• Bejje

Parkera på familjeparkering utan familj

Detta är ett hett ämne som upprör många från olika sidor. Jag ska ge min syn på det.

2014 hade jag en begagnad bil som var 9 år gammal. Jag parkerade den på Ica maxi i deras smala parkeringsfickor och och ut för att se att min lack var förstörd för att någon idiot smällt upp dörren i min sida. Jag hade ingen aning om vem det kunde vara så jag kunde inte göra något åt det.

2016 köpte jag en helt ny bil. 2 månader senare när jag parkerade på Ica Maxi så hände samma sak igen. Förstörd lack, men denna gång på men 2 månader gammal bil. Självklart blir man förbannad. Jag fick lackera om sidan på bilen och ett år senare, 2017 hände samma jävla sak igen. Omlackering av bilen igen. Trots försäkring så kostar sånt här pengar och tid.

Sedan dess har jag börjat ställa mig på familjeparkeringarna. Varför? Jo för detta kan inte hända på en familjeparkering för att det är så god marginal till nästa bil att man kan smälla upp dörrarna fullt ut utan att nudda nästa bil.

Detta är det folk som blir upprörda som fan över för att jag och andra som gör det inte har familj med oss och hotar med att repa bilar om de ser något sådant. Låt mig ta det igen. De är villiga att bli kriminella och bryta mot lagen för att folk som inte har familj med sig ställer sig på familjeparkering, något som det inte finns någon lag mot och är alltså fullt tillåtet. Jag som gör det bryter inte mot någon lag, men den som repar en bil p.g.a. det är kriminell och bryter mot lagen.

Jag kan för mitt liv inte förstå det. Jag har fått min bil förstörd 3 ggr på kort tid av idioter som inte kan hantera att öppna en dörr försiktigt och tar färför till den enda åtgärd jag kan komma på för att försvara mig, d.v.s  att ställa mig i en parkeringruta som är bred nog att inte kunna  orsaka dessa skador och då kommer idioter och säger att de ska förstöra min bil??? Man blir ju helt paff.

Om du håller med mig, BRA! Om du inte gör det, säg vad jag borde göra för att undvika detta istället för att parkera i familjeparkeringar? Och snälla, tala om varför du tycker att det ä vettigt att vara kriminell och repa andras bilar för att någon parkerar på ett sätt som Du inte gillar?

• Svar på tråden Parkera på familjeparkering utan familj
  • Anonym (Huh?)
    fjanten skrev 2019-01-10 06:30:56 följande:
    Till och med i Kiruna finns en parkering med familjeplatser Vilken del av landet bor du i..?
    Stockholm! Mitt i smeten.
  • Anonym (Jazzhands)
    Anonym (Usch) skrev 2019-01-09 23:19:53 följande:

Men människa.. min tvååring slänger sig också med uttryck men knappast sådana grova! Skulle han se något liknande så skulle det var - åh vilken elak farbror som gjorde så flickan blöder och grät!

Jag anser att program på tv inte ska uppfostra var - det gör vuxna och föräldrarna i sin riktiga omgivning. Tänk dig för vilka tv-program du har på om detr barn i närheten! Jag kallar ditt barn ouppfostrat ja eftersom hen uppenbarligen inte fått en proper uppfostran. Du hejar på eftersom du försvarar. Väldigt obehagligt.

quote=79349271][quote-nick]kaffe skrev 2019-01-09 23:04:47 följande:[/quote-nick]Är väl snarare du som är otrevlig som kallar mitt barn otrevligt. Brukar du kalla 2-åringar otrevliga? Det kan komma en hel del grodor ur deras små munnar. Det var nämligen så gammal han var och för han betydde meningen att "någon är dum i hela huvudet" att någon gjorde något väldigt fel. Det kommer för övrigt från ett barnprogram där någon sa så när den andra personen gjorde något galet. Det var en kort period när han härmande efter personer och är självklart inget han använder sej av eller sa till någon person eller fick säga utan att bli tillsagd. För att förtydliga så du inte tror att jag och hans pappa hejade på det hela. För enligt dina förutfattade meningar gör ju jag det!!!

I det här fallet var det för övrigt en  människa som gjorde ett rånförsök mot en dam och knivskar henne illa. Det var ingen kille som puttade lite på en tjej. Det var rätt mycket blod för en 2.åring och hemskt att se sin mamma nedblodad efter att ha försökt rädda livet på henne. Är knappast oförskämt av en 2.åring att då använda sej av uttrycket man hört sin favvofigur  på bolibompa säga när någon gjort något riktigt galet. 

