• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-07-04 08:58:50 följande:

Jag träffar en tjej från öpppenvården, psyk, men hon verkar inte förstå mig.
    O nu sista tiden är allt så inriktat på att jag ska kunna gå ut så jag kan börja arbetsträna. Har varit sjukskriven i över 6 år nu o det är ju först nu sista året som jag fått någon sorts hjälp.
    Vet inte om det är så, men jag upplever det som att vi är för nära varann i ålder, så våra träffar blir som en stor misslyckad soppa.Hon vill att jag ska kunna göra så mycket på kort tid o jag pressar mig o sen när hon gått, så är jag så slut på alla nivåer att jag orkar inte kämpa mot matdemonerna. 
    Hur sjukt det än låter.
    Nu är hon på semester, men jag ska försöka sen att prata om detta med henne.
    får se hur det går å jag är så fruktansvärt konflikträdd o mår så dåligt av att konfrontera eller ens säga vad jag vill.

Kan du inte få byta och träffa någon annan istället? Sänder styrkekramar till dig!!
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-07-04 08:58:50 följande:

Jag träffar en tjej från öpppenvården, psyk, men hon verkar inte förstå mig.
    O nu sista tiden är allt så inriktat på att jag ska kunna gå ut så jag kan börja arbetsträna. Har varit sjukskriven i över 6 år nu o det är ju först nu sista året som jag fått någon sorts hjälp.
    Vet inte om det är så, men jag upplever det som att vi är för nära varann i ålder, så våra träffar blir som en stor misslyckad soppa.Hon vill att jag ska kunna göra så mycket på kort tid o jag pressar mig o sen när hon gått, så är jag så slut på alla nivåer att jag orkar inte kämpa mot matdemonerna. 
    Hur sjukt det än låter.
    Nu är hon på semester, men jag ska försöka sen att prata om detta med henne.
    får se hur det går å jag är så fruktansvärt konflikträdd o mår så dåligt av att konfrontera eller ens säga vad jag vill.

Håller med Zafira, försök byta! Jag bytte barnmorska tex bara pga av personkemi och det var likom inget med det. Såhär under semestertider brukar ju vara ypperliga tider att känna på någon annan också. testa en gång och passar den bättre än den du har byt till den ist, är den sämre ja men då vet du det liksom. Ring "receptionen" för att boka tid med en annan så behöver du inte änns ta upp det med den du har nu om du känner så. Skickar iaf alla styrkekramar jag kan. 
  • Anonym (87,4)

Jag har ju ett par jeans som jag kunde ha när jag vägde 67 kg för ca 7 år sen. De har strl 30 i midjan. När jag började i januari kunde jag inte ens få upp dem ordentligt över höfterna. Idag kan jag få igen knappen! :D Det ska sägas att de inte sitter snyggt haha! Magen väller över kanten och det skulle nog vara obekvämt att gå med dem en hel dag. Men ge mig -5 kg till så sitter de som en smäck! Skön känsla! Och jag har fotat mig själv med dem unde olika stadier under året så när de sitter som de ska tänkte jag ta en före och efter bild och lägga ut. Ska nog komma redan till slutet av sommaren. :)

• Anonym (Elin)

Jag hänger kvar! Kastar ett öga här ibland men det har varit fullt upp här hemma. Har bland annat bestämt oss för att gifta oss nu i augusti. Glad Vikten står stilla, tränar lika mycket som innan men har väl slarvat en hel del med kosten... Ajja bajja! Dags att ta nya tag. Har köpt en klänning till bröllopet som sitter hyfsat men vill ju att den ska sitta bra så det är bara att skärpa till sig! Dessutom åker vi utomlands igen efter bröllopet och då vill jag ju våga visa mig i bikini.

87,4 - Härligt att du får på dig byxorna nu! Sånt gör en så glad och får en att kämpa på lite till.

Zefira - Skönt att du ändå tappat vikt! Kosten är ju en stor och viktig bit i viktnedgången!

Stor. - Jag lider så med dig! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Vill du utbyta tankar, få lite stöttning via mail eller nått så hojta till så kan du få min mailadress. Massa kramar till dig!

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-07-06 17:05:34 följande:
    Jag hänger kvar! Kastar ett öga här ibland men det har varit fullt upp här hemma. Har bland annat bestämt oss för att gifta oss nu i augusti. Glad Vikten står stilla, tränar lika mycket som innan men har väl slarvat en hel del med kosten... Ajja bajja! Dags att ta nya tag. Har köpt en klänning till bröllopet som sitter hyfsat men vill ju att den ska sitta bra så det är bara att skärpa till sig! Dessutom åker vi utomlands igen efter bröllopet och då vill jag ju våga visa mig i bikini.

