Inlägg från: Anonym (Zefira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zefira)

Anonyma viktklubben

Hej alla!

Hänger gärna här med er för att få lite peppning och inspiration. Jag är 167 cm lång och väger 93 kg. Jag har gått ner från 94,4 på ca 2 veckor. Mitt mål är att väga omkring 70 kg lagom till min 40-årsdag senare i höst. Jag äter typ enligt GI blandat med lite Lchf, går så dära.
    Motionerar inte för tillfället, har inte råd med gym eller så. Jag bor med familj ute på landet med lite dålig väglag (kanske borde skaffa broddar dock). Vi har ett Wii hemma med balansbräda som jag inte ens använt, vilket jag nog borde. Har t o m en Zumba dvd som jag fick med när jag provade på 3 nummer av tidningen Hälsa och fitness. Inte ens den har jag testat.......gaah! Skrikandes 

Bara en massa ursäkter...haha. Måste ta tag i motionsbiten, kan det inte bli vår snart? Jag älskar att promenera,trots att jag sällan gör det Flört. Dessutom så har jag cykel som jag fick för över ett år sedan i födelsedagspresent. 

• Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-22 11:38:04 följande:

Välkommen! (Jisses, jag spammar här idag!) kul med en ny! 70 till i höst är nog ingen omöjlighet. Det är mitt mål med, fast helst 65 fast det blir nog mer till jul. Jag ska på bal i slutet på oktober och vill känna mig riktigt snygg i en balklänning. Och komma i mina gamla jeans :) jag tycker maten gör mest skillnad så satsa på det först så kommer nog träningen så småningom. Jag tycker det är tufft att träna ensam hemma, jag behöver en peppande ledare och gruppen. Men det kan ju vara jäkligt bekvämt också om man har långt till gymmet.
    Tack så mycket!  Aha, kul med bal Glad
    Ja ,ska nog satsa på kosten först så får motionen komma sen. Jag skulle nog också egentligen behöva en peppande ledare..hehe. 
    Jo vi har lite långt till gymmet så träning får det bli hemmavid först Glad
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-22 20:16:41 följande:
    Välkommen!^^ Det ska vi nog lösa tillsammans detta :D 

Åh, önskar att jag kunde ta riktiga skogs/lantpromenader... Blir lite mer avkopplande då. Nu blir det mest att man går fram och tillbaka genom stan, inte optimalt alltid :) 
    Tack! Glad

Ja, det är annorlunda att promenera genom stan förstås Flört
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-22 21:14:20 följande:

Jag har "riktiga" byxor på mig för första gången sedan i juni!

Jag kommer i favvojeansen men det ser inte så snyggt ut...
    Wow, vad roligt. Själv har jag faktiskt gått ner en storlek på överkroppen sen i våras. Då hade jag storlek 50/52 i tunikor och  nu har jag storlek 48/50. 
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-23 09:03:37 följande:
    Morrn på er! I dag är faktiskt min födelsedag! Och det tänkte jag fira med ett spinningpass och riktigt bra matvanor. :) i morgon ska vi gå ut och äta och sen blir det lite firande i helgen med övriga familjen. Det blir nog en utmaning men jag vill verkligen inte ta för stora steg bort från "dieten". Lite socker kommer det nog bli dock. Men det är helt ok för redan när jag började så sa jag att jag skulle köra socker och alkoholfritt fram till min födelsedag och det har jag fixat. Har inte ätit något sött sen 1:a januari (då jag åt någon delicatopryl hos en kompis). Efter det här firandet blir det nolltolerans igen fram till 15:e februari då mamma och jag ska ut på en heldag i Stockholm. Tror jag ska köra på den stilen, inget sött och alkohol utom på särskilda tillfällen. Jag har inte haft något sötsug alls under de här 22 dagarna. Gäller bara att snabbt komma in i rutinerna varje gång jag gör ett avsteg. Men en sak har jag märkt...det är dumt att väga sig varje dag. Ska sluta med det! Hade ju gått ner 9hg i tisdags från förra veckan. Men så har jag, dumt nog, vägt mig både i går morse och i morse och inte nog med att jag inte gått ner så står den på 1hg upp vilket är oerhört irriterande och omotiverade. Det kan ju beror på precis vad som helst och det visar ju bara hur dumt det är att väga sig varje dag. Så nu är det slut med det. Vägning bara på måndagar!
    Grattis på födelsedagen! Skål
  • Anonym (Zefira)

Det här tycker jag är så bra skrivet av  Åse Falkman Fredrikson från bloggen 56KILO:

56kilo.se/blogg/

• Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-24 10:05:41 följande:
    Morrn, morrn! Gratulerar till alla framsteg på vågar och gym! Själv ska jag försöka hålla mig från vågen till måndag morgon. Har ni några strategier inför helgen? Vi ska inte ens köpa hem något onyttigt, lättast så. Det är lite väl mycket begärt att stå emot godis och chips när det ligger i skåpet. Men å andra sidan känner jag att jag inte vill bryta den fina trenden. Det blir nog svårare att stå emot om man inte går ner i vikt helt plötsligt, då kan man nog känna att det ändå kvittar. Det blir lite firande i helgen men jag ska avstå alkohol och sträva efter att göra kloka matval.
    Jag har köpt lite nötter att knapra på ikväll. Har chips och godis i skafferiet (ungarnas) och igår kväll när sambon var iväg och jobbade blev jag så jävla sugen på att äta upp dotterns chips (hon har halv påse kvar sen förra fredagen). Men jag stod faktiskt emot och kokade en kopp thé och 2 knäckemackor med ost. Det är stort framsteg för att vara jag. Chips är nämligen min stora last Tungan ute Det är så gott och det kommer hela tiden en massa nya goda smaker..haha. 
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-24 10:52:23 följande:
    Jag har köpt lite nötter att knapra på ikväll. Har chips och godis i skafferiet (ungarnas) och igår kväll när sambon var iväg och jobbade blev jag så jävla sugen på att äta upp dotterns chips (hon har halv påse kvar sen förra fredagen). Men jag stod faktiskt emot och kokade en kopp thé och 2 knäckemackor med ost. Det är stort framsteg för att vara jag. Chips är nämligen min stora last Tungan ute Det är så gott och det kommer hela tiden en massa nya goda smaker..haha. 
    Haha jag kokade inte knäckemackorna förstås . Det skulle stå att jag tog två knäckemackor också Flört
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-24 11:19:49 följande:

Snyggt jobbat! Man känner sig ju så jäkla nöjd efteråt! Chips är inte så svårt men småkakor... Illa! Det och choklad. Och min kollega gav mig en hel låda med jättegod libanesisk choklad förra veckan men min sambo har gömt den så att jag ska glömma att den finns. Det har jag ju inte gjort men att leta igenom lägenhet efter choklad är lite väl desperat... Och jag tror stenhår på att ha en strategi så att man vet hur man ska tackla suget eller har en plan för vad man ska äta.
    Tack! Ja man gör ju det, i vanliga fall skulle jag ha moffat i mig all chips på två röda Flört

Ah, choklad är så gott. Jag äter det ibland men äter då mörk choklad och blir nöjd efter ett par bitar.  Japp en strategi är bra att ha för kunna tackla när suget kommer över en.  
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 12:53:51 följande:

Haha! Roligt med felskrivningar ibland! :) Visst känner man sig grym när man har lyckats motstå en frestelse!?
    Ja det gör man Tungan ute
Svar på tråden Anonyma viktklubben