• Anonym (Vän till familjen)

Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag har en kompis som är "styvmor" till 2 flickor, som inte vill bo hos henne och mannen nåt mer pga att de har nytt barn och hon har ett barn sen tidigare. Mamman verkar inte göra nåt åt att hans flickor känner så! Hon stödjer det och uppmuntrar ingenting att vara där. Min kompis har inte varit annat än snäll och behandlat dom barnen som sina egna! Nu beter de sig såhär.. Allt för svartsjuka och rivalitet. De påstår sig hata min kompis pga att de "förlorat" pappa. Jag mår riktigt illa av sånt här! Vad får barn att få sånt här beteende!? Ska tilläggas att pappan är jättebesviken och ledsen..

• Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.
  • Anonym (gigi)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 06:27:04 följande:

Du kan gå om skolan och höja kunskapsnivån, om det känns bättre

Ditt problem är inte min kunskapsnivå utan att dina styvbarn inte gillar dig.

Om jag ska vara ärlig tror jag inte döttrarna har anpassningsproblem utan tror att det är du som har svårt att skapa relationer med barn.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 06:27:04 följande:
    Du kan gå om skolan och höja kunskapsnivån, om det känns bättre
    Du kan uppsöka psykolog i stället med din sjukliga besatthet av att spotta på din väns ungar och kalla dem för skitungar, och så kan du söka psykologhjälp med att varför du anser att ungar inte skall vara känslolösa dockor som man skall få göra som man vill med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 19:53:15 följande:

O herregud ni är verkligen badat i sten, ni komma från skogen? Gå tillbaka varpå ni kom ifrån!

BEKLAGAR VERKLIGEN ERA SYNSÄTT OCH UPPFOSTRAN. TRAGISK SYN PÅ LIVET. Hoppas innerligt inte ni har några..... Xbnhdfiöönvdgk. Over and Out.

Jag tror det är samma anonyma person som sitter och häver ur sig skit under olika anonyma nick. Så många olika kan inte vara så blåsta.

Självklart kan inte barn få bestämma till den milda grad att det påverkar val av partner etc. De kan givetvis få ha en åsikt och det kan vara ovant tex men annars kan de ju inte styra en hel familj. Om de flyttade ihop sex år efter skiljsmässan så har de ju inte direkt stressat. På ditt inlägg låter de rätt bortskämda och vana att få dom de vill, kanske dags att lära dig att livet knte funkar så.

Att ett barn som bor heltid skall behöva bo i vardagsrummet låter helt befängt.

Jag förstår absolut din väninna
  • Anonym (fanny)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 06:28:41 följande:

Tråkigt att du hade anpassnings problem, tror du skulle ha fått hjälp att prata med nån egentligen. Från början. Varför ville du inte finna dig?

Jag gick på bup i flera år.... Det är inte anpassningsproblem när man bor med en psykopat. Nej, jag ville inte finna mig i att bo med någon spm mobbade mig.
    Anonym (fanny) skrev 2017-05-24 15:39:22 följande:

Jag gick på bup i flera år.... Det är inte anpassningsproblem när man bor med en psykopat. Nej, jag ville inte finna mig i att bo med någon spm mobbade mig.

Fast nu mobbar ju definitivt inte anki sina styvbarn, snarare tvärtom. Fast folk läser det de vill läsa.. Det säger sitt
    Anonym (EN) skrev 2017-05-24 09:27:05 följande:

Jag tror det är samma anonyma person som sitter och häver ur sig skit under olika anonyma nick. Så många olika kan inte vara så blåsta.

Självklart kan inte barn få bestämma till den milda grad att det påverkar val av partner etc. De kan givetvis få ha en åsikt och det kan vara ovant tex men annars kan de ju inte styra en hel familj. Om de flyttade ihop sex år efter skiljsmässan så har de ju inte direkt stressat. På ditt inlägg låter de rätt bortskämda och vana att få dom de vill, kanske dags att lära dig att livet knte funkar så.

Det var ju när pappan skulle lära dom att inte livet handlar om bara dom, som de slog bakut. Då gillade de inte ens pappan! De tycker de mår dåligt med honom. Inte soc, inte skola, inte anhöriga, endast dom!
  • EnAnonumius
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 16:54:22 följande:
    Fast nu mobbar ju definitivt inte anki sina styvbarn, snarare tvärtom. Fast folk läser det de vill läsa.. Det säger sitt
    Nej INGEN i tråden har hävdat att "anki" mobbar barnen., Så lägg av att medvetet ljuga om vad folk läser och skriver i tråden.

Du ställde EN fråga till (fanny) eller du kanske inte vill minnas det själv?
    Din dumma och direkt korkade fråga var till (fanny)
    Jag citera DIN fråga:
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 06:28:41 följande:
    Tråkigt att du hade anpassnings problem, tror du skulle ha fått hjälp att prata med nån egentligen. Från början. Varför ville du inte finna dig?
    (slut citat)

Dessutom så har (fanny) aldrig sagt att anki" mobbar styvbarnen, hon har sagt att DU vet inte varför styvbarnen inte gillar anki.

Så varför sitter du och direkt hittar på vad folk påstår och skriver? Vad får du ut av detta? Du har gjort det redan från början i din tråd...

EnAnonumius skrev 2017-05-24 18:24:23 följande:

Nej INGEN i tråden har hävdat att "anki" mobbar barnen., Så lägg av att medvetet ljuga om vad folk läser och skriver i tråden.

Du ställde EN fråga till (fanny) eller du kanske inte vill minnas det själv?

Din dumma och direkt korkade fråga var till (fanny)

Jag citera DIN fråga:(slut citat)

Dessutom så har (fanny) aldrig sagt att anki" mobbar styvbarnen, hon har sagt att DU vet inte varför styvbarnen inte gillar anki.

Så varför sitter du och direkt hittar på vad folk påstår och skriver? Vad får du ut av detta? Du har gjort det redan från början i din tråd...

Hahaha läste du ens underlaget till det svaret? ASGARV Snälla sluta skämma ut dig.. Woj Woj intelligens är överskattat
  • Anonym (fanny)

Det vet inte du. Min styvmor gjorde det inte direjt öppet eller erkände det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 20:04:17 följande:
    Hahaha läste du ens underlaget till det svaret? ASGARV Snälla sluta skämma ut dig.. Woj Woj intelligens är överskattat smile2.gif
    Ja det gjorde jag.
    Du kan ju fortsätta i samma still du håller i tråden så kan du ju fortsätta att visa vägen i konsten att skämma ut sig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (gigi)

Fast vad vet du om det? Du är ju inte där hela tiden. Ingen av oss kan ju veta egentligen. Mycket som händer i familjer som folk inte har en aning om.
  • Anonym (gigi)

I familjer utan problem brukar barn inte ha "anpassningsproblem".

De vuxnahar ju misslyckats nåt kopiöst med att ta hand om och uppfostra sina barn om nåt sånt här händer.

Ingen skugga som ska falla på barnen. Det här är mammans och pappans misslyckande.

• Anonym (gigi)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-24 20:04:17 följande:

Hahaha läste du ens underlaget till det svaret? ASGARV Snälla sluta skämma ut dig.. Woj Woj intelligens är överskattat

Är det r exempel på kommentarer och attityd som barnen måste utstå?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (EN) skrev 2017-05-24 09:27:05 följande:

Finns en risk för det, det är väl inte så många på FL som använder:
    #143 kan det bli 200?
  • Anonym (Barnperspektiv)

Barnen behöver antagligen mycket tid på sig för att acceptera den nya tjejen.

Och om de då krävs att de slipper åka dit en period så får det väl vara så. Annars kommer de aldrig vänja sig. Här handlar det om BARNEN, inte din kompis.

Som vuxen måste man sätta sina egna behov åt sidan. Förstår att din kompis kan känna sig besviken om hon känner att hon bara varit snäll och vill väl. Men fortsätter hon bara vara så, så kommer nog barnen tillslut.

Om de dessutom haft sin pappa för sig själva i 6 år efter separationen så är det inte alls konstigt.

Det gäller för din kompis att ha tålamod.

Hon kanske behöver sätta sig ner med barnen och prata. Och fråga hur dom vill att hon ska göra. Bara det skulle kunna vara en sak som får dem att förstå att hon bryr sig om dem.

• smulpaj01
    Anonym (Barnperspektiv) skrev 2017-05-26 09:02:20 följande:

Barnen behöver antagligen mycket tid på sig för att acceptera den nya tjejen.

Och om de då krävs att de slipper åka dit en period så får det väl vara så. Annars kommer de aldrig vänja sig. Här handlar det om BARNEN, inte din kompis.

Som vuxen måste man sätta sina egna behov åt sidan. Förstår att din kompis kan känna sig besviken om hon känner att hon bara varit snäll och vill väl. Men fortsätter hon bara vara så, så kommer nog barnen tillslut.

Om de dessutom haft sin pappa för sig själva i 6 år efter separationen så är det inte alls konstigt.

Det gäller för din kompis att ha tålamod.

Hon kanske behöver sätta sig ner med barnen och prata. Och fråga hur dom vill att hon ska göra. Bara det skulle kunna vara en sak som får dem att förstå att hon bryr sig om dem.

Finaste inlägget i hela tråden!
Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.