• Anonym (Vän till familjen)

Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.

Jag har en kompis som är "styvmor" till 2 flickor, som inte vill bo hos henne och mannen nåt mer pga att de har nytt barn och hon har ett barn sen tidigare. Mamman verkar inte göra nåt åt att hans flickor känner så! Hon stödjer det och uppmuntrar ingenting att vara där. Min kompis har inte varit annat än snäll och behandlat dom barnen som sina egna! Nu beter de sig såhär.. Allt för svartsjuka och rivalitet. De påstår sig hata min kompis pga att de "förlorat" pappa. Jag mår riktigt illa av sånt här! Vad får barn att få sånt här beteende!? Ska tilläggas att pappan är jättebesviken och ledsen..

• Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.
  • Anonym (Pris1)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 10:49:21 följande:
    Fast nu startade jag ju inte tråd om ankis son.. Starta en sån du kanske? Håll dig till trådstarten eller är det för obegripligt :'-D
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 10:20:00 följande:
    Ankis föräldrar har inget med det att göra?!? Klart dom har, det handlar ju om deras egna barnbarn som får bo i vardagsrum, vad är det för fel på folk?!? Klart de har med det att göra. Ska de INTE bry sig om ankis barn alltså bara så oves barn ska få leva nyanserade? Låter helt förvrängt. Ingen ska bry sig om anki och sonen för stackars barnen klarar inte av att dela sin pappa eller dela hem. Buhu thats life! Betalar barnen nånting av huset? Nää! Just det! De är inte vuxna nog. Precis som sonen fick sova i sovalkov får flickorna finna sig. Finns inget nyannonserat med det här! Ni är bestämda med att dessa barn är det synd om, thats it. Inte ett enda inlägg om ankis son.. Inte ett enda. Så konstigt om jag inte lyssnar! Dessutom handlat hela tråden om att jag stör mig på deras beteende, inte att jag söker andra vinklar!!

Det var ju du själv som klagade att ingen tagit upp att det även är synd om Ankis son!

Har du fullständigt tappat greppet nu? Kommer inte ihåg vad du själv skriver?
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 10:47:52 följande:
    Dom flyttade ihop till samma lägenhet, lika nytt för bägge barn

Barnen har haft pappan varje helg på olika aktiviteter de kommit, anki har umgåtts med mig

Långnäsa på dig!
    Uppenbarligen har de inte tillräckligt med plats för alla barnen om någon av dem måste bo i en alkov i vardagsrummet för att alla ska få plats. Är det så konstigt då att flickorna hellre vill bo hos sin mamma?

Långnäsa? Det verkar inte gå så bra för dig med argumenten nu. 
  • Anonym (Pris1)
    Anonym (Bingbong) skrev 2017-05-23 11:09:26 följande:
    Håller helt med. Finns inga spärrar. Tror inte alls hon är "nära vän" snarare nån som lägger sig i andras liv och som gillar att förstöra för andra. För att hennes egna liv och relationer gått kasst. Då fortsätter man att förstöra för andra och att lägga sig i det man inte har med att göra. Tror inte heller att namnen ts skriver stämmer. Ts vill bara försöka förvirra och lägga till i sin berättelse. Därav lämna ut namn som inte stämmer.
    Nej hon är ingen väninna. Det är hon själv som är styvmamman såklart.

Det har vi nog alla förstått från början. Men nu vill hon hålla fast vid att hon är en väninna med så här mycket privat insyn i familjen och tom har ringt flickornas mamma och klagat på deras uppförande. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Vän till familjen) skrev 2017-05-23 10:20:00 följande:

Ankis föräldrar har inget med det att göra?!? Klart dom har, det handlar ju om deras egna barnbarn som får bo i vardagsrum, vad är det för fel på folk?!? Klart de har med det att göra. Ska de INTE bry sig om ankis barn alltså bara så oves barn ska få leva nyanserade? Låter helt förvrängt. Ingen ska bry sig om anki och sonen för stackars barnen klarar inte av att dela sin pappa eller dela hem. Buhu thats life! Betalar barnen nånting av huset? Nää! Just det! De är inte vuxna nog. Precis som sonen fick sova i sovalkov får flickorna finna sig. Finns inget nyannonserat med det här! Ni är bestämda med att dessa barn är det synd om, thats it. Inte ett enda inlägg om ankis son.. Inte ett enda. Så konstigt om jag inte lyssnar! Dessutom handlat hela tråden om att jag stör mig på deras beteende, inte att jag söker andra vinklar!!

Hoppas du inte har barn med den synen.
  • Anonym (Bingbong)
    Anonym (Jag...) skrev 2017-05-23 10:52:56 följande:

Du bör försöka komma ihåg vad du har skrivit tidigare när du skriver nya inlägg. På så vis slipper du skriva emot dig själv.

I övrigt bör du precis som alla andra skriver backa från denna familj då du beter dig totalt dåraktigt!

Att du ringde Oves ex tog ju verkligen priset i galet beteende. Hade jag varit det exet hade jag trott ni förlorat förståndet hela högen och varit väldigt tacksam att flickorna valt bort er!

