• Minbaby

Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!

Plussade häromdagen och om allt går som det ska så är det bf i slutet på novemberHjärta.
    Vill gärna följas åt med andra som är beräknade i november, gärna 35+ som mig själv. Har ett barn sedan tidigare så nu ska det bli nummer 2 GladHjärta

• Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!
  • RååSa BuBBlan
    princess77 skrev 2017-06-11 17:20:58 följande:

Hej! Är 39 år och väntar ett syskon till sonen på 6 år. BF den 13 dec och är i vecka 14 nu.

Har varit på ett tidigt UL i vecka 8 och sedan kub i vecka 12 och sett att allt ser bra ut.

Välkommen :)
    Livet är underbart!
  • princess77
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-11 18:15:13 följande:

Välkommen :)

Tack! Kul med en tråd för oss lite äldre mammor :) Fick lite panik först när jag insåg att jag kommer att hinna fylla 40 innan bebisen kommer men har landat nu och inser att äsch det är ju bara en siffra :)
  • 3hjärtan
    Mera76 skrev 2017-06-11 15:44:23 följande:

Tack. Seckels syndrom. De flesta med det har begåvningshandikapp o fler synliga missbildningar. Så vi hade väl tur med henne.. hon utvecklas mentalt normalt, och är tidig i mycket, men hon är liten. Seckels är en av 6 varianter av Primordial dvärgväxt. Hon är proportionerlig i kroppen men liten och litet huvud.

Då ser man alltså inte det på pku heller?
  • Mera76
    3hjärtan skrev 2017-06-11 19:45:26 följande:

Då ser man alltså inte det på pku heller?

Nä, det va inget de såg på dotterns PKU
  • RååSa BuBBlan

Hur mår ni allihopa? Hoppas ni haft en fin midsommar :)

Här växer magen och äntligen får vi känna lite fosterrörelser <3 små söta knuffar som känns utifrån *så sött*

Vagn har vi köpt också! Fyndade en ny Brio Happy duo på rea, min favoritvagn som inte tillverkas längre, hade den till min yngsta tjej och den va kanon o söva bäbis i och såå skön på långpromenader :)

RUL på tisdag! Så spännande!!

Annars 4 veckors semester nu och bara vila! Tungt jobb med mkt stress å det tar på en som gravid verkligen!

Livet är underbart!
  • princess77

Hej! Har kommit till vecka 16 nu och dom berömda spökveckorna. Längtar tills man känner mer än diffusa bubblor.

Mår annars jättebra,både illamående och tröttheten har försvunnit.

• RååSa BuBBlan
    princess77 skrev 2017-06-24 13:42:15 följande:

Hej! Har kommit till vecka 16 nu och dom berömda spökveckorna. Längtar tills man känner mer än diffusa bubblor.

Mår annars jättebra,både illamående och tröttheten har försvunnit.

Ja spökveckorna är läbbiga! Ringde tom min BM och var orolig då jag kände mig totalt ogravid! Men bara några dagar senare så kom buffarna från liten :)

Är i v 18 nu, bara 156 dagar kvar :-0 hinner inte med!! Ha ha ha..
    Livet är underbart!
  • Minbaby
    Mera76 skrev 2017-06-11 07:01:47 följande:
    Hej! Är i v15 nu. Blev lovad ett UL i fredags men väl där bokade om 1,5v fram då vi ska göra ett fvp med lång analys. De har nämligen hittat en avvikelse på min dotter på 3,5år som vi letat efter sen hon föddes. Trodde att vi då gjort hela analysen, men de hade bara gjort kort analys o sa att de ej hittade nåt!!!! Nu är risken 25% att detta barn hata amma avvikelse. Ett ovanligt syndrom som bara registrerats på 100 barn sedan 60-talet i hela världen. Så vi vet inte om det finns fler i Sverige just nu! Dottern är normalbegåvad men är pytteliten. Nu är vi iaf ute i god tid så vi hinner analysera. NIPT var bra... Har inte frågat om kön, men kanske tar reda på det sen.
    Håller alla tummar att allt ska gå bra för er och barnet är friskt. Skönt alla prover hitintills varit bra och hoppas du kan njuta av din graviditet och inte bara känna oro {#emotions_dlg.flower}
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-06-24 13:35:45 följande:

Hur mår ni allihopa? Hoppas ni haft en fin midsommar :)

Här växer magen och äntligen får vi känna lite fosterrörelser <3 små söta knuffar som känns utifrån *så sött*

Vagn har vi köpt också! Fyndade en ny Brio Happy duo på rea, min favoritvagn som inte tillverkas längre, hade den till min yngsta tjej och den va kanon o söva bäbis i och såå skön på långpromenader :)

RUL på tisdag! Så spännande!!

Annars 4 veckors semester nu och bara vila! Tungt jobb med mkt stress å det tar på en som gravid verkligen!

Mår bra här nu. Gjorde fvp i måndags. Stack 2 ggr, vilket skrämde mig. Svar tar 3 v. Men var o gjorde ett snabbt UL idag då jag efter börjat få ont där sticken gjordes och tyckte plötsligt att allt kändes helt stilla där inne. Men krabaten rörde sig och hjärtat slog. De har ju med kollat om huvudmåttet stämmer och det görs er denna gången! Så det verkar vara normalt. Har börjat slappna av och förlika oss med tanken på en bäbis till trots det blir väldigt tätt mellan våra.... min mamma och min 17åriga dotter har dock fått en chock....
  • Minbaby

På onsdag är det dax att kolla UL, v 20 nu och hoppas allt ska se bra ut Glad
    Så spänd och nervös nu framför allt att det ser okej ut allting och sen vad det blir för kön på liten Hjärta
    Sysselsätter mig med att tänka på inredningen till litens rum och har svårt att bestämma stil ... tjatar sönder min sambo med alla olika tankar om olika inredning Drömmer

Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!