Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 21:16:34 följande:
För att vänner pratar med varandra ;-D
Sitter du aldrig och småpratar om livet med dina vänner? Tråkigt att folk inte tar saker på allvar.. Nu säger jag för typ 50:e ggn jag är Nära vän till familjen.. Dessutom står jag ankis son ganska nära som har berättat för mig vad oves barn har sagt till honom, han har även berättat det för sin moster. Hur Ove vet att mamman pratar skit om honom, han har själv hört det. Hans barn har själva när de var mindre frågat honom om saker som fått honom att förstå det tidigt, även när de umgicks. Exempelvis vad Ove själv sagt kunde barnen vräka ur sig "vi vet att du hatar att städa det var därför mamma flyttade" nånting sånt. Helt otroligt. Barnen kunde för bara någon år sen i min närvaro vräka ur sig till ankis son att han skulle låta dom va ifred när de kom så han kunde ha sin stränga mamma för sig själv och dom sin pappa så han inte blev elak. Mitt framför mig?!? Anki trodde mig inte först, men tillslut erkände flickorna det efter att jag blev riktigt arg. Jag ringde faktiskt deras mamma, det var inte lätt hon var riktigt obrydd, men tillslut skulle hon prata med dom och vips erkände dom. Mamman verkade tycka att barn är barn, vilken inställning att ha. Fnys.. Bortskämda skitungar.
Är du alltså god vän även med mamman till din väns bonusbarn? För annars har du ju bara andrahandsinformation.
Mina barn skulle, utifrån de saker jag och min partner grabbas om, kunna sluta sig till att deras andra förälder är slarvig med att städa efter sig i köket, har taskigt lokalsinne mm. Om vi skulle separera och de ville hitta en förklaring på varför skulle de kunna säga just sådana saker, likväl som de skulle säga att jag gör skidbackar av osten och är sämst i familjen på att bädda sängen, men naturligtvis skulle de skitsakerna inte vara de verkliga orsakerna till att vi separerar. Nej, nog måste du väl själv se att det låter orimligt att "Oves" ex lämnade honom bara pga städningen och att det mer låter som något barnen pusslat ihop för att hitta en förklaring till varför deras föräldrar slutade älska varandra?
Sedan att flickorna vill umgås med sin pappa när de kommer till honom och inte har "Anki" och hennes son på sin priolista över personer de vill hänga med är väl inte så konstigt? Borde väl vara en win-win för din väninnas son att han fick egentid med sin mamma också, eller är HAN mer intresserad av att hänga med sin bonuspappas barn än av att vara med sin egen mamma?