• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-23 07:18:25 följande:
    Ofrivillig vilodag igår. Fick feber igår eftermiddag och halsen började klia. Nu är febern borta men halsen känns inte bra. La om kosten igår igen och minskade på kolhydraterna. Jag tror att det funkar bäst för mig att inte äta så mycket kolhydrater.
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-23 07:20:36 följande:
    Alice - Ja, går man så långt under en dag så märks inte en donut! Hoppas att resan var toppen! Inte ens en månad kvar tills vi åker, ser fram emot det så mycket!

Uschusch, krya på dig! 

Och nej det gör ju inte det som tur var. Resan var underbar! Det är så skönt att komma iväg ibland :) Så kan verkligen förstå er längtan!

• Anonym (40 kg)

Jag har varit medlem på viktklubb men nu gick den prenumerationen ut, så jag kollade på olika appar till telefonen men det verkar så krångligt. Så idag har jag roat mig med att göra en egen kaloritabell, utifrån vad jag själv äter. Ett bra sätt att få ett hum om hur mycket jag kan äta av allt. Bra senare när man,förhoppningsvis, ska minska ned på kaloriräknandet.

• Anonym (IA)

Tisdagsvikten hamnade på 65,6. Räknar mig som klar med viktnedgången, så nu handlar det om att hålla balansen. Min lilla resa förrförra veckan med färgglada drinkar och lite utsvävningar drog igång sötsuget igen, och jag märker att det är lite mer förrädiskt nu när jag faktiskt gått ner så pass... Hjärnan är lurig. Tankarna att jag kan unna mig nu när jag varit så duktig dyker upp allt för ofta. Och vist ska jag läggakaloriintaget på en lite högre nivå än när man ska ner en massa, men jag vill verkligen inte tillbaks i mitt sockerberoende! Det känns nästan svårare än själva viktnedgången... I övrigt känner jag mig pigg och stark som aldrig förr! Sista kilona är verkligen de som gjort störst skillnad på hur kroppen känns. Jag som alltid varit helt anti motion börjar känna lust att röra mig. Och idag på väg hem från jobbet gick de två milen hem på 40 minuter! Visserligen hyfsad medvind, men kondisen kanske till och med börjar komma?!? Min förhoppning är att immunförsvaret ska bättra upp sig nu när jag inte ska ner mer i vikt. Det vore väldigt skönt!

• Anonym (Elin)

Nu har jag det svart på vitt. Min kropp är EXTREMT känslig för kolhydrater! Som jag skrev tidigare i veckan så har jag minskat på kolhydraterna, inte tagit bort. Vad händer? Jo vågen blir mer samarbetsvillig och helt plötsligt stannar den på -16,7 kg! "Bara" 3,3 kg kvar till delmål 2. Har runt 28 dagar på mig och jag SKA klara det!

• Anonym (IA)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-24 08:22:02 följande:
    Nu har jag det svart på vitt. Min kropp är EXTREMT känslig för kolhydrater! Som jag skrev tidigare i veckan så har jag minskat på kolhydraterna, inte tagit bort. Vad händer? Jo vågen blir mer samarbetsvillig och helt plötsligt stannar den på -16,7 kg! "Bara" 3,3 kg kvar till delmål 2. Har runt 28 dagar på mig och jag SKA klara det!

Det klarar du galant! Heja! :) Jag råkade titta mig i spegeln bakifrån idag, och det var ingen kul syn... Att magen ser ut som ett dragspel efter en graviditet, och 30 kilos viktnedgång kan jag acceptera. Men hängröv? Känns som att man borde sätta en klädnypa i var axel, lyfta upp och skaka ner mig, och skrädda till en ny kostym! Finns det nåt man rimligtvis kan göra för att få huden med på tåget?
  • Anonym (Bettan)

Förra tisdagen skulle jag ju ha "börjat" igen, men det gick åt pipans! Alltså det är helt sjukt ju vad det är svårt att bli av med sockersuget! Och vilken "kraft" sockret har på oss..

Jag kom iaf igång denna tisdagen, men vågade inte väga mig igår. Men idag ställde jag mig på den och den visar 71,3 kg. Så jag blev himla glad, för jag har gått ner 0,5 kg då, när jag trodde att jag hade gått upp istället. 3,3 kg kvar till målvikt! Fast jag börjar fundera på att ändra målvikten till 65 istället för 68. Får fundera på det..

Hoppas att ni alla får njuta av solens strålar i helgen, här i Skåne lyser den fint!

• Anonym (Alice)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-04-25 10:23:39 följande:
    Förra tisdagen skulle jag ju ha "börjat" igen, men det gick åt pipans! Alltså det är helt sjukt ju vad det är svårt att bli av med sockersuget! Och vilken "kraft" sockret har på oss..

Jag kom iaf igång denna tisdagen, men vågade inte väga mig igår. Men idag ställde jag mig på den och den visar 71,3 kg. Så jag blev himla glad, för jag har gått ner 0,5 kg då, när jag trodde att jag hade gått upp istället. 3,3 kg kvar till målvikt! Fast jag börjar fundera på att ändra målvikten till 65 istället för 68. Får fundera på det..

Hoppas att ni alla får njuta av solens strålar i helgen, här i Skåne lyser den fint!
    Härligt! Bara att ta sig upp igen! :) 

Visst är det härligt här nere nu? Till och med träden har slagit ut :)
  • Anonym (Alice)

Själv är jag återigen på 72kg ish och har 3 kg kvar... eller ja, egentligen 2, men bättre att ta ytterligare ett steg ner nu när man går på rätt mycket ersättningar så att man får en sömnsmån för när man börjar äta på riktigt :)

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Alice) skrev 2014-04-25 13:24:30 följande:

Själv är jag återigen på 72kg ish och har 3 kg kvar... eller ja, egentligen 2, men bättre att ta ytterligare ett steg ner nu när man går på rätt mycket ersättningar så att man får en sömnsmån för när man börjar äta på riktigt :)

Två eller tre kilo kommer du fixa galant!

Jag tror och hoppas att nu när man får energi från solen och det underbara vädret så blir det nog lättare att hitta energi och ork till att vårt "nya" liv.

Skåne är helt fantastiskt idag! Vilket toppen väder och allt är så vackert när allt börjar slå ut / blomma ut. Underbart!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-04-25 15:13:49 följande:
    Två eller tre kilo kommer du fixa galant!
    Jag tror och hoppas att nu när man får energi från solen och det underbara vädret så blir det nog lättare att hitta energi och ork till att vårt "nya" liv.

Skåne är helt fantastiskt idag! Vilket toppen väder och allt är så vackert när allt börjar slå ut / blomma ut. Underbart!

Absolut! :) Har jag själv inga tvivel om. Har gjort framsteg i vilket fall som helst, så är rätt nöjd^^Och ja, solen och värmen hjälper en hel del! Har precis fått hem en longboard att som jag måste komma ut och lära mig att åka på också, haha :) 

Underbart! Man märkte verkligen att ALLA var ute och njöt :)

Svar på tråden Anonyma viktklubben