• Minbaby

Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!

Plussade häromdagen och om allt går som det ska så är det bf i slutet på novemberHjärta.
    Vill gärna följas åt med andra som är beräknade i november, gärna 35+ som mig själv. Har ett barn sedan tidigare så nu ska det bli nummer 2 GladHjärta

• Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!
  • RååSa BuBBlan
    EnLitenTrea skrev 2017-04-30 07:02:14 följande:

Hej,

hoppas jag kan hoppa in här trots Bf i december.

Känns som att vi som är 35+ har lite andra funderingar och tankar som kan kännas skönt att ventilera :)

Vi väntar vår 3a, och har en 7 & 6 åring.

Jag har så mycket mer tankar på om barnet är friskt och om allt kommer att gå bra denna graviditeten. Dom andra två funderade jag inte ens på detta.

Välkommen :)
    Livet är underbart!
  • RååSa BuBBlan

Har vi någon Facebook grupp tjejer? Lite dåligt drag här inne ibland

Ha en trevlig Valborg allihopa :)

Livet är underbart!
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-04-29 22:21:36 följande:

Nä hon sa att vid högre ålder ( jag nyss fyllda 42) så väntar dom inte dessa 2 veckor längre utan vid BF bör bäbis komma ut, skulle givetvis frågat varför men det slog mig inte förrän efter :/

Ska fråga min bm på inskrivningen. Hade varit skönt isåfall! Min 5e o sista (trodde jag) var en hemsk förlossning delvis pga att han va så stor, gick ändå bara över 5 dagar då.
  • RååSa BuBBlan
    Mera76 skrev 2017-04-30 08:41:31 följande:

Ska fråga min bm på inskrivningen. Hade varit skönt isåfall! Min 5e o sista (trodde jag) var en hemsk förlossning delvis pga att han va så stor, gick ändå bara över 5 dagar då.

Ja hör med na om det är samma praxis överallt, jag gick över 14 dagar med båda mina sista, minstingen hade knappt nåt vatten kvar då så det va tur dom inte släppte hem mig trots värkarbete som avstannat!
    Livet är underbart!
  • Mera76
    RååSa BuBBlan skrev 2017-04-30 12:00:20 följande:

Ja hör med na om det är samma praxis överallt, jag gick över 14 dagar med båda mina sista, minstingen hade knappt nåt vatten kvar då så det va tur dom inte släppte hem mig trots värkarbete som avstannat!

Googlade fram nånstans att förstföderskor över 40 räknas som riskförlossningar och då vill man inte de går över. Hade varit underbart om det gällde alla förlossningar över 40..
  • Mera76
    EnLitenTrea skrev 2017-04-30 07:02:14 följande:

Hej,

hoppas jag kan hoppa in här trots Bf i december.

Känns som att vi som är 35+ har lite andra funderingar och tankar som kan kännas skönt att ventilera :)

Vi väntar vår 3a, och har en 7 & 6 åring.

Jag har så mycket mer tankar på om barnet är friskt och om allt kommer att gå bra denna graviditeten. Dom andra två funderade jag inte ens på detta.

Hej! För min del är jag konstigt nog lugnare än när jag var yngre. Fick första barnet när jag va 22 (19 år sen). Va då livrädd för allt som kunde hända i magen o med barnet. Nu när jag är äldre känner jag mig konstigt nog starkare och mer hälsosam o dessutom stressar jag inte upp mig för småsaker. Så jag är inte alls lika nervös nu. Ska ändå göra NIPT för man vill ju ändå veta vart vindarna blåser.
  • RååSa BuBBlan
    Mera76 skrev 2017-04-30 16:54:03 följande:

Googlade fram nånstans att förstföderskor över 40 räknas som riskförlossningar och då vill man inte de går över. Hade varit underbart om det gällde alla förlossningar över 40..

Ja jag är ju definitivt inte förstföderska

Nä jag måste fråga min BM varför det är så här! Nyfiken blev jag nu !
    Livet är underbart!
  • Nr 3 på G
    RååSa BuBBlan skrev 2017-04-29 22:21:36 följande:
    Nä hon sa att vid högre ålder ( jag nyss fyllda 42) så väntar dom inte dessa 2 veckor längre utan vid BF bör bäbis komma ut, skulle givetvis frågat varför men det slog mig inte förrän efter :/
    Det är väldigt olika i i olika landsting, jag var 44 när jag fick minstingen och gick över  dagar, inte ens tal om igångsättning trots svår foglossning
  • RååSa BuBBlan

Hej på er! Hur har ni det? :)

Nån som varit på kub? Vi var för ett par veckor sedan och allt såg bra ut, fick 1:360 nånting och det va tydligen mkt bra siffror i min ålder.

Fick se en liten filur ligga och vifta där inne, BM tyckte det såg ut som en pojke :) skulle vara roligt med tanke på 4 flickor

Haft lite småblödningar sedan i helgen och ringde MVC, fick komma och lyssna på hjärtljuden idag, det tickade på så fint och han låg på vänster sida, lätt å hitta den lille filuren <3

Livet är underbart!
Svar på tråden Följas åt BF november 2017 och 35+ :) ?!