• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Sessan03
    sussiq82 skrev 2013-11-05 05:33:55 följande:
    Min dotter föddes igår v36+6 myser för fullt nu :)

Åh Grattis!!!! Va roligt, den 1a bebisen i tråden:). Hoppas allt gått bra. Om du orkar sen så får du gärna skriva om fl här. Passa på att njut av din lilla tös. Har hon fått något namn än?
  • Irlais

Åh stort grattis! Vad häftigt att det börjar komma bebisar här :)

• sussiq82

Inget namn än. Vaknade av att Vattnet gick 03.20 sen åkte vi in runt fem hade värkar men de gjorde inte så mycket 11:30 fick jag lite värkstimulerande och var öppen 3-4 men inte helt utplånad kl två var det fyra och helt utplånad började med lustgas lite efter det fullt öppen 16.30 krystvärkar en kvart. Gick helt ok inga bristningar men inte lika lätt som andra barnet.

• Sessan03

Skönt att allt gick bra, att du slapp bristningar och så! Själv har jag fått tid kl 12 på fl idag så med lite tur får jag snart träffa min lilla flicka:)

• Elin8401
    sussiq82 skrev 2013-11-05 08:09:34 följande:
    Inget namn än. Vaknade av att Vattnet gick 03.20 sen åkte vi in runt fem hade värkar men de gjorde inte så mycket 11:30 fick jag lite värkstimulerande och var öppen 3-4 men inte helt utplånad kl två var det fyra och helt utplånad började med lustgas lite efter det fullt öppen 16.30 krystvärkar en kvart. Gick helt ok inga bristningar men inte lika lätt som andra barnet.

Grattis!!!!
    Kul me 1a barnet i tråden!!
  • Sessan03

Igår kom min lilla tjej till världen:)
    Allt har gått bra och det är så mysigt att ha en liten bebbe att nosa på!

• Malana

Grattis till er som gått bebