• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)
    Anonym (40 kg) skrev 2014-04-29 09:39:17 följande:
    Fyrtio kg ungefär, Gick upp 8 kg sedan augusti o hamnade på 92 kg, tog itu med det 20 mars o nu väger jag 88 kg, men jag gick upp till 90, 5 i påsk.  Jag vill gå ned till minst 55 kg, går jag ned till ca 70 så får jag bröstlyft o bukplastik. Men har jag kommit igång med att gå ned så hoppas jag att jag klarar hela vägen..
    Jag tror absolut att du klarar det! Mitt mål är att hamna på 74 kg. Sen får jag se hur jag trivs med mig själv och om jag tycker att det är för mycket eller för lite.

Jag träffade en kompis på affären idag som jag inte träffat på ett par månader. Hans ord löd: "Jävlar vad du har blivit smal!" Sånt är kul att höra! Jag är ju långt ifrån smal men jag är iaf smalARE!
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-29 21:46:15 följande:
    Jag tror absolut att du klarar det! Mitt mål är att hamna på 74 kg. Sen får jag se hur jag trivs med mig själv och om jag tycker att det är för mycket eller för lite.

Jag träffade en kompis på affären idag som jag inte träffat på ett par månader. Hans ord löd: "Jävlar vad du har blivit smal!" Sånt är kul att höra! Jag är ju långt ifrån smal men jag är iaf smalARE!
    Sånt värmer alltid att få höra. Jag belönade mig själv igår med att köpa en löpartröja. Mannen som hjälpte mig i butiken frågade om den var till mig och när jag svarade ja på det så sa han ta då en 36a det tror jag blir bra. Om de var stora i storleken fram gick inte men att få rådet att ta en så liten storlek känns ju alltid glädjande efter att ha haft 44 i andra tröjor där ett tag. 
  • Anonym (Stor.)

Usch vad jag lider just nu.
    Jag mår så fruktansvärt dåligt av värmen o det är mer plågsamt än innan att göra min träning.
    I dag höll jag inte på att orka gå mina 40 min här hemma.
    Jag brukar kunna stå på crosstrainen 22-23 min på raken men nu de sista dagarna har jag inte klarat mer än några minuter, men jag har tvingat mig att iaf stå 10 min.
    13 min var allt jag orkade idag o jag skulle ha gjort resten av mina 20 min nu i kväll, men det går inte.
    Trots att jag har fläkten igång, så har jag 27 grader här.
    Jag började att göra en del utav träningen redan kl 6 i morse, men orkade bara en bråkdel.
    Jag får inte luft, det är svårt att andas o det svider o gör ont i bröstet.
    Jag har tvärdrag som hjälper för stunden, men sen när jag börjar svettas, som jag gör ganska med en gång, 
    så känner jag panik över att jag inte får luft.

Vet inte hur jag ska göra/klara detta.
    I går tog det mig hela dagen att göra träningen, då jag fick göra lite då o då.
    Orkade inte göra något hushållsarbete, mer än se till att mitt barn fick mat.
    Ekonomiskt kan jag inte köpa någon mer fläkt eller vad som nu skulle behövas för att få ordning på luften här.
    Detta o sen ett enormt envist sockerbegär.....jag blir galen.....

Men jag får fortsätta o göra mitt bästa för alternativet...nej tack.
    Trevlig valborg alla.
    Själv så missar jag det även denna gången, men nästa år........

• Anonym (Elin)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-04-30 18:27:45 följande:
    Usch vad jag lider just nu.
    Jag mår så fruktansvärt dåligt av värmen o det är mer plågsamt än innan att göra min träning.
    I dag höll jag inte på att orka gå mina 40 min här hemma.
    Jag brukar kunna stå på crosstrainen 22-23 min på raken men nu de sista dagarna har jag inte klarat mer än några minuter, men jag har tvingat mig att iaf stå 10 min.
    13 min var allt jag orkade idag o jag skulle ha gjort resten av mina 20 min nu i kväll, men det går inte.
    Trots att jag har fläkten igång, så har jag 27 grader här.
    Jag började att göra en del utav träningen redan kl 6 i morse, men orkade bara en bråkdel.
    Jag får inte luft, det är svårt att andas o det svider o gör ont i bröstet.
    Jag har tvärdrag som hjälper för stunden, men sen när jag börjar svettas, som jag gör ganska med en gång, 
    så känner jag panik över att jag inte får luft.

Vet inte hur jag ska göra/klara detta.
    I går tog det mig hela dagen att göra träningen, då jag fick göra lite då o då.
    Orkade inte göra något hushållsarbete, mer än se till att mitt barn fick mat.
    Ekonomiskt kan jag inte köpa någon mer fläkt eller vad som nu skulle behövas för att få ordning på luften här.
    Detta o sen ett enormt envist sockerbegär.....jag blir galen.....

Men jag får fortsätta o göra mitt bästa för alternativet...nej tack.
    Trevlig valborg alla.
    Själv så missar jag det även denna gången, men nästa år........
    Nu har jag iofs inte den blekaste om vart du bor men hade det varit i närheten av mig så hade du kunnat få två fläktar av mig alternativt låna vår AC som bara står på balkongen och tar plats. Jag lider verkligen med dig och vill att även du ska lyckas. Hur många dagar/vecka tränar du? Glöm inte bort att kroppen måste få ha dagar utan träning ibland.

Och du, 13 minuter är INTE så illa pinkat! Massa styrkekramar till dig!
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Elin) skrev 2014-04-30 21:59:43 följande:
    Nu har jag iofs inte den blekaste om vart du bor men hade det varit i närheten av mig så hade du kunnat få två fläktar av mig alternativt låna vår AC som bara står på balkongen och tar plats. Jag lider verkligen med dig och vill att även du ska lyckas. Hur många dagar/vecka tränar du? Glöm inte bort att kroppen måste få ha dagar utan träning ibland.

Och du, 13 minuter är INTE så illa pinkat! Massa styrkekramar till dig!

Tack, det hade varit väldigt snällt utav dig. Solig

Jag har två dagar i veckan som jag inte gör någon bestämd träning, utan de dagarna har jag till att städa,baka o laga mat.
    Att laga mat de dagarna jag tränar på, stressar mig något så hemskt o jag har äntligen fått mitt barn att inte sakna brödet från affären så nu passar jag på att baka bröd i alla de slag.
    O så tar det en dag att orka städa min lilla lägenhet.

Nej, 13 min är ju rätt bra o jag klarar nu av att ha 4:ans motstånd, istället för 1-2:ans.
    Försöker se det positiva,men tyvärr finns det ju alltid...men...

• Anonym (Elin)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-04-30 22:51:12 följande:
    Tack, det hade varit väldigt snällt utav dig. 

Jag har två dagar i veckan som jag inte gör någon bestämd träning, utan de dagarna har jag till att städa,baka o laga mat.

Att laga mat de dagarna jag tränar på, stressar mig något så hemskt o jag har äntligen fått mitt barn att inte sakna brödet från affären så nu passar jag på att baka bröd i alla de slag.

O så tar det en dag att orka städa min lilla lägenhet.

Nej, 13 min är ju rätt bra o jag klarar nu av att ha 4:ans motstånd, istället för 1-2:ans.

Försöker se det positiva,men tyvärr finns det ju alltid...men...

Vad härligt att även du bakar bröd! Vad brukar du baka för sorter? Jag bakar rågsiktskakor som både sambon och stora tjejen älskar. Tjyvsmakade en bit och det var riktigt gott!

Jag tycker du är grym som ändå kan se dina förbättringar även fast det finns ett "men" med.

