• Anonym (Vän till familjen)

Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag har en kompis som är "styvmor" till 2 flickor, som inte vill bo hos henne och mannen nåt mer pga att de har nytt barn och hon har ett barn sen tidigare. Mamman verkar inte göra nåt åt att hans flickor känner så! Hon stödjer det och uppmuntrar ingenting att vara där. Min kompis har inte varit annat än snäll och behandlat dom barnen som sina egna! Nu beter de sig såhär.. Allt för svartsjuka och rivalitet. De påstår sig hata min kompis pga att de "förlorat" pappa. Jag mår riktigt illa av sånt här! Vad får barn att få sånt här beteende!? Ska tilläggas att pappan är jättebesviken och ledsen..

• Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag är uppfostrad att man finner sig i vad vuxna säger och bestämmer och det tackar jag gud för idag, för jag passar och har alltid passat jättebra i samhället! Har aldrig haft problem med det auktoritära, snarare tvärtom varit trygg med det och hela välfärdsstaten. Man finner sig som barn och lär av goda vuxna. Känslor är delvis viktigt som barn, men samtidigt inte. Jag fann mig i mycket, mådde inget dåligt av det, gillade läget och kunde uppskatta det goda mycket bättre. Blev tacksam för det lilla. Med andra ord inte bortskämd!

• Anonym (Priis1)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 15:40:45 följande:

Jag är uppfostrad att man finner sig i vad vuxna säger och bestämmer och det tackar jag gud för idag, för jag passar och har alltid passat jättebra i samhället! Har aldrig haft problem med det auktoritära, snarare tvärtom varit trygg med det och hela välfärdsstaten. Man finner sig som barn och lär av goda vuxna. Känslor är delvis viktigt som barn, men samtidigt inte. Jag fann mig i mycket, mådde inget dåligt av det, gillade läget och kunde uppskatta det goda mycket bättre. Blev tacksam för det lilla. Med andra ord inte bortskämd!

Hur du är uppfostrad har inget alls med saken att göra. Så som du är uppfostrad är inte en norm som alla måste följa. 

Det finns nästan bara negativt av synsättet att baren får finna sig i allt som de vuxna hittar på. 

Människor vars vilja och behov respekterats under uppväxten tenderar nog snarare att klara sig bättre i tillvaron är de som blivit kränkta och fått finna sig i en massa saker.

Det kan verkligen diskuteras om du fungerar så bra i samhället som du tror att du gör. Det är ju en högst subjektiv fråga och egentligen för din omgivning att besvara.

Du har ju till exempel svårt att svara på inlägg i tråden här utan att hemfalla åt ett mycket omoget och aggiterat språk (buhu, kokoshead, blabla). Du verkar ha en osund relation och ett osunt intresse för din väninnas familj. Du verkar oförmögen att se annat än svart och vitt på den här situationen som inte ens är din egen. 
  • Anonym (gigi)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 15:33:05 följande:

Så om inte du trivdes i skolan lät dina föräldrar dig vara hemma? För stackars dig buhu istället för att men nu är det så. Good parenting..

Buhu? Är du femton eller? Inte konstigt om barnen inte tål dig om du agerar lika omoget med dem.

Barn är inte vuxna. Och är inte lika kompetenta som vuxna. Det är därför de har föräldrar och föräldrarnas jobb är att hjälpa sina barn. I det här fallet är det föräldrarnas ansvar att klura ut varför det blivit som det blivit och hjälpa barnen att antingen anpassa sig eller ta dem ur situationen om den är skadlig.

