• Anonym (Vän till familjen)

Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag har en kompis som är "styvmor" till 2 flickor, som inte vill bo hos henne och mannen nåt mer pga att de har nytt barn och hon har ett barn sen tidigare. Mamman verkar inte göra nåt åt att hans flickor känner så! Hon stödjer det och uppmuntrar ingenting att vara där. Min kompis har inte varit annat än snäll och behandlat dom barnen som sina egna! Nu beter de sig såhär.. Allt för svartsjuka och rivalitet. De påstår sig hata min kompis pga att de "förlorat" pappa. Jag mår riktigt illa av sånt här! Vad får barn att få sånt här beteende!? Ska tilläggas att pappan är jättebesviken och ledsen..

• Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.
  • Anonym (gigi)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 20:17:08 följande:

Det är ju just det hon gör

Men låt oss säga att dottern helt enkelt bara inte vill dela med sig av pappan. Hon har rätt till sina känslor. Kanske känns tråkigt för styvmamman och andra inblandade att dottern känner så men i så fall är styvmammans känslor styvmammans och hennes ansvar att bearbeta och lösa. Hon kan ju knappast lasta dottern för vad dottern känner.
  • Pris1

Så, barnens dåliga beteende består i;

Dottern ville inte längre ta emot saker från bys frun. Hon började klaga på nya fruns mat och hon önskade egentid med sin pappa.

Pga detta kräver nya frun att bo i egen lägenhet för hon klarar inte av situationen.

Pappan sätter ned foten att dottern inte får bete sig såhär och båda barnen väljer nu att bo hos mamman på heltid.

Det är nåt mycket skumt i den här historien. En vuxen kvinna som kräver eget boende för att en av ungarna klagat på maten och inte vill ta emot presenter. Oartigt kan tyckas men det är ändå barn och den vuxnes reaktion står inte riktigt i paritet.

Och ovanpå detta så är alltiohop biommammans fel??

EnAnonumius skrev 2017-05-22 20:42:58 följande:

Det vet du av 100% solid FAKTA för att...?

Har barnens biologiska MAMMA berättat direkt till dig, att hon snackar skit om pappan och hans familj?

För att vänner pratar med varandra ;-D

Sitter du aldrig och småpratar om livet med dina vänner? Tråkigt att folk inte tar saker på allvar.. Nu säger jag för typ 50:e ggn jag är Nära vän till familjen.. Dessutom står jag ankis son ganska nära som har berättat för mig vad oves barn har sagt till honom, han har även berättat det för sin moster. Hur Ove vet att mamman pratar skit om honom, han har själv hört det. Hans barn har själva när de var mindre frågat honom om saker som fått honom att förstå det tidigt, även när de umgicks. Exempelvis vad Ove själv sagt kunde barnen vräka ur sig "vi vet att du hatar att städa det var därför mamma flyttade" nånting sånt. Helt otroligt. Barnen kunde för bara någon år sen i min närvaro vräka ur sig till ankis son att han skulle låta dom va ifred när de kom så han kunde ha sin stränga mamma för sig själv och dom sin pappa så han inte blev elak. Mitt framför mig?!? Anki trodde mig inte först, men tillslut erkände flickorna det efter att jag blev riktigt arg. Jag ringde faktiskt deras mamma, det var inte lätt hon var riktigt obrydd, men tillslut skulle hon prata med dom och vips erkände dom. Mamman verkade tycka att barn är barn, vilken inställning att ha. Fnys.. Bortskämda skitungar.
    Anonym (gigi) skrev 2017-05-22 21:11:08 följande:

Men låt oss säga att dottern helt enkelt bara inte vill dela med sig av pappan. Hon har rätt till sina känslor. Kanske känns tråkigt för styvmamman och andra inblandade att dottern känner så men i så fall är styvmammans känslor styvmammans och hennes ansvar att bearbeta och lösa. Hon kan ju knappast lasta dottern för vad dottern känner.

Ja vad bra, då får de skiljas! Styvmamman ska bara finna sig i att en snorunge bestämmer vem ho är kär i! Hade inte sagt nåt om det var elaka styvmamma scenariot, men här är det ren avundsjuka.
  • Anonym (gigi)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 21:19:51 följande:

Ja vad bra, då får de skiljas! Styvmamman ska bara finna sig i att en snorunge bestämmer vem ho är kär i! Hade inte sagt nåt om det var elaka styvmamma scenariot, men här är det ren avundsjuka.