Vägde mig imorse, dumt gjort med träningsvärk och mens. Men det var inte så farligt ändå. Hoppas bara att vågen är snällare när mensen är slut. Ingen idé att mäta heller för min mage blir jämt så svullen den här veckan.
  • Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-04-30 18:27:45 följande:
    Usch vad jag lider just nu. Jag mår så fruktansvärt dåligt av värmen o det är mer plågsamt än innan att göra min träning. I dag höll jag inte på att orka gå mina 40 min här hemma. Jag brukar kunna stå på crosstrainen 22-23 min på raken men nu de sista dagarna har jag inte klarat mer än några minuter, men jag har tvingat mig att iaf stå 10 min. 13 min var allt jag orkade idag o jag skulle ha gjort resten av mina 20 min nu i kväll, men det går inte. Trots att jag har fläkten igång, så har jag 27 grader här. Jag började att göra en del utav träningen redan kl 6 i morse, men orkade bara en bråkdel. Jag får inte luft, det är svårt att andas o det svider o gör ont i bröstet. Jag har tvärdrag som hjälper för stunden, men sen när jag börjar svettas, som jag gör ganska med en gång,  så känner jag panik över att jag inte får luft. Vet inte hur jag ska göra/klara detta. I går tog det mig hela dagen att göra träningen, då jag fick göra lite då o då. Orkade inte göra något hushållsarbete, mer än se till att mitt barn fick mat. Ekonomiskt kan jag inte köpa någon mer fläkt eller vad som nu skulle behövas för att få ordning på luften här. Detta o sen ett enormt envist sockerbegär.....jag blir galen..... Men jag får fortsätta o göra mitt bästa för alternativet...nej tack. Trevlig valborg alla. Själv så missar jag det även denna gången, men nästa år........

27 grader är ju plågsamt varmt, förstår att det är skitjobbigt att träna under sådana förhållanden... Men skönt att höra att du är tillbaks på banan. Har tänkt mycket på dig, och önskar att jag kunde göra nåt för att underlätta för dig. Du är en sån inspiration, som du kämpar! Ge inte upp. Bryt ihop och kom igen, så mycket det behövs, men ge inte upp! Och behöver du gnälla av dig lite så tror jag attvi är ganska många i den här tråden som gärna stöttar och peppar! :)
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-05-01 21:05:07 följande:

27 grader är ju plågsamt varmt, förstår att det är skitjobbigt att träna under sådana förhållanden... Men skönt att höra att du är tillbaks på banan. Har tänkt mycket på dig, och önskar att jag kunde göra nåt för att underlätta för dig. Du är en sån inspiration, som du kämpar! Ge inte upp. Bryt ihop och kom igen, så mycket det behövs, men ge inte upp! Och behöver du gnälla av dig lite så tror jag attvi är ganska många i den här tråden som gärna stöttar och peppar! :)
    Tack. Bara att ha någonstans att skriva o få pepp, betyder massor. Solig
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Elin) skrev 2014-05-01 20:14:31 följande:

Vad härligt att även du bakar bröd! Vad brukar du baka för sorter? Jag bakar rågsiktskakor som både sambon och stora tjejen älskar. Tjyvsmakade en bit och det var riktigt gott!

Jag tycker du är grym som ändå kan se dina förbättringar även fast det finns ett "men" med.

Vägde mig imorse, dumt gjort med träningsvärk och mens. Men det var inte så farligt ändå. Hoppas bara att vågen är snällare när mensen är slut. Ingen idé att mäta heller för min mage blir jämt så svullen den här veckan.

Just nu bakar jag mest frukostbullar på rågsikt, som jag varierar med att ha linfrö, russin eller små bitar av katrinplommon i.
    Rågkakor har jag inte provat. Är det de receptet som ibland är bak på mjölpaketet?
    Det är svårt att låta bli att "tjuvsmaka". Skrattande

Visar inte vågen det du vill, så kanske måttbandet gör det. Håller tummarna. Glad

• Anonym (Stor.)

Hade besök av sjukgymnasten idag. -15 cm vart det denna gången på 5 v.
    Men det är svårt att mäta riktigt rätt då jag har påsar som hänger i. Jag avskyr dem.
    Fick mitt träningsschema lite ändrat så det kör jag igång med i morgon.

Mitt barn fick igår syn på mig...eller rättare sagt min mage....o vart full i skratt.
    Magen hänger nästan ner till knäskålarna o är påsliknande hängig under naveln.
    O när jag går, så vajar "påsen" fram o tillbaka o det är så hemskt obekvämt.
    Min lillplutt är så pass liten så kan min mage roa en stund så, varför inte.

Hoppas ni har haft en bra dag i solskenet. *pepp, pepp.*. Solig

Svar på tråden Anonyma viktklubben