, bad och inräkning av gossedjur och andra för oss väsentliga sysslor innan kväll övergår i natt.

Solig
    Har svårt att tro att en barnfamilj någonsin skulle ha tid till navelluddspill...
  • Anonym (såklart)
    Anonym (såklart) skrev 2019-01-11 00:20:15 följande:
    Har svårt att tro att en barnfamilj någonsin skulle ha tid till navelluddspill...
    Skulle finnas en smiley där också! Tungan ute
  • Tom Araya
    Anonym (Huh?) skrev 2019-01-10 12:12:37 följande:
    Stockholm! Mitt i smeten.
    Ja, där finns ju stora köpcenter för bilburna... Drömmer
  • sysop
    Anonym (såklart) skrev 2019-01-11 00:20:15 följande:
    Flört
  • Bejje
    Anonym (såklart) skrev 2019-01-10 22:31:36 följande:

Vi använder allltid familje-parkerimgen. När vi är på Maxi kl 06:30 så finns det inte en barnfamilj i synhåll, av de ca 15 familje-platserna är det sällan fler än 4 som används. Skulle det mot förmodan dyka upp en barnfamilj så kan de ta någon av de övriga lediga familje-platserna.

Fyy för att vara uppe och ute så tidigt. Om du nu är på Maxi 06:30, när kliver du då upp? kl 05:00?

Själv kliver jag aldrig upp tidigare än 07:00

• sysop
    Bejje skrev 2019-01-11 07:22:10 följande:

Fyy för att vara uppe och ute så tidigt. Om du nu är på Maxi 06:30, när kliver du då upp? kl 05:00?

Men då missar du ju de nybakta frallorna som såklart mumsar i sig till frukost

Men det låter lite härligt att ligga och mysa till sju, så det kan nog vara värt en och annat fralla Flört
  • Anonym (såklart)
    Bejje skrev 2019-01-11 07:22:10 följande:

Jag är på väg hem från jobb vid den tiden. Brukar kliva upp runt 17-18 sisådär.
  • Bejje
    Anonym (såklart) skrev 2019-01-11 12:12:32 följande:
    Jag är på väg hem från jobb vid den tiden. Brukar kliva upp runt 17-18 sisådär.
    Det är klart, finns ju de som jobbar natt också. Vård och omsorg t.ex.
  • Anonym (Jag har barn i bilen!!!)

Familje parkeringen är ju extra bred för att slöa föräldrar inte ska behöva bry sig om deras barn slår upp bildörrarna utan hänsyn om andras bilar.
    Vad är en familj????
    Det behöver inte vara små barn med för att det ska vara en familj, Du och dina föräldrar som du far och storhandlar med är ju en familj.
    Små barns föräldrar tror ju att dom är så unika att hela samhället ska anpassa sig efter deras olater.

• Anonym (Hoho)

Jag har också familj och parkerar där även om inte familjen är med, när det är ledigt

• Anonym (M)
    Anonym (Jag har barn i bilen!!!) skrev 2019-12-28 14:59:24 följande:

Familje parkeringen är ju extra bred för att slöa föräldrar inte ska behöva bry sig om deras barn slår upp bildörrarna utan hänsyn om andras bilar.

Vad är en familj????

Det behöver inte vara små barn med för att det ska vara en familj, Du och dina föräldrar som du far och storhandlar med är ju en familj.

Små barns föräldrar tror ju att dom är så unika att hela samhället ska anpassa sig efter deras olater.

Avundsjuk?
  • Cavill
    Anonym (M) skrev 2019-12-28 18:09:19 följande:
    Avundsjuk?
    Varför skulle hen vara det?
  • Anonym (Göteborg)

På IKEA parkerar jag oftast på familjeparkeringen eftersom flera jag känner har råkat ut för fumliga kunder som inte kan lasta sina bilar.

Tänker att företaget vill ha mig som nöjd kund parkerar glatt bredvid andra som inte heller har ungar med sig.

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2019-12-28 18:09:19 följande:
    Avundsjuk?
    På vad?
Svar på tråden Parkera på familjeparkering utan familj