Det är väl inte dottern som bestämmer om de vuxna ska skilja sig eller hålla ihop. Helt befängt.
  • Pris1
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 21:16:34 följande:

För att vänner pratar med varandra ;-D

Sitter du aldrig och småpratar om livet med dina vänner? Tråkigt att folk inte tar saker på allvar.. Nu säger jag för typ 50:e ggn jag är Nära vän till familjen.. Dessutom står jag ankis son ganska nära som har berättat för mig vad oves barn har sagt till honom, han har även berättat det för sin moster. Hur Ove vet att mamman pratar skit om honom, han har själv hört det. Hans barn har själva när de var mindre frågat honom om saker som fått honom att förstå det tidigt, även när de umgicks. Exempelvis vad Ove själv sagt kunde barnen vräka ur sig "vi vet att du hatar att städa det var därför mamma flyttade" nånting sånt. Helt otroligt. Barnen kunde för bara någon år sen i min närvaro vräka ur sig till ankis son att han skulle låta dom va ifred när de kom så han kunde ha sin stränga mamma för sig själv och dom sin pappa så han inte blev elak. Mitt framför mig?!? Anki trodde mig inte först, men tillslut erkände flickorna det efter att jag blev riktigt arg. Jag ringde faktiskt deras mamma, det var inte lätt hon var riktigt obrydd, men tillslut skulle hon prata med dom och vips erkände dom. Mamman verkade tycka att barn är barn, vilken inställning att ha. Fnys.. Bortskämda skitungar.

Varför skulle flickorna inte få känna att de vill ha som pappa och slippa sin stänga styvmamma när de är hos pappan? Får de inte ha känslor? Eller får de bara inte uttrycka sina känslor?

Jag fattar inte varför DU gör en grej av detta och ringer mamman?!?!? Om jag var mamman skulle jag bli väldigt fundersam om exets nyas väninna ringde mig och hade synpunkter på lina barns känslor.

Uppenbarligen är det nåt hos Anki som skaver rejält hos flickorna. Och deg kanske är nåt denna Anki borde fundera över och rannsaka sitt eget beteende, och pappan borde fundera över varför hans barn upplever att hans fru gör att han känns elak mot dem.
    Pris1 skrev 2017-05-22 21:15:21 följande:

Så, barnens dåliga beteende består i;

Dottern ville inte längre ta emot saker från bys frun. Hon började klaga på nya fruns mat och hon önskade egentid med sin pappa.

Pga detta kräver nya frun att bo i egen lägenhet för hon klarar inte av situationen.

Pappan sätter ned foten att dottern inte får bete sig såhär och båda barnen väljer nu att bo hos mamman på heltid.

Det är nåt mycket skumt i den här historien. En vuxen kvinna som kräver eget boende för att en av ungarna klagat på maten och inte vill ta emot presenter. Oartigt kan tyckas men det är ändå barn och den vuxnes reaktion står inte riktigt i paritet.

Och ovanpå detta så är alltiohop biommammans fel??

Nja det är lite mer än så! Det var liksom bara axplock. Det förstår väl till och med den lede att allt inte ryms i ett forum! Man får lita till helheten och själva grejen, sen om man vill göra sig själv dum får man väl det men lägg inte över det på nån annan. Tycker faktiskt hela inlägget är patetiskt formulerat.
    Anonym (gigi) skrev 2017-05-22 21:23:14 följande:

Det är väl inte dottern som bestämmer om de vuxna ska skilja sig eller hålla ihop. Helt befängt.

Ja fast det är ju så ni lägger upp det. Antingen eller och både ock är alltid barnens känslor. Nya kvinnor ska bara infinna sig, inte ens få vara mamma åt sina egna barn för de reglerna hur man är som familj sätts av första barnen. Så uppfattat det hela. Rätta mig om jag har fel!
  • Pris1
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 21:19:51 följande:

Avundsjuka är en väldigt mänsklig känsla och bottnar ofta i otillfredsställda behov. Varför får ett barn inte känna avundsjuka mot att dras pappa träffar en ny och skaffar nya barn? Är det bara vuxna som får leva ur sina känslor?

Flickan har väl inte bestämt vem som får bli kär i vem? Men hon har bestämt var hon vill bo och att hon inte vill vara i en familj där hon inte trivs. Det är ju tvärtom de vuxna som bestämt att de alla ska bo ihop och nu funkar inte det för flickan så hon kliver ur situationen.

Och måste skilsmässa vara lösningen? Finns det inga andra sätt att lösa konflikter i din värld?
  • Pris1
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-22 21:27:01 följande:

Nja det är lite mer än så! Det var liksom bara axplock. Det förstår väl till och med den lede att allt inte ryms i ett forum! Man får lita till helheten och själva grejen, sen om man vill göra sig själv dum får man väl det men lägg inte över det på nån annan. Tycker faktiskt hela inlägget är patetiskt formulerat.

Tack för analysen. Tog argumenten slut?
Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.