• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-05-02 20:43:21 följande:
    Hade besök av sjukgymnasten idag. -15 cm vart det denna gången på 5 v.
    Men det är svårt att mäta riktigt rätt då jag har påsar som hänger i. Jag avskyr dem.
    Fick mitt träningsschema lite ändrat så det kör jag igång med i morgon.

Mitt barn fick igår syn på mig...eller rättare sagt min mage....o vart full i skratt.
    Magen hänger nästan ner till knäskålarna o är påsliknande hängig under naveln.
    O när jag går, så vajar "påsen" fram o tillbaka o det är så hemskt obekvämt.
    Min lillplutt är så pass liten så kan min mage roa en stund så, varför inte.

Hoppas ni har haft en bra dag i solskenet. *pepp, pepp.*. Solig
    Du jobbar på bra. Tänkte på det du skrev om att du blir så varm när du tränar och känner dig kvävd. Har en vän som känner så när man tvingas somna i värmen. Denne vän tar då en kall dusch och torkar sig inte och tycker det hjälper att hålla sig sval när vattnet dunstar bort. Kanske kunde hjälpa även dig.  
  • Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-05-02 20:43:21 följande:
    Hade besök av sjukgymnasten idag. -15 cm vart det denna gången på 5 v. Men det är svårt att mäta riktigt rätt då jag har påsar som hänger i. Jag avskyr dem. Fick mitt träningsschema lite ändrat så det kör jag igång med i morgon. Mitt barn fick igår syn på mig...eller rättare sagt min mage....o vart full i skratt. Magen hänger nästan ner till knäskålarna o är påsliknande hängig under naveln. O när jag går, så vajar "påsen" fram o tillbaka o det är så hemskt obekvämt. Min lillplutt är så pass liten så kan min mage roa en stund så, varför inte. Hoppas ni har haft en bra dag i solskenet. *pepp, pepp.*. 

Det kan ju kanske vara ytterligare en morot. När du gått ner kommer du nog att få operera bort hänget om du vill... Jag kör själv med "bryt ihop och kom igen" just nu. Tycker det är svårt att hitta rätt med maten sen jag började cykla. Magsäcken har krympt så mycket att jag har svårt att få i mig tillräckligt för att kompensera för cyklingen. Den fina balansen jag hade har rubbats bara för att jag cyklar. Blir trött, sur, grinig, yr, ont i lårmusklerna, och går mer upp än ner i vikt, trots att jag får i mig för lite. Ska jag inte kunna ägna mig åt nån fysisk aktivitet?!? Jag vet att jag bara behöver hitta rätt i vad jag behöver för att hålla vikten nu, men det blev bara så krångligt!
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-05-02 21:42:24 följande:
    Du jobbar på bra. Tänkte på det du skrev om att du blir så varm när du tränar och känner dig kvävd. Har en vän som känner så när man tvingas somna i värmen. Denne vän tar då en kall dusch och torkar sig inte och tycker det hjälper att hålla sig sval när vattnet dunstar bort. Kanske kunde hjälpa även dig.  
    Tack för tipset. Ska prova det. 
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-05-02 22:38:55 följande:

Det kan ju kanske vara ytterligare en morot. När du gått ner kommer du nog att få operera bort hänget om du vill... Jag kör själv med "bryt ihop och kom igen" just nu. Tycker det är svårt att hitta rätt med maten sen jag började cykla. Magsäcken har krympt så mycket att jag har svårt att få i mig tillräckligt för att kompensera för cyklingen. Den fina balansen jag hade har rubbats bara för att jag cyklar. Blir trött, sur, grinig, yr, ont i lårmusklerna, och går mer upp än ner i vikt, trots att jag får i mig för lite. Ska jag inte kunna ägna mig åt nån fysisk aktivitet?!? Jag vet att jag bara behöver hitta rätt i vad jag behöver för att hålla vikten nu, men det blev bara så krångligt!
    Ja, det blir till att opa bort hänget sen, men det ligger långt fram.
    Har du provat att äta lite men ofta?
    Ja humöret blir inte roligt när man inte får i sig det man behöver.
    Jag märker så stor skillnad på mig då jag äter fel/rätt.
  • Anonym (Stor.)

Väcktes tidigt idag att hemska grannar som tydligen tyckte golvet behövdes dammsugas straxt efter kl 6.
    Sur vart jag, men gick upp, tog en frukt o tänkte sätta igång med träningen. 
    3h senare o jag har inte kommit i gång än. Men nu är jag snart  på g.
    Räknade ihop hur många cm jag har minskat sen jag tog tag i vikten o jag har minskat 67 cm (!!!!!)Förvånad, över hela kroppen.Det är ju galet.
    Så nu vart jag peppad.
    Så nu ska jag ta 40, kanske 60, min promenad här inne i mitt *fängelse*.
    Hittade detta som fick mig att tänka till lite extra.

• Anonym (Elin)

Hur går det för er? Vi var på kalas både lördag och söndag. På lördagen tog jag en bit tårta och på söndagen blev det två kakor. Har fortfarande rätt dåligt samvete över att äta sånna saker men jag äter ju med måtta nu. Vågen är lite snällare nu när mensen är slut, har dock rejäl träningsvärk i benen. Tog 220 kg i benpressen igår och det känns idag! Hur som helst, 2 kg kvar till delmål 2!

• Anonym (Alice)

Det går bra här, allt rullar på sakta men säkert. Har dock mens snart, så undviker vågen :P Däremot bestämde sig datorn för att haverera igår och är inne på reklamation, så är inne via iPad:en vilket känns sjukt ovant... Så kommer nog inte vara inne så mycket under en period nu.

• Anonym (mammakropp)

Det rullar på långsamt åt rätt håll. Håller nog inte dieten lika slaviskt som i början men i sin helhet så har jag fått till en attityd förändring iaf till det bättre. I morse var jag iaf ute och sprang en halvtimme och så blir det en promenad i em. Står dock inför en större arbetsföränding som oroar lite hur dte ska gå ihop i min vardag. Kommer röra mig mkt mer på arbetstid men ha längre dagar vilket kommer påverka mina mat och träningsrutiner. Får försöka hitta in i ett nytt vardagslunk för att få ihop det. 

• Anonym (Stor.)
    Anonym (Elin) skrev 2014-05-06 08:00:57 följande:
    Hur går det för er? Vi var på kalas både lördag och söndag. På lördagen tog jag en bit tårta och på söndagen blev det två kakor. Har fortfarande rätt dåligt samvete över att äta sånna saker men jag äter ju med måtta nu. Vågen är lite snällare nu när mensen är slut, har dock rejäl träningsvärk i benen. Tog 220 kg i benpressen igår och det känns idag! Hur som helst, 2 kg kvar till delmål 2!
    220 kg! *wow*
    Bra jobbat.
Svar på tråden Anonyma viktklubben