[/quote]

Men vad sysslar du med? I inlägg efter inlägg ger du dig på kaffes barn. Vad får du ut av det?
  • Canadasvensk

Hej TS, orkar inte läsa hela tråden. Men för att summera, du tycker din lack är viktigare än små barn? Need I say more??

TS du är en jävla idiot och jag skulle gladeligen bryta lagen genom att repa din lack!

Visa lite respekt mot unga mammor och pappor och dom små barnen.

Du är definitionen av en narcissist! 

• kaffe
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-10 10:06:08 följande:
    Så om min man parkerar på famjiljeparkering för att han ska kunna lyfta ut min permobil så tycker du att det är rätt att blockera bilden med kundvagnar så att jag får svårt att ta mig till bilen sedan? Att det finns så hjärtlösa människor! När maken skjutsat sina gamla föräldrar som har dålig balans och går dåligt och inte heller orkar gå så långt har han också ställt sig på familjeparkering i bland.
    Rent krasst kan ju din make vid dom här tillfällen lyfta ut din permobil utanför parkeringsrutorna  och sen parkera bilen. Likadant när det gäller sina föräldrar. Släpp av vid infarten och sen parkera bilen. Att inte göra så är ju egentligen enbart lathet. Så länge den som kör bilen är fullt frisk har man knappast behov av något annat en vanlig parkeringsruta.
  • Bejje
    Canadasvensk skrev 2019-01-10 20:59:08 följande:

Hej TS, orkar inte läsa hela tråden. Men för att summera, du tycker din lack är viktigare än små barn? Need I say more??

TS du är en jävla idiot och jag skulle gladeligen bryta lagen genom att repa din lack!

Visa lite respekt mot unga mammor och pappor och dom små barnen.

Du är definitionen av en narcissist! 

Det är så skrattretande att se hur folk erkänner att de gärna vill bli kriminella för att någon parkerar på ett sätt de inte gillar :) Det finns allvarligare saker att bli upprörd över. Om du nu kan tänka dig att förstöra andra bilar för att de parkerar fel enligt dig, vad skulle du då göra om någon säg råkade slå till ditt barn? Mörda dom? Kanske låsa in dom i en källare och tortera dom i veckor?

Låter som att du har allvarliga aggressionsproblem. Kanske du borde ta en sån där anger management kurs?
  • Bejje
    kaffe skrev 2019-01-10 21:57:02 följande:
    Rent krasst kan ju din make vid dom här tillfällen lyfta ut din permobil utanför parkeringsrutorna  och sen parkera bilen. Likadant när det gäller sina föräldrar. Släpp av vid infarten och sen parkera bilen. Att inte göra så är ju egentligen enbart lathet. Så länge den som kör bilen är fullt frisk har man knappast behov av något annat en vanlig parkeringsruta.
    Detsamma gäller väl barnfamiljer då förutsatt att två vuxna finns med i bilen.
  • kaffe
    Bejje skrev 2019-01-10 22:15:53 följande:
    Detsamma gäller väl barnfamiljer då förutsatt att två vuxna finns med i bilen.
    Jo, finns 2 vuxna varav en är kapabel att passa se till barnen och en att parkera bilen så finns knappast behov för familjeparkering. 
  • Anonym (såklart)

Vi använder allltid familje-parkerimgen. När vi är på Maxi kl 06:30 så finns det inte en barnfamilj i synhåll, av de ca 15 familje-platserna är det sällan fler än 4 som används. Skulle det mot förmodan dyka upp en barnfamilj så kan de ta någon av de övriga lediga familje-platserna.

• sysop
    Anonym (såklart) skrev 2019-01-10 22:31:36 följande:

Vi använder allltid familje-parkerimgen. När vi är på Maxi kl 06:30 så finns det inte en barnfamilj i synhåll, av de ca 15 familje-platserna är det sällan fler än 4 som används. Skulle det mot förmodan dyka upp en barnfamilj så kan de ta någon av de övriga lediga familje-platserna.

Jag tror att du med gott samvete kan parkera där vid dessa tillfällen då vi har fullt upp med att pilla naveln, köra omröstning om vilka gossedjur som ska få följa till dagis, om bamse är världens snällaste björn eller om det är nalle puh och andra för oss för livet viktiga saker.

Däremot skulle det uppskattas om du valde en annan plats efter dagis då vi behöver handla innan det är dax för bollibompa, bad och inräkning av gossedjur och andra för oss väsentliga sysslor innan kväll övergår i natt.

Solig
Svar på tråden Parkera på familjeparkering utan familj