Anledningen till att jag röstade på SD
Letitia skrev 2015-01-23 04:25:00 följande:
Nu vet jag inte vad TS har gått igenom, men det måste du väl veta att det finns massor av infödda svenskar med olika problem och särskilda behov, som inte får sina behov tillgodosedda..? Vet du hur omöjligt det är att få hjälp för en flicka med anorexi idag t.ex., eller att få en plats på behandlingshem åt en ung missbrukare..?Eller en plats på korttidsboende åt en gammal man som vårdas av en lika gammal hustru som inte orkar längre? Eller åt ett funktionshindrat barn, för att avlasta föräldrarna?Samtidigt som kommunerna betalar flera tusen PER PERSON OCH NATT för asylboenden. Och därefter socialbidrag till stora familjer i många år...
Den sista absurditeten, som diskuteras i en annan tråd här, är att omskurna muslimska kvinnor ska få underlivet återställt med kirurgi på skattebetalarnas bekostnad. Samtidigt som svenska äldre får vänta flera år på en ny höftled eller ögonoperation vid grå starr. Det är väl KLART SOM FAN att flyktingarna prioriteras framför våra egna svaga grupper!
Jag råkade lyssna på en intervju med en kvinna stympad i Somalia som fått klitoris rekonstruerad. Det är märkligt hur olika vi reagerar på samma företeelse utifrån våra egna fördomar eller värderingar. Min reaktion var "Tänk att det är möjligt" och lite fördomsfullt "Fan vilken bra svenska hon pratar" samt att hon verkade ha en skön inställning till den egna sexualiteten hon fått tillbaka.
Tänk, jag skulle aldrig ha kunnat drömma om att SlabbaDang-gänget till och med skulle gå i spinn över att könsstympade kvinnor får tillbaka sin mänskliga värdighet, så lågt trodde jag ingen kunde sjunka.
Se det så här i stället för att tugga fradga över att några kvinnor får tillbaka möjligheten att njuta av sex. Vad kan vara ett bättre mått på integration än att kvinnor från Somalia där man inte ens får nämna "klitoris" har anpassat sig så till ett annat tänkesätt att de vill ha möjlighet att få tillbaka det de berövats.
Och försök sansa dig i upprördheten. Hur många rör det sig om? Inte särskilt många skulle jag tro.