Anonym (Alice) skrev 2014-05-16 08:47:52 följande:
Nu behöver jag lite hjälp här. Jag rör på mig väldigt mycket, går minst 13.000 steg om dagen, oftast mer, tränar minst 2 gånger i veckan och äter 3 av fyra måltider (som alla är regelbundna på utsatt tid) substitut. Utöver det kanske 1 glas vin och en liten handfull godis en gång i veckan. Dricker precis som jag ska. Ändå så går jag inte ner. Är det godiset och vinet som stjälper eller äter jag helt enkelt för lite eller vad tror ni? Börjar bli så sjukt trött på detta och har invägning igen om en vecka...
Det kan ju vara så att du äter för lite. Hur mycket får du i dig, och hur mycket gör du av med när du tränar? Jag har lyckats få upp mitt intag till ca 2000 kcal/dag nu, och då mår jag bättre, orkar mer, och vikten verkar ligga ungefär där jag vill ha den. När jag åt för lite och började cykla, så slog ju kroppen bakut. Jag orkade mindre, fick humörsvängningar och vikten höll sig ett till två kilo högre än nu när jag får i mig mer. Om jag ser tillbaka så tror jag att om jag skulle behöva gå ner några kilo till, så skulle jag nog ha större chans att klara det om jag drog ner på motionen och åt bra mat men mindre kalorier. Men eftersom jag vill behålla den vikt jag har nu, och kanske eventuellt få lite muskler istället, så försöker jag hitta balansen där jag är nu.