Anonym (Stor.) skrev 2014-09-21 22:47:44 följande:
Jag har nu blivit godkänd för att göra en aspire-op så någon gång i november ska det bli gjort.
Jag måste ner minst 20 kg o minst 6 veckors pulverdiet.
Jag har idag gjort en vecka så beroende på när jag ska opas, så blir det 6-9 veckor på pulver.
Jag har gått ner lite mer än 5 kg denna veckan.
Men frågan är om jag kommer att få göra open.
För ca 5 veckor sedan fick jag en fruktansvärt smärta under bröstet på vänster sida.
Sökte akuten många gånger men vart hemskickad då mina prover vart fina.
För ca 2 veckor sedan spred sig smärtan till hela bröstområdet o även ut i båda armarna.
Efter att ha fått tjata på min läkare har äntligen en utredning startat.
Fick ringa ambulansen i natten till i går då jag hade så ont att jag hade svårt att andas.
Fick nittro-spray på vägen in till sjukhuset som hjälpte men som vanligt var mina prover bra.
Vart helt smärtfri o några timmar, men sen vart allt tillbaka igen.
Jag väntar på att få göra en gastroskopi, mammografi o även en skiktröntgen men de remisserna är precis skickade så det lär väl ta tid.
Jag sitter här nu nästan dubbelvikt o ska snart försöka sova.
2 timmar sen jag tog smärtstillande o än har det inte hjälpt, som vanligt.
Men fy, låter inte kul alls

Hm, det är inte meningen att du ska gå och ha så ont. Kontakta vården igen och kräv att dom gör en ordentlig utredning. Tyvärr så måste man "tjata" och ha sig för att få hjälp. Jag fick ju själv besöka akuten några gånger med mina njurstensbesvär för att vissa läkare var snåla på att skriva ut ordentligt med smärtstillande.