87,4 - Härligt att du får på dig byxorna nu! Sånt gör en så glad och får en att kämpa på lite till.

Zefira - Skönt att du ändå tappat vikt! Kosten är ju en stor och viktig bit i viktnedgången!

Stor. - Jag lider så med dig! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Vill du utbyta tankar, få lite stöttning via mail eller nått så hojta till så kan du få min mailadress. Massa kramar till dig!
    Ja, det är väldigt skönt Skrattande

Vad kul att du ska gifta dig! Skål 
  • Anonym (Stor.)

Tack för all uppmuntran.
    Grattis till bröllopet, viktminskningen,de för stora byxorna osv.
    Kul att läsa Solig

• Anonym (Victoria (TS))

Hej!

Ledsen att jag varit så inaktiv, allt med mat steg mig åt huvudet ganska snabbt och jag har inte varit så aktiv på FL på väldigt länge.. Men jag har hittat en bra livsstil idag med mycket motion, styrketräning och balans i maten utan att räkna kalorier eller antal kakor man stoppar i sig...

Vill säga jättegrattis till alla i tråden som det verkar ha gått så bra för, inte bara viktmässigt!! Skål på det för att vi får njuta vidare av den sista sommaren!!

Kram / Victoria (Trådstartaren)

• Anonym (Stor.)
    Anonym (Victoria (TS)) skrev 2014-07-28 23:48:37 följande:
    Hej!

Ledsen att jag varit så inaktiv, allt med mat steg mig åt huvudet ganska snabbt och jag har inte varit så aktiv på FL på väldigt länge.. Men jag har hittat en bra livsstil idag med mycket motion, styrketräning och balans i maten utan att räkna kalorier eller antal kakor man stoppar i sig...

Vill säga jättegrattis till alla i tråden som det verkar ha gått så bra för, inte bara viktmässigt!! smile1.gif Skål på det för att vi får njuta vidare av den sista sommaren!!

Kram / Victoria (Trådstartaren)

Va bra att du hittat din balans. 
    Min gömmer sig rejält. Men den som söker.......Solig

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-07-29 11:33:18 följande:

Va bra att du hittat din balans. 
    Min gömmer sig rejält. Men den som söker.......Solig

Skam den som ger sig som min mormor alltid brukade säga. Kämpar på här men det är verkligen kämpigt att få till träning i den här sommarvärmen.
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-07-29 21:17:46 följande:
    Skam den som ger sig som min mormor alltid brukade säga. Kämpar på här men det är verkligen kämpigt att få till träning i den här sommarvärmen.
    Jag kan inte träna alls. 
    Jag orkar inte. Har nästan 30 gr här hemma trots fläkten på högsta fart.
    O jag har drabbats av panikångest o depp så jag har jobbigt kämpigt med psyket.
    I morgon ska jag träffa tjejen jag träffar från psyk igen. 4 ve sen sist o jag hoppas hon kan hitta en ända där vi kan börja o försöka få rätsida på mig.
    Har gått upp lite mer än 10 kg sen skolavslutningen vilket jag är så arg över, men de ska väck igen.
    Jag satt o sa till mig själv förra året då jag satt o vart ledsen över alla julmarknader jag än en gång missade...att nästa år........Min son har börjat prata om Liseberg o ullared till jul Han kommer ihåg att jag sagt något om det för länge sen. Så det är vad jag ska satsa på.
  • Anonym (Zefira)

Nu närmar sig snart min födelsedag och jag har inte lyckats gå ner till mitt mål på 70 kilo. Jag drabbades ju av njursten och har haft det jobbigt med värk och inopererad slang. Jag har ändå lyckats gå ner i vikt  i o m ändrad kost. Jag väger nu 83,4 kg så lite har jag gått ner. För några veckor sen var jag inne på Kappahl och handlade tights. Väl i kassan så sa expediten : Du har blivit mindre. Gjorde mig väldigt glad och häromdagen var jag inne på Åhléns för att köpa mig en  klänning till min födelsedagsfest. Jag fick köpa klänningen i storlek 44, tog först en i min "vanliga" storlek 46 men den satt inte så bra på mig.
    Jag märker också i spegeln att jag gått ner i vikt. Jag har ingen helfigursspegel så när jag var på en offentlig toalett och fick syn på mig själv så blev jag så förvånad. Kläderna sitter inte bra på mig längre, behöver köpa nya kläder i rätt storlek. Mina nuvarande kläder är en aningens stora.

