• Minbaby

Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!

Plussade häromdagen och om allt går som det ska så är det bf i slutet på novemberHjärta.
    Vill gärna följas åt med andra som är beräknade i november, gärna 35+ som mig själv. Har ett barn sedan tidigare så nu ska det bli nummer 2 GladHjärta

• Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!
  • Minbaby
    Mera76 skrev 2017-06-26 21:31:18 följande:
    Mår bra här nu. Gjorde fvp i måndags. Stack 2 ggr, vilket skrämde mig. Svar tar 3 v. Men var o gjorde ett snabbt UL idag då jag efter börjat få ont där sticken gjordes och tyckte plötsligt att allt kändes helt stilla där inne. Men krabaten rörde sig och hjärtat slog. De har ju med kollat om huvudmåttet stämmer och det görs er denna gången! Så det verkar vara normalt. Har börjat slappna av och förlika oss med tanken på en bäbis till trots det blir väldigt tätt mellan våra.... min mamma och min 17åriga dotter har dock fått en chock....
    Stackars, skönt du har fvp gjort iaf så du slipper tänka på det igen. Då har du 2v kvar nu då innan du får något resultat, dessa långa väntetider för att få svar ... hoppas tiden går fort så ni får svar. Läste inte tillbaka så långt i tråden nu men hur många kids blir det  ?Glad
    Vi har en sedan tidigare så det här blir nr 2 !
  • Mera76
    Minbaby skrev 2017-06-26 21:47:21 följande:

Stackars, skönt du har fvp gjort iaf så du slipper tänka på det igen. Då har du 2v kvar nu då innan du får något resultat, dessa långa väntetider för att få svar ... hoppas tiden går fort så ni får svar. Läste inte tillbaka så långt i tråden nu men hur många kids blir det  ?

Vi har en sedan tidigare så det här blir nr 2 !

Ja 2 v lång väntan.. Detta är min 6e graviditet!! Jag har 3 stora barn med en annan man (19,17 o 13år). Sen 2st med nuvarande (3 o 1år). Skulle absolut inte ha fler, detta var totalt oplanerat! Så det har orsakat upprörda känslor o kaos i familjen.. Hoppas det lägger sig snart för det är jobbigt när man samtidigt är gravid o hormonerna svallar.. Hur gammalt är ditt tidigare barn?
  • Minbaby
    Mera76 skrev 2017-06-27 07:04:39 följande:
    Ja 2 v lång väntan.. Detta är min 6e graviditet!! Jag har 3 stora barn med en annan man (19,17 o 13år). Sen 2st med nuvarande (3 o 1år). Skulle absolut inte ha fler, detta var totalt oplanerat! Så det har orsakat upprörda känslor o kaos i familjen.. Hoppas det lägger sig snart för det är jobbigt när man samtidigt är gravid o hormonerna svallar.. Hur gammalt är ditt tidigare barn?
    Ja det förstår jag att det är svårt att hålla hormonerna på plats om familjen är i uppror, hoppas det lägger sig snart. Ibland kan det ju bli sådär oplanerat, då är det ju som det är. Blir tätt då mellan er senaste och den här lilla :) men det blir väl jättekul för dom under uppväxten.
    Vår tidigare är 4 år, vi har inte känt oss redo för en till förrän nu, så denna lilla var planerad och vi hade lyckan att det gick väldigt fort att bli gravida.
    UL imorgon 20v och hoppas allt ska se bra ut, nervöst och spännande :)
  • RååSa BuBBlan

RUL idag!

En liten pojke fick vi se, full fart där inne <3

Blev flyttad till 6/12 men det låter ologiskt, skulle då testat positivt innan ÄL

Nåväl! Jag går max till 6/12 pga ålder så slipper övertid :)

Beställt Åkpåse till vagnen och fyndat ett begagnat babyskydd!

Även spjälsäng inköpt

Mest smått kvar nu, skönt å ha allt klart, julen är dyr ändå som den är, ha ha ha

Livet är underbart!
  • RååSa BuBBlan
    Mera76 skrev 2017-06-26 21:31:18 följande:

Mår bra här nu. Gjorde fvp i måndags. Stack 2 ggr, vilket skrämde mig. Svar tar 3 v. Men var o gjorde ett snabbt UL idag då jag efter börjat få ont där sticken gjordes och tyckte plötsligt att allt kändes helt stilla där inne. Men krabaten rörde sig och hjärtat slog. De har ju med kollat om huvudmåttet stämmer och det görs er denna gången! Så det verkar vara normalt. Har börjat slappna av och förlika oss med tanken på en bäbis till trots det blir väldigt tätt mellan våra.... min mamma och min 17åriga dotter har dock fått en chock....

Gjorde åxå Fvp med min minsta, värsta jag varit med om å vänta på svaret :/

Hoppas hoppas ni får bra svar <3
    Livet är underbart!
  • RååSa BuBBlan
    Minbaby skrev 2017-06-26 21:36:24 följande:

På onsdag är det dax att kolla UL, v 20 nu och hoppas allt ska se bra ut 

Så spänd och nervös nu framför allt att det ser okej ut allting och sen vad det blir för kön på liten 

Sysselsätter mig med att tänka på inredningen till litens rum och har svårt att bestämma stil ... tjatar sönder min sambo med alla olika tankar om olika inredning 

Här är det åxå inredningstankar efter 4 flickor på raken så tänker jag nu i nya blå svart vita banor till lilla pojken <3

Blir nog svart/vitt som bas! Vit säng, rätt start spjälskydd medaljong och geggamoja svart/vit randiga påslakan, så snyggt! Inget rosa denna gång
    Livet är underbart!
  • RååSa BuBBlan

[img=/gallery/image/5312465/full_600/b6f6cb2d67eaaee1ff1849620ec98deb18528de1.jpeg]

Denna beställde jag! Blir fint till svart vagn :)

Livet är underbart!
  • RååSa BuBBlan
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-27 18:25:28 följande:

[img=/gallery/image/5312465/full_600/b6f6cb2d67eaaee1ff1849620ec98deb18528de1.jpeg]

Denna beställde jag! Blir fint till svart vagn :)

Nähä.. det kom ingen bild

Nåväl.. carena Fårö dot Åkpåse va det ;)
    Livet är underbart!
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-27 17:23:59 följande:

RUL idag!

En liten pojke fick vi se, full fart där inne <3

Blev flyttad till 6/12 men det låter ologiskt, skulle då testat positivt innan ÄL

Nåväl! Jag går max till 6/12 pga ålder så slipper övertid :)

Beställt Åkpåse till vagnen och fyndat ett begagnat babyskydd!

Även spjälsäng inköpt

Mest smått kvar nu, skönt å ha allt klart, julen är dyr ändå som den är, ha ha ha

Kul att RUL är gjort! Vi gjorde ju både NIPT o Fvp så vi kan ju veta om vi vill, men denna gång när allt va oplanerat vet jag inte om jag vill veta. Vill mer försöka gissa själv på RUL..

Jag frågade min bm om åldern o övertid, och det är nog bara på vissa ställen, för här räknas man som en vanlig förlossning även om det hade varit första barnet efter 40 år...
  • RååSa BuBBlan

Här syntes det tydligt att det va en pojke om man säger så Hade hon inte sagt nåt så hade vi sett ändå ;)

Ja här är det skrivet i min journal att på BF ska jag in till förlossningen, hoppas han kommer tidigare så jag slipper igångsättning, vill gärna att det får starta spontant :)

Livet är underbart!
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-27 22:31:33 följande:

Här syntes det tydligt att det va en pojke om man säger så Hade hon inte sagt nåt så hade vi sett ändå ;)

Ja här är det skrivet i min journal att på BF ska jag in till förlossningen, hoppas han kommer tidigare så jag slipper igångsättning, vill gärna att det får starta spontant :)

Jag har med tyckt det sett ut som en pojke på vår bäbis men vill inte fråga. De kollar ju mer noga på riktiga UL om 2 v.

