Inlägg från: Anonym (Victoria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Fläskfia) skrev 2014-01-03 11:52:32 följande:
    Med även om jag inte vågar lägga ut bilder
    Ingen fara ;) Gjorde tråden anonym för jag själv aldrig skulle våga lägga ut bild annars, men det är inget krav :)

Det här kommer gå! Det kommer garanterat komma motgångar, men tar vi oss upp igen så kommer vi kunna smälta bort fläsket lagom till sommaren, det är jag övertygad om.

Jag har tänkt lite på mina största laster som måste vara godis och vin, så inget mer av det på väääldigt länge! Ska precis knåpa ihop en lunch här av det som finns hemma, lättare sagt än gjort ^^ Får bli att koka ägg.

Hur mycket vill du gå ner ung? :)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Lisa) skrev 2014-01-03 12:09:19 följande:
    Hej!
    Jag hänger gärna med här! Började igår med att utesluta kolhydrater (eller åtminstone bröd, pasta o.dyl) samt socker. Vill gå ner minst 10 kg.

Startvikt är 68 kg fördelat på ca 169 cm.

Heja oss!
    Hej Lisa!

Det låter smart att utesluta bröd och pasta m.m. Jag ska också minska mycket på kolhydraterna, tror det är sunt för hela kroppen! Jag vill också ner minst 10 kg, har mycket fett på kroppen även om jag kanske är "normalviktig" enligt BMI.

Tror jag också måste få bukt med min stora latsida, jag rör mig alldeles förlite. Det är nog det svåraste, att verkligen komma ut bara på en promenad. Kanske vi kan heja på varandra att få ut våra ändor på motionsspåret  

Måste iväg om en stund men kikar in senare mot kvällen!

Ja, heja oss!
  • Anonym (Victoria)

Gud var det är kallt ute! *brrr* Har varit ute med barn i några timmar, det får bli min motion för idag! Imorgon planerar jag att komma ut på en hurtig promenad på morgonen. Tror ni att det "ger mer" om man går en promenad innan frukost än om man går samma sträcka senare under dagen?

Vad äter ni för något till middag ikväll? Jag måste bli bättre på att planera i förväg känner jag, på måndag får det bli veckoschema.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (friskis och svettis) skrev 2014-01-03 13:07:48 följande:
    Har haft gymkort sen i oktober men ibte gått ner ett enda kilo.. tränat som en häst och ätit nyttigt.. tappade helt lusten att träna när det inte blev något resultat..

Har ungefär 15 mamma kilon jag vill gå ner tills i sommar, men bara 5 kg bort skulle göra mig nöjd!!

Jag är 167 cm lång och väger ganska konstanta 68-69 kg.

Så.. till i sommar så är mitt mål förs och främst att vara nöjd över den kropp jag har, och mål nr två är då att gå ner minst 5 kg.
    Hej och välkommen!

Det där känner jag igen! Har varit en gymråtta till och från men tappar alltid lusten när det inte händer något. Men jag får väl erkänna att jag kanske inte har haft full koll på kosten heller de gångerna men ändå ätit "nyttigt". Jag blir väldigt hungrig också av att träna så det hjälper ju inte precis. Men jag vill också komma igång med lite styrka längre fram. Hur ofta tränar du och vad?:)

5 kilo kommer du garanterat klara av! Har du varit så duktig med träningen så kommer du klara detta också!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-03 13:47:35 följande:
    Jag är med! ( äntligen något anonymt! )

27 år, 173 cm, 78 kg.
    Mål : 68 kg.

Det är mammakilon som ska bort! Vägde 73 innan jag blev gravid, men trivdes inte då heller med min vikt.

Utesluter en del kolhydrater tänkte jag. Ammar och bm säger att det kan opåverka mjölken om jag tar bort alla kolhydrater.
    Och så måste jag såklart börja röra på mig mer!

Heja oss!
    Hej och välkommen du också Bettan :) Jag håller med, äntligen något anonymt! Har väntat på att någon annan skulle starta en anonym tråd nu efter jul men icke.

Hur länge sedan fick du barn? Tänkte att en del får ju hjälp av själva amningen att tappa vikt :) Jag tror inte heller att det är farligt på något sätt att inte äta socker, gluten och så mycket stärkelse, tvärt om är det nog riktigt bra för våra kroppar att slippa det.

Ja, vi ska bli riktiga snyggingar till sommaren!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-01-03 17:10:20 följande:
    Kikar in här med.
    Jag är extremt överviktig. Vet inte vad jag väger då min våg bara går till 180 kg.
    Jag har lovat mitt barn att jag ska kunna följa med på skolavslutningen om exakt 23 v idag.
    Jag har fått en träningsschema av en sjukgymnast som jag ska göra hemma o så får jag hjälp av psyk för mitt matberoende.
    Jag ska låta bli sockret, färdigmat o dra ner rejält på kolhydraterna. 
    Kan inte utesluta dem helt då mitt barn kan få för sig att de också ska låta bli ätt äta.
    Har en hemmasnickrad step up bräda o ett theraband att träna med.
    Jag ska vara nere till minst 170 i juni. Tror det rör sig om minst 50 kg.
    Vägde 200 kg för exakt 2 år sen idag, då jag tackade nej till en magop.

förutom psyk,sjukgymnast o mitt barn kämpar jag med detta ensam, så jag behöver verkligen stöd.
    Välkomnar dig också Stor :)
    Det största steget är nog att bestämma sig och att inte ge upp, och det har du bevisligen redan klarat av!
    Jag äter också lite kolhydrater, tog en liten näve pasta ex till lunchsalladen idag men det blir inte samma mängder som det "brukar". Det jobbigaste för mig är nog under helgerna och att min sambo envisas med att konstant ha choklad eller ostbågar hemma, så jag får bita ihop och gnälla av mig här istället Drömmer.