• Anonym (Stor.)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-09-21 11:23:05 följande:
    Nu närmar sig snart min födelsedag och jag har inte lyckats gå ner till mitt mål på 70 kilo. Jag drabbades ju av njursten och har haft det jobbigt med värk och inopererad slang. Jag har ändå lyckats gå ner i vikt  i o m ändrad kost. Jag väger nu 83,4 kg så lite har jag gått ner. För några veckor sen var jag inne på Kappahl och handlade tights. Väl i kassan så sa expediten : Du har blivit mindre. Gjorde mig väldigt glad och häromdagen var jag inne på Åhléns för att köpa mig en  klänning till min födelsedagsfest. Jag fick köpa klänningen i storlek 44, tog först en i min "vanliga" storlek 46 men den satt inte så bra på mig.
    Jag märker också i spegeln att jag gått ner i vikt. Jag har ingen helfigursspegel så när jag var på en offentlig toalett och fick syn på mig själv så blev jag så förvånad. Kläderna sitter inte bra på mig längre, behöver köpa nya kläder i rätt storlek. Mina nuvarande kläder är en aningens stora.
    Kul att du gått ner trots njursten o annat.
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:36:31 följande:
    Kul att du gått ner trots njursten o annat.
    Ja, hur går det för dig med allt?
  • Anonym (Stor.)

Jag har nu blivit godkänd för att göra en aspire-op så någon gång i november ska det bli gjort.
    Jag måste ner minst 20 kg o minst 6 veckors pulverdiet.
    Jag har idag gjort en vecka så beroende på när jag ska opas, så blir det 6-9 veckor på pulver.
    Jag har gått ner lite mer än 5 kg denna veckan.

Men frågan är om jag kommer att få göra open. 
    För ca 5 veckor sedan fick jag en fruktansvärt smärta under bröstet på vänster sida.
    Sökte akuten många gånger men vart hemskickad då mina prover vart fina.
    För ca 2 veckor sedan spred sig smärtan till hela bröstområdet o även ut i båda armarna.
    Efter att ha fått tjata på min läkare har äntligen en utredning startat.
    Fick ringa ambulansen i natten till i går då jag hade så ont att jag hade svårt att andas.
    Fick nittro-spray på vägen in till sjukhuset som hjälpte men som vanligt var mina prover bra.
    Vart helt smärtfri o några timmar, men sen vart allt tillbaka igen.

Jag väntar på att få göra en gastroskopi, mammografi o även en skiktröntgen men de remisserna är precis skickade så det lär väl ta tid.
    Jag sitter här nu nästan dubbelvikt o ska snart försöka sova.
    2 timmar sen jag tog smärtstillande o än har det inte hjälpt, som vanligt.

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:47:44 följande:
    Jag har nu blivit godkänd för att göra en aspire-op så någon gång i november ska det bli gjort.
    Jag har idag gjort en vecka så beroende på när jag ska opas, så blir det 6-9 veckor på pulver.

För ca 5 veckor sedan fick jag en fruktansvärt smärta under bröstet på vänster sida.
    För ca 2 veckor sedan spred sig smärtan till hela bröstområdet o även ut i båda armarna.
    Fick ringa ambulansen i natten till i går då jag hade så ont att jag hade svårt att andas.
    Fick nittro-spray på vägen in till sjukhuset som hjälpte men som vanligt var mina prover bra.

Jag väntar på att få göra en gastroskopi, mammografi o även en skiktröntgen men de remisserna är precis skickade så det lär väl ta tid.
    Men fy, låter inte kul alls Rynkar på näsan Hm, det är inte meningen att du ska gå och ha så ont. Kontakta vården igen och kräv att dom gör en ordentlig utredning. Tyvärr så måste man "tjata" och ha sig för att få hjälp. Jag fick ju själv besöka akuten några gånger med mina njurstensbesvär för att vissa läkare var snåla på att skriva ut ordentligt med smärtstillande. 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:47:44 följande:

Men så ska du ju inte behöva ha det. 

Här gick det så bra och så vände det och jag har gått upp hälften igen under sommaren. Har haft ganska mkt jobb i sommar och så strular det med vad familjemedlemarna kan få äta (för lat för att laga olika till alla). På fredag hoppas jag iaf få besked om det är gluten som sonens mage reagerar så häftigt på. Om inte provsvaren hade något att ge så skulle det bli uteslutningsmetoden. Tänkte oavsett vad svaren har att ge fråga om de inte kunde ge oss ett deitist besök så man kan få lite tips på hur man kombinerar ihop allas behov.  
Svar på tråden Anonyma viktklubben