Vad ska du göra? Du kan inte göra ett jota. Uppenbarligen saknar du de social vuxenskills som behövs för att connecta med ett barn. Och har en make som är lika inkompetent. Voila! Här har ni resultatet. Barnet dumpar er. Det är inte så annorlunda från några andra relationer. Folk dumpar vänner och partners hema tiden för att de tycker att relationen är värdelös. Acceptera att du är bortvald. Finns ändå inget mer du kan göra.
  • Anonym (gigi)

Själv tycker jag det är sundare att lära sina barn att känna efter och välja bort relationer som inte känns bra.
  • Anonym (gigi)

Man skonar sina barn från mycket ont om man lär dem att känna efter och tänka till själv istället för att blint lita på och lyda auktoriteter. Exempelvis skyddar det mot sexuella övergrepp, familjevåld etc. Dessutom skyddar det mot en utveckling av en auktoritär stat som kan hitta på what ever den känner för.

Du har klarat dig fint för att du har en stat som tar hand om dig och säger till dig vad du ska göra. Jag har lite högre ambitioner än det med mina barn. Vill att de ska kunna klara sig var som helst och hur som helst. Och också att de ska kunna vara lyckliga fritt tänkande varelser.

Beklagar din uppväxt.
  • Anonym (Galet)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 09:42:37 följande:

Haha herregud du måste läsa svenska förstärkning, står väl klart tydligt att ANKI HAR INGET ANNAT ÄN FUNNIT SIG. Du läser kanske mest mellan raderna och det du lite känner för tror jag. Att hennes son fått bo i sovalkov över ett år är inte att finna sig?? Haha rest my case.. Argumentera mot vägg är att slösa värdefull intelligens

Som sagt, du uttrycker dig väldigt märkligt. Lite som att nån kört dina inlägg genom google translate. Om din polare nu är så bra på att finna sig så är det väl lugnt? Relationen med döttrarna är pappans ansvar. Och angående sonen och sovalkpven så får han väl fortsätta finna sig! Finns väl ingen tidsgräns på finnandet, enligt dig? Döttrarna ska ju finna sig och gilla läget för resten av livet?

O herregud ni är verkligen badat i sten, ni komma från skogen? Gå tillbaka varpå ni kom ifrån!

BEKLAGAR VERKLIGEN ERA SYNSÄTT OCH UPPFOSTRAN. TRAGISK SYN PÅ LIVET. Hoppas innerligt inte ni har några..... Xbnhdfiöönvdgk. Over and Out.

• smulpaj01
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 19:53:15 följande:

O herregud ni är verkligen badat i sten, ni komma från skogen? Gå tillbaka varpå ni kom ifrån!

BEKLAGAR VERKLIGEN ERA SYNSÄTT OCH UPPFOSTRAN. TRAGISK SYN PÅ LIVET. Hoppas innerligt inte ni har några..... Xbnhdfiöönvdgk. Over and Out.

Definitivt något märkligt translate program eftersom ts inte pratar svenska alls.

Känner du någon som pratar svenska kanske du kan be denne skriva åt dig?
  • Anonym (Bingbong)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 19:53:15 följande:

Grandios självbild och kan aldrig ha fel. Alla andra är idioter. Säger att hennes uppväxt varit jättebra. Ts ljuger och förvränger. Skapar intriger och drama. Manipulerar. Hon blir arg och mycket upprörd när hon ifrågasätts som nu och väljer då att radera allt folk säger genom att säga "over and out". Diagnos finns men den som har den är sorgligt nog inte medveten om det själv och söker därför aldrig hjälp. Ts fortsätter bara att lägga näsan i blöt och skapa ännu mer intriger. Det är där hon hämtar sin näring. Beklagar ditt synsätt på livet och i synnerhet relationer ts. Sorgligt och obehagligt. Sjukt. Fast i din värld är du väl expert på relationer och som sagt bäst på allt. Aldrig har du fel. Over and out.
  • Anonym (Bingbong)
    smulpaj01 skrev 2017-05-23 20:11:38 följande:

Definitivt något märkligt translate program eftersom ts inte pratar svenska alls.

Känner du någon som pratar svenska kanske du kan be denne skriva åt dig?

Tror hon pratar svenska och är svensk. Hon manipulerar bara. Men andra i hennes närhet gör det inte däremot.
Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.