Inlägg från: Fläderblomster |Visa alla inlägg
  • Fläderblomster

Anledningen till att jag röstade på SD

Vill bara tillägga att ni kan rösta på SD allt ni vill, förbjuda tiggeri kommer Sverige inte göra oavsett och inte gå ur EU heller. Frågan är ju vem som slösar bort sin röst.

• Fläderblomster

Sedan förstår jag inte heller att ni SD:are frisk blandar ihop flyktingar och EU-medborgare. Rent juridisk och kostnadsmässigt är det helt olika saker. EU-migrationen bekostas inte av staten Sverige, sedan om ni inte klarar av att se fattiga människor är en annan sak.

• Fläderblomster
    Letitia skrev 2015-01-21 11:04:45 följande:
    Var inte så säker på det du.
    Och varför ska jag inte vara det? Har du läst tillräckligt mycket juridik och EU-rätt för att ge en källa till det påståendet?
  • Fläderblomster
    Letitia skrev 2015-01-21 11:07:41 följande:
    ALLA invandrare bekostas av skattepengar - vilket konto de bokförs på ändrar inte detta faktum. Tiggarna har redan kostat massor för oss i form av betalda hemresor, sociala insatser, polisiära insatser, rivning av deras kåkstäder, sanering när de lämnat efter sig stora sophögar, o.s.v. o.s.v..
    De är inte invandrare. EU-medborgare är EU-medborgare. Oavsett vad du tycker så är den fria rörligheten starkt förankrad inom EU-rätten. Det krävs mycket för att rucka på den.
  • Fläderblomster
    Letitia skrev 2015-01-21 11:12:09 följande:
    Det är väl klart att vi kan komma ur skiten. Personligen tror jag att EU kommer att splittras, för FLER västländer kommer att tröttna på att bara betala och betala för östländerna och deras "EU-migranter". Det var aldrig någon bra eller genomtänkt konstruktion från början.
    Det är i så fall en väldigt lång process och jag tror inte du överhuvudtaget är insatt i hur svårt det är. Det fanns inte ens någon möjlighet att gå ur före 2009 och EU kommer inte splittras hux flux. De EU-negativa partierna har inte i närheten tillräckligt med stöd för att genomföra något sånt.
  • Fläderblomster
    Letitia skrev 2015-01-21 11:20:33 följande:
    Som att vi går ur EU. Vi borde aldrig ha gått in. Vi blev lurade av ja-sidan - särskilt unga människor såg framför sig hur de skulle få glammiga jobb i London och Paris. Medan verkligheten blev den som vi ser nu...
    Vi kommer inte att gå ur. Vi har inte en tillräckligt stark ekonomi för att klara oss utan EU:s handelsavtal.

Det är en annan sak att vi inte skulle gått med men nu är vi med och det går inte bara att gå ur hur som helst.
  • Fläderblomster
    Anonym (truthseeker) skrev 2015-01-21 11:47:14 följande:
    Kanske det, men tiggeri är redan klassat som olagligt i flera EUländer. Så varför inte här?
    Vilka EU-länder? De som jag hört talas om som förbjudit tiggeri har haft en gammal lag som de tagit upp igen.

Sedan så blir det ju då naturligtvis förbjudet för ALLA att tigga. Svenskar som går fram och ber om en 10a kommer alltså också att hamna i fängelse eller få böter.

Sedan går det ju att komma runt lagen genom att spela instrument istället och kalla sig gatumusikant. Dessutom förstår jag inte vad ni tror att det ska leda till? Fattigdomen försvinner inte och Rumänien kommer inte att ta sitt ansvar tiggeriförbud eller inte.
  • Fläderblomster
    Anonym (....) skrev 2015-01-21 11:59:48 följande:

Jag undrar vad det är som du är arg på egentligen? Om man bortser från invandrarna så måste det finnas en grundanledning. Vad är det du tycker att dem tar ifrån dig?

Just det här undrar jag också. Det här stycket fick mig att reagera:

"Just nu är flyktingarna värda så mycket mer än mig. Jag är nedtryckt, längst ner på botten."

På vilket sätt är du nedtryck och längst ner på botten? Vem har sagt att flyktingarna är värda mer än dig?
  • Fläderblomster
    Anonym (truthseeker) skrev 2015-01-21 12:00:33 följande:
    Frankrike, Luxemburg, Belgien, Nederländerna, Italien, osv redan har gjort tiggeri olagligt.

Romerna får åka hem till Rumänien igen. Rumänien kommer förhoppningsvis ändå uteslutas ur EU snart.
    Och du baserar det på "att du läst det någonstans"? Kan man få en källa?

Så det är din lösning? Du klarar inte av att se fattigdom så det bästa är att skicka iväg fattiga människor till länder där de blir diskriminerade och inte får någon hjälp?
  • Fläderblomster
    Letitia skrev 2015-01-23 04:25:00 följande:
    Nu vet jag inte vad TS har gått igenom, men det måste du väl veta att det finns massor av infödda svenskar med olika problem och särskilda behov, som inte får sina behov tillgodosedda..? Vet du hur omöjligt det är att få hjälp för en flicka med anorexi idag t.ex., eller att få en plats på behandlingshem åt en ung missbrukare..?Eller en plats på korttidsboende åt en gammal man som vårdas av en lika gammal hustru som inte orkar längre? Eller åt ett funktionshindrat barn, för att avlasta föräldrarna?

Samtidigt som kommunerna betalar flera tusen PER PERSON OCH NATT för asylboenden. Och därefter socialbidrag till stora familjer i många år...

Den sista absurditeten, som diskuteras i en annan tråd här, är att omskurna muslimska kvinnor ska få underlivet återställt med kirurgi på skattebetalarnas bekostnad. Samtidigt som svenska äldre får vänta flera år på en ny höftled eller ögonoperation vid grå starr. Det är väl KLART SOM FAN att flyktingarna prioriteras framför våra egna svaga grupper!
    "Hur omöjligt"? Antingen är det omöjligt eller inte. Enligt dig får då alltså inga svenskar hjälp av myndigheter i sin vardag? Det låter allvarligt, kan du ge en källa på detta?

Vad gäller könsstympning så har jag förstått det som ett förslag. Dock så tycker jag att alla kvinnor ska ha rätt att kunna njuta av sex och slippa ha ont i underlivet. Sen tror jag inte att alla kvinnor som blivit könsstympade kommer våga söka hjälp för det, tyvärr. Därför blir det antagligen inte särskilt dyrt.
Svar på tråden Anledningen till att jag röstade på SD