• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Stor.)

Så nu är jag tillbaka o uppe på banan. Är så peppad.
    Har *lyckats* lägga på mig lite som nu ska väck igen. 
    Jag har gått ner minst 20 kg o jag ska försöka att gå ner 20 till på 7 veckor, genom att verkligen sköta min mat o träning.
    Gjorde 45 min på morgonen o ska nu snart gå omkring här i lägenheten i minst 40 min.
    Sen blir det minst 20 min crosstrainer uppdelat på 10 min pass.

Till er som skrev till mig då jag sist skrev om mitt mående....tack, bara att få feedback på det jag skrev, betydde så mycket.

Ha en härlig dag alla.

• Anonym (Elin)

Min onda hals var på väg att bli bättre. Trodde jag. Den slog tillbaka i full kraft efter en sömnlös natt på soffan med en genomförkyld bebis. Buhu! Ingen träning sen i tisdags, det kryper i kroppen på mig. Igår klippte jag iaf gräsmattorna hos min mormor så lite motion fick jag till. Någon som har recept på en mirakelmeducin mot förkylningar?

• Anonym (40 kg)

Hej, mitt system att skriva en egen kaloritabell med bara det som jag äter känns superbra, jag märker att jag lär mig snabbt vad allt innehåller. Det svåra är att få i sig alla kalorier. Jag går en powerwalk på ca 6 km de allra flesta dagar o det är jobbigt men skönt.. Känner mig dunderpeppad. Ska åka på kryssning i slutet av maj o känner att även om jag fortfarande är tjock då så vill jag känna självförtroendet i att jag är på väg ned, då blir det roligare.. =)

• Anonym (mammakropp)

Stor- Skönt att höra att du är på banan igen med fokus åt rätt håll. 

Här var det hosta hosta hosta i familjen som inte vill ge sig. Har blivit dåligt med motionen pga sjukdom. Körde ett pass på cyklen i samband att jag hämta på dagis, där jag cyklade till mig lite träningsverk. Fick dock punka strax innan hemmet så ja nu kommer jag inte långt utan att fixa det först. 

Idag har jag dock jobbat sönder mig själv med lite anläggningsarbete i trädgården så det får stå för dagens motion. Imorgon hoppas jag kunna komma ur sängen för att fortsätta. Denna typen av gratisträning ger ju belöning direkt med att man får fint i7runt sitt hem. 

• Anonym (Elin)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-04-26 11:47:38 följande:
    Så nu är jag tillbaka o uppe på banan. Är så peppad.

Har *lyckats* lägga på mig lite som nu ska väck igen. 

Jag har gått ner minst 20 kg o jag ska försöka att gå ner 20 till på 7 veckor, genom att verkligen sköta min mat o träning.

Gjorde 45 min på morgonen o ska nu snart gå omkring här i lägenheten i minst 40 min.

Sen blir det minst 20 min crosstrainer uppdelat på 10 min pass.

Till er som skrev till mig då jag sist skrev om mitt mående....tack, bara att få feedback på det jag skrev, betydde så mycket.

Ha en härlig dag alla.

Jag tror att crosstrainern är ett utmärkt sätt att få igång förbränningen! I januari när jag ställde mig på en sån första gången trodde jag att ja skulle dö efter 10 min. Helt ärligt. Men det gav resultat! Idag kan jag stå på den i 40 min utan problem och hålla ett högt tempo. Jag tror på dig och tror att du kommer att klara det här. Du verkar vara bestämd och det är viktigt!

När min motivation tryter brukar jag blunda och måla upp mitt mål i fantasin, titta tillbaka på hur jag såg ut innan jag började min viktnedgång, titta på inspirationsbiler på Instagram eller tänka på någon kommande händelse där jag vill se bra ut och visa vad jag har åstadkommit med mig själv. Det pushar mig till att kämpa lite extra.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (40 kg) skrev 2014-04-26 12:29:18 följande:
    Hej, mitt system att skriva en egen kaloritabell med bara det som jag äter känns superbra, jag märker att jag lär mig snabbt vad allt innehåller. Det svåra är att få i sig alla kalorier. Jag går en powerwalk på ca 6 km de allra flesta dagar o det är jobbigt men skönt.. Känner mig dunderpeppad. Ska åka på kryssning i slutet av maj o känner att även om jag fortfarande är tjock då så vill jag känna självförtroendet i att jag är på väg ned, då blir det roligare.. =)

Vad smart att göra så! Då slipper man hålla på att fippla med mobilen! När jag har känt att jag inte kommit upp i rätt antal kalorier brukar jag göra en mumsig fruktsallad (blir inte så mastigt), ta en proteinbar eller äta ett kokt ägg.
  • Anonym (Elin)

Idag ska jag ge mig ut på en lugn promenad och se om min förkylning gillar det. Eller det är bara lite snor kvar samt lite rethosta så det ska nog inte vara någon fara.

• Anonym (40 kg)

Idag blev det stegräknare på, 17409 steg blev det-inte illa
    1481 kcal, men endast då jag var tvungen att åka o hämta dottern o fick släng i mig en banan o sedan tog en happ meal-som vi delade pommesen till. Men men... Så blir det när man helt apropå får stressa iväg...
    2 1/2 liter vätska har jag lyckats få i mig, men det är endast för att jag har med mig en halvliters petflaska o vet att jag ska dricka fem sådana om dagen...

• Anonym (Elin)
    Anonym (40 kg) skrev 2014-04-28 22:51:08 följande:
    Idag blev det stegräknare på, 17409 steg blev det-inte illa

1481 kcal, men endast då jag var tvungen att åka o hämta dottern o fick släng i mig en banan o sedan tog en happ meal-som vi delade pommesen till. Men men... Så blir det när man helt apropå får stressa iväg...

2 1/2 liter vätska har jag lyckats få i mig, men det är endast för att jag har med mig en halvliters petflaska o vet att jag ska dricka fem sådana om dagen...

Du får ursäkta om du har skrivit det tidigare och jag inte kommer ihåg men är det 40 kg du ska gå ner? Tänker på ditt nick. Hur lång har du kommit? Har ju oxå rätt många kg att gå ner och jag tycker att det är inspirerande när jag ser att andra lyckas.
  • Anonym (40 kg)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-29 07:41:36 följande:

Du får ursäkta om du har skrivit det tidigare och jag inte kommer ihåg men är det 40 kg du ska gå ner? Tänker på ditt nick. Hur lång har du kommit? Har ju oxå rätt många kg att gå ner och jag tycker att det är inspirerande när jag ser att andra lyckas.
    Fyrtio kg ungefär, Gick upp 8 kg sedan augusti o hamnade på 92 kg, tog itu med det 20 mars o nu väger jag 88 kg, men jag gick upp till 90, 5 i påsk.  Jag vill gå ned till minst 55 kg, går jag ned till ca 70 så får jag bröstlyft o bukplastik. Men har jag kommit igång med att gå ned så hoppas jag att jag klarar hela vägen..
Svar på tråden Anonyma viktklubben