Anonym (Stor.) skrev 2014-01-03 17:10:20 följande:
Kikar in här med.
Jag är extremt överviktig. Vet inte vad jag väger då min våg bara går till 180 kg.
Jag har lovat mitt barn att jag ska kunna följa med på skolavslutningen om exakt 23 v idag.
Jag har fått en träningsschema av en sjukgymnast som jag ska göra hemma o så får jag hjälp av psyk för mitt matberoende.
Jag ska låta bli sockret, färdigmat o dra ner rejält på kolhydraterna.
Kan inte utesluta dem helt då mitt barn kan få för sig att de också ska låta bli ätt äta.
Har en hemmasnickrad step up bräda o ett theraband att träna med.
Jag ska vara nere till minst 170 i juni. Tror det rör sig om minst 50 kg.
Vägde 200 kg för exakt 2 år sen idag, då jag tackade nej till en magop.
förutom psyk,sjukgymnast o mitt barn kämpar jag med detta ensam, så jag behöver verkligen stöd.
Välkomnar dig också Stor :)
Det största steget är nog att bestämma sig och att inte ge upp, och det har du bevisligen redan klarat av!
Jag äter också lite kolhydrater, tog en liten näve pasta ex till lunchsalladen idag men det blir inte samma mängder som det "brukar". Det jobbigaste för mig är nog under helgerna och att min sambo envisas med att konstant ha choklad eller ostbågar hemma, så jag får bita ihop och gnälla av mig här istället

.
Det låter som en jättebra plan du har med ett färdigsnickrat träningsprogram av sjukgymnast! Du får gärna berätta mer om det samt hur ofta du ska utföra dina övningar. Jag tänkte själv komma igång med någon typ av träning hemma, vet inte riktigt vad än eller om man behöver köpa någon typ av redskap.
Jag hoppas att vi kan hålla liv i tråden och att vi alla kan stötta varandra att nå våra mål till sommaren!