Håller med! Undrar om allt ts skriver är sant. Tror ts brukar ljuga och lägga sig i. Njuter av att förstöra för andra. Sprida rykten. Lägga sig i det hon inte har med att göra. En del har det som livsstil. Dessutom är ts arrogant. Ber om råd. Får ärliga svar. Men kan inte ta de svar hon får utan utgår från att hon själv alltid ska och har rätt. Verkar inte sunt eller friskt.
  • Anonym (gigi)

Anki borde ta lite ansvar för sig själv och sina barn. Barnen är som de är och pappan likaså. De och situationen kan hon uppenvarligen inte ändra på. Mår hon dåligt av situationen borde hon kanske flytta på sig själv och sina barn.

• Anonym (Isa)

Fast är det någon som är en vägg här så är det du Ts. Vägrar ta emot råd och hjälp. Drar upp Ankis son och sedan attackerar andra om att det inte rör sonen. fast du själv skrev att folk här inne skrev för lite om honom?!
    Sen är du visst för involverad, att ringa till sin kompis mans ex är bara fel!!

Nu råkar det vara så också att du ska inte skylla på mannens barn överhuvudtaget. de vet inte bättre och har inte fått lära sig att de faktiskt gör fel. det är vårat ansvar som föräldrar att uppfostra, leda och tillrättavisa. 

Pappan har uppenbarligen låtit barnen härja fritt under de 6år han var singel, sedan när han träffar en kvinna så sätts det upp regler. Ja man behöver ha regler. men för barn som inte haft några så blir detta en stor förändring. barnen behandlar Anki illa, leds av sin biomamma att fortsätta och de ser hur hon gör och gör likadant. Nu efter flera år så spårar det ut givetvis.

Hade Anki sagt ifrån tidigare, hade pappan tidigare tagit tag i problemen så hade de inte blivit så här stora. Har nu barnen tyckt om Anki och haft en bra relation innan syskonet kom så skulle givetvis pappan vårdat detta och reagerat när det började att förändras. Han kan dock inte styra över bion men han hade kunnat sätta ned foten åtminstone. Att prata skit om en annan förälder inför sina barn är inte okej i min värld. 

Att barnen nu beter sig illa, är bortskämda och inte klarar av regler. ja vart ligger problemet då? De vet inte bättre. oavsett om de är tonåringar eller inte. klart som tusan att en tonåring ska veta vad som r rätt och fel. men har denne fått hållas i flera flera år så är det ett inmatat beteende.

Anki kan inte göra så mycket mer åt situationen mer än att försöka prata med dottern. Bjuda henne på fika eller liknande och reda ut problemet. funkar inte det så nä då är det bara att acceptera att det är så här. Sen är det inte heller fullt så onormalt att en tonåring slutar att åka till umgängesföräldern mer och mer då vännerna lockar och det finns annat som roar.
    Däremot har pappan ett stort ansvar att ta tag i. Vill han träffa sina barn så får han lösa konflikten, prata med dem.

Det du kan göra är att stötta din vän, men att backa från hennes förhållande och barn + styvbarn. Lägg dig inte i och ge fasiken i mannens ex. 

Ni är verkligen kokos head. Det här är en sandlåda.

• Anonym (nja)

Som vanligt är det pappan som är den egentliga orsaken

Han skulle ha ordnat boende etc bättre från början och fått barnen att känna sig bekväma med situationen, men också visat att i det nya hemmet visar alla respekt för varandra.

Anonym (nja) skrev 2017-05-23 13:09:56 följande:

Som vanligt är det pappan som är den egentliga orsaken

Han skulle ha ordnat boende etc bättre från början och fått barnen att känna sig bekväma med situationen, men också visat att i det nya hemmet visar alla respekt för varandra.

Han har kanske inte gjort det? Min uppfattning är ju den, för vad vi kan se är han jättemån om flickorna.
  • Anonym (Bingbong)
    Anonym (Pris1) skrev 2017-05-23 11:48:32 följande:

Nej hon är ingen väninna. Det är hon själv som är styvmamman såklart.

Det har vi nog alla förstått från början. Men nu vill hon hålla fast vid att hon är en väninna med så här mycket privat insyn i familjen och tom har ringt flickornas mamma och klagat på deras uppförande. 

Exakt! Eller.... så är hon inte styvmamman heller utan en "bekant" till familjen och en person som älskar att berätta historier och dra bort och lägga till. Förstöra för andra människor och skapa intriger. Ställa folk emot varandra. Ts skriver att flickorna är bortskämda prinsessor. Där ligger hon sitt fokus. Kanske skriver du ts så här för att du själv Inte fått uppmärksamhet från barn/barnbarn utan blivit bortvald på grund av samma beteende som du skriver om här? Det är inte andra som läser här som står med "lång näsa". Det är du själv som alltid lägger din egna näsa i blöt och alltid ska ha rätt och alla fel osv. Finns en eller flera diagnoser för sånt osunt och obehagligt beteende.
Svar på tråden Barnen vill inte vara med pappan pga ny fru.