Anledningen till att jag röstade på SD
Min mamma jobbar i ett kommunhus. I närheten ligger en matbutik där en tiggare alltid sitter. Varje dag kommer denna människa in på min mammas jobb, byter kläder på toaletten och hänger sin kasse med sina "vanliga kläder" på en krok och går och sätter sig utanför affären. På eftermiddagen kommer hon tillbaka och har nästan alltid med sig något som någon vänlig själ har gett henne. Ett juicepaket, en macka, yoghurt... Detta ger hon till min mamma eller hennes jobbarkompisar för att hon inte vill ha det.
Läs det igen... Hon vill inte ens HA maten hon får gratis.
De flyktingarna som kapade bussen för att de ville bo på ett bättre ställe. På bilderna från intervjun jag läste var det i stort sett bara män. Varför? Jag läser om kriget i syrien, om alla hemskheter som drabbar kvinnor och barn. Varför är det mest män? Och så kapar dessa flyktingar en buss för att de inte är nöjda med sitt boende? Jag förstår inte, har de inte flytt från krig och misär?
Jag tror det finns många rasister inom SD. Men jag tycker inte SD är ett rasistiskt parti. De vill begränsa flyktingmottagandet i sverige och fokusera mer på hjälp på plats.
Nej, jag tycker inte om att flyktingar kommer hit med sin familj, kastas rätt in i vårt välfärdssystem och får gratis vård, bidrag och boende bara sådär. Jag tycker inte att det är rätt att okända människor, även om de flytt krig, ska få mer i bidrag än våra pensionärer och sjuka. Jag tycker det är hemskt. Jag tycker det har gått för långt. Speciellt när flyktingarna är så otacksamma att de kapar en jävla buss!!
Är det någon som funderar på hur de kommer hit? Det kostar för att fly till sverige. Och jag tycker så jävla synd om de som inte har råd. De som VERKLIGEN behöver vår hjälp, får ingen.
Jag är frustrerad på alla politiska partier som vägrar sammarbeta. Och jag menar inte att de ska göra om flyktingpolitiken. En folkomröstning skulle duga bra för att få tyst på SD och visa att de har ett visst sammarbete. 13% är fortfarande mindre än 87%.
Decemberöverenskommelsen är det mest patetiska. Stefan Löfven som ska avgå, sedan ska han ha nyval som sedan ställs in. Han spottar på oss som röstar på SD. Han, eller de andra politikerna bryr sig inte om att ta reda på VARFÖR vi röstade som vi gjorde, utan de ser ner på oss, ingår i en överrenskommelse som gör våra röster meningslösa. Jag tycker inte det är demokrati. Helt plötsligt har de som röstat blått, röstat rött.
Jag är trött på alla hårda ord och påhopp. Jag förstår precis varför Jimmie sjukskrev sig. Min åsikt och röst borde vara lika mycket värd som någon annans. Vi borde vara lika värda allihop och sluta trycka ner varandra.
Jag är trött på media. Tidningarna som hoppar på varje SD:are som de ser, men om en flykting gör något dumt sopas det undan.
Nu frågar sig säkert många hur jag kan sitta här på mitt arsle och prata om människors lika värde när jag samtidigt vill att vi ska begränsa flyktingmottagandet.
Just nu är flyktingarna värda så mycket mer än mig. Jag är nedtryckt, längst ner på botten. Det fast jag jobbar och betalar skatt. Jag tror mer på att attackera ursprungsproblemet. Ge pengarna som flyktingarna skulle få till människorna på plats. Hjälpa fler än bara ett fåtal.
Jag tycker INTE om Mattias Karlsson och jag hoppas att Jimmie Åkesson kommer tillbaka.