Hade önskat att man inte behövde gå över tiden här med.... Senaste 2 gått över 5 dagar, och sista fl var fruktansvärd. Trodde inte han skulle komma ut och han va mycket större än mina tidigare bäbisar..
  • RååSa BuBBlan
    Mera76 skrev 2017-06-27 22:48:02 följande:

Jag har med tyckt det sett ut som en pojke på vår bäbis men vill inte fråga. De kollar ju mer noga på riktiga UL om 2 v.

Hade önskat att man inte behövde gå över tiden här med.... Senaste 2 gått över 5 dagar, och sista fl var fruktansvärd. Trodde inte han skulle komma ut och han va mycket större än mina tidigare bäbisar..

Mina 2 sista va riktigt sega! 14 dagar över och 12 dagar över! Usch!

Längsta dagarna i mitt liv ;) sista hade knappt något vatten kvar så tur man åkte in o vägrade åka hem!
    Livet är underbart!
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-27 23:00:09 följande:

Mina 2 sista va riktigt sega! 14 dagar över och 12 dagar över! Usch!

Längsta dagarna i mitt liv ;) sista hade knappt något vatten kvar så tur man åkte in o vägrade åka hem!

Ha det är en mardröm att gå över så länge. Efter sista fl önskar jag verkligen inte det. Förstår att du vägrade åka hem!!!
  • Minbaby
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-27 18:20:56 följande:
    Här är det åxå inredningstankar efter 4 flickor på raken så tänker jag nu i nya blå svart vita banor till lilla pojken <3

Blir nog svart/vitt som bas! Vit säng, rätt start spjälskydd medaljong och geggamoja svart/vit randiga påslakan, så snyggt! Inget rosa denna gång
    Va fint och åkpåsen också :) Är så kul att tänka på inredningen hur allt ska vara.
    Vi var på UL idag och allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej Hjärta Så nu blir allt rosa här hemma Flört ... Har en pojke från innan så då har det varit blått och grönt som dominerat . Köpte en voxi åkpåse mörkblå i vintras som knappt använts så det blir nog samma till denna lilla tjej.

Även om bm lät säker så känns det ändå lite osäkert om hon verkligen sagt rätt kön, med förra så såg man direkt att det var en kille, nu kollade hon underifrån där man såg som en vit triangel typ och hon sa att hon såg tre streck.
    Tog ni reda på era flickor ? Såg ni samma sak i så fall på UL?

Ska även på ett riktat UL om några veckor så då får dom väl kika igen Flört
  • Fiay

Hej!

Hittade av en slump denna tråden. Får jag hänga på här? Cool Är 40 år och väntar nr 2 i december. Dottern är 1,5 år och jag trodde verkligen inte det var så lätt att bli gravid i min ålder så detta känns lite omtumlande men spännande... Skrattande

• Mera76
    Fiay skrev 2017-06-29 01:58:59 följande:

Hej!

Hittade av en slump denna tråden. Får jag hänga på här?  Är 40 år och väntar nr 2 i december. Dottern är 1,5 år och jag trodde verkligen inte det var så lätt att bli gravid i min ålder så detta känns lite omtumlande men spännande...

Välkommen in! Blev också gravid för lätt. Jag var klar, men det smet in ett barn i min mage. Blir 41 i nov. Min yngsta blir 19 mån när bäbis är beräknad... Men grattis!!
  • RååSa BuBBlan

Halloj!

Hur har ni det med alla bäbismagar? :)

Just gått in i vecka 23 och bäbis är det full fart på där inne

Va på MVC i veckan, SF mått 21 cm, hjärtljuden låg på 132 och mittt hb på usla 98 :-0

Nu blir det å knapra piller för fullt! Nästa besök 21/8 :)

Livet är underbart!
Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!