Det låter som en jättebra plan du har med ett färdigsnickrat träningsprogram av sjukgymnast! Du får gärna berätta mer om det samt hur ofta du ska utföra dina övningar. Jag tänkte själv komma igång med någon typ av träning hemma, vet inte riktigt vad än eller om man behöver köpa någon typ av redskap.

Jag hoppas att vi kan hålla liv i tråden och att vi alla kan stötta varandra att nå våra mål till sommaren!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Annie) skrev 2014-01-03 18:16:22 följande:
    Hej, får jag vara med också? Jag vägde mig på nyårsdagen och hade till min fasa gått upp 10 kilo sen i våras. Blev riktigt skrämd av vad jag såg... jag KÄNNER mig inte tjock?! Men jag känner ju att mina kläder inte passar och det känns hemskt. Iallafall, jag har ätit nutrilett nu i tre dagar plus ett mål mat per dag.  Så jag försöker få en liten kickstart de första två veckorna. Just för att få den här känslan av att komma igång. Jag hade trott att  två kilo hade varit en rimlig förhoppning att gå ner men när jag vägde mig imorse var jag på god väg med -1,4 kg så jag tror jag fixar 3 kg. 

Mitt slutmål är 10-12 kg men jag är lite osäker på om jag kan fortsätta äta nutrilett efter dom här två veckorna eftersom jag ska jobba i Tyskland i 6 veckor... min plan är då att jag förhoppningsvist brutit mitt sockerberoende och kan klara mig på små portioner och motion. Så det är lite av en tvåstegsraket för min del... två olika program som jag tänker mig.
    Hej Annie, klart du får vara med :)

Jag har också gått upp ca 10 kg sedan sommaren (!), vet inte riktigt vad som hänt. Och byxorna... ja, de syns ju i TS hur de sitter på mig nu Tyst Verkligen dags att bli av med!

Wow, -1,4kg på tre dagar?! Imponerande!! Tänk vilket resultat du kommer få efter 2 veckor! Undrar om man skulle våga sig på en kur själv.... Det är nog smart att göra som du tänkt, att köra två veckor och sedan försöka äta mindre portioner och röra mer på sig. Kan tänka mig att det blir lite lättare också att ta sig igenom "Nutrilett-fasen" då också när man vet att det är en begränsad tid det rör sig om.
  • Anonym (Victoria)

Här har första dagen gått bra, har varit ganska hungrig emellanåt men då har jag ätit ett litet mellanmål. Ikväll blev det kalkon med lite pasta, haricot verts och en sås på färska tomater, är fortfarande mätt! Nu ska jag göra en stor kanna grönt te, tycker te alltid gör mig så varm och ohungrig så perfekt att surpla på under kvällarna! Sedan sägs det ju höja förbränningen?

Jag hoppas att det gått bra för er andra också! Ny dag imorgon och förhoppningsvis mer motion för min del!

God natt!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (friskis och svettis) skrev 2014-01-04 04:59:15 följande:

Kör crosstrainer tills jag ibte kan stå upp (stenhårt i 10-15 min, drickpaus, och sen samma igen). Sen höft-bäcken- och innanlår muskulaturen ca 10 min. Crosstrainer igen, sen en annan sorts lårträning, sen rygg och mage, sen crosstrainer, o sist men inte minst armarna! Och varannan dag kör jag bara crosstrainer som upvärming och sen löpning på band!

Har dock fått lite oönskade benmuskler, men inget mindre av fettet eller så :/
    Det låter riktigt tufft ditt pass! Och det låter jättemärkligt att du inte gått ner alls i vikt. Har du mätt din midja? Men ja, känner igen det där som sagt. Vissa verkar rasa i vikt med träning och vi verkar tyvärr sådana som inte går ner alls :( Det enda jag kan tänka på som du skulle kunna testa är att räkna kalorier ett tag, men det har du kanske provat? För då ser man svart på vitt om det är lite förmycket mat som stoppar viktnedgången (även om det är "nyttig" mat). Så var det nog för min del, men hade jag inte kompenserat det där lilla extra med mer mat (inget skräp) så hade jag inte orkat hålla samma tempo och energi under passen. Sen har jag väldigt lätt för att bygga muskler, det kanske är samma för dig? Tänker att en del fett byts ut mot muskler så vikten är densamma?

Svar på tråden Anonyma viktklubben