• Anonym (Vän till familjen)

Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag har en kompis som är "styvmor" till 2 flickor, som inte vill bo hos henne och mannen nåt mer pga att de har nytt barn och hon har ett barn sen tidigare. Mamman verkar inte göra nåt åt att hans flickor känner så! Hon stödjer det och uppmuntrar ingenting att vara där. Min kompis har inte varit annat än snäll och behandlat dom barnen som sina egna! Nu beter de sig såhär.. Allt för svartsjuka och rivalitet. De påstår sig hata min kompis pga att de "förlorat" pappa. Jag mår riktigt illa av sånt här! Vad får barn att få sånt här beteende!? Ska tilläggas att pappan är jättebesviken och ledsen..

• Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.
  • Anonym (Priss1)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 13:01:48 följande:

Ni är verkligen kokos head. Det här är en sandlåda.

Ja och det är främst du som gör tråden till sandlåda. De flesta skriver konstruktiva insiktsfulla svar som du bara förkastar. Och du gör det på ett omoget och känslomässigt aggiterat sätt. 

Kokos head?
  • Anonym (Signe)

Varför har Ankis son större rätt till ett eget rum än dottern? Är det inte lika mycket hennes hem?

• Anonym (Soc sekr)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 14:06:23 följande:

Jag är väldigt nära vän.. Mycket insatt om vi säger så. Men vetu vad nu är det inte sju kvinnor det är snack om utan EN! O jaaa det tycker jag faktiskt! O här kan man må illa hur mycket man vill, du är väl inte mig. Men klart stackars dej och bara dig och ingen annan.... OCH VARFÖR ÄR DET ALLTID SYND OM TIDIGARE BARN OCH INTE NYTILLKOMNA???! Nu mår jag fanimej mer illa, att det finns folk som stödjer sånt här !!

Men hjälp? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag kommer ju aldrig bli arbetslös i alla fall så länge som folk inte har en aning om hur barn påverkas av sin omgivning.
  • Anonym (gigi)

Är det verkligen alla andra som är knäppa och du den enda vettiga?

Var så god och försöka tvinga hans döttrar till anpassning. Du fattar väl att det är omöjligt att tvinga någon att gilla någonting. Sånt måste komma inifrån. Alla barn (människor) är unika och funkar på olika sätt. Fattar de vuxna i omgivningen inte hur de ska knäcka den koden för just de här barnen så är det dödsdömt. Ja, ni kan tvinga dem att bo hos er och bete sig men då kommer de balla ur på nåt sätt. Omöjligt projekt.
  • Anonym (Bingbong)

Ser man på. Ts har aldrig fel... Alla andra är idioter.....
  • Anonym (nja)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 13:14:46 följande:
    Han har kanske inte gjort det? Min uppfattning är ju den, för vad vi kan se är han jättemån om flickorna.
    Han måste vara lika mån om alla i familjen.

Allt för ofta så far antingen barnen eller den nya partnern, eller båda, illa pga av att mannen inte kan sätta gränser.

Din vän får sätta gränser mot mannen och säga att han får se till att det blir bättring för allas skull, annars hade jag separerat.
    Anonym (Signe) skrev 2017-05-23 13:32:03 följande:

Varför har Ankis son större rätt till ett eget rum än dottern? Är det inte lika mycket hennes hem?

Jag anser att det är sonens enda hem, dottern har eget rum hos mamman. Sonen ska ha eget rum noll veckor medan dottern ska ha eget alla? Dottern har två hem inte sonen.
    Anonym (gigi) skrev 2017-05-23 13:37:40 följande:

Är det verkligen alla andra som är knäppa och du den enda vettiga?

Var så god och försöka tvinga hans döttrar till anpassning. Du fattar väl att det är omöjligt att tvinga någon att gilla någonting. Sånt måste komma inifrån. Alla barn (människor) är unika och funkar på olika sätt. Fattar de vuxna i omgivningen inte hur de ska knäcka den koden för just de här barnen så är det dödsdömt. Ja, ni kan tvinga dem att bo hos er och bete sig men då kommer de balla ur på nåt sätt. Omöjligt projekt.

Så om inte du trivdes i skolan lät dina föräldrar dig vara hemma? För stackars dig buhu istället för att men nu är det så. Good parenting..
    Anonym (Bingbong) skrev 2017-05-23 13:38:33 följande:

Ser man på. Ts har aldrig fel... Alla andra är idioter.....

Just i den här tråden ja.. Tydligen icke läskunniga heller
    Anonym (nja) skrev 2017-05-23 13:42:13 följande:

Han måste vara lika mån om alla i familjen.

Allt för ofta så far antingen barnen eller den nya partnern, eller båda, illa pga av att mannen inte kan sätta gränser.

Din vän får sätta gränser mot mannen och säga att han får se till att det blir bättring för allas skull, annars hade jag separerat.

Det var ju det hon tänkte, men så satte han ner foten och då flyttade dom på heltid till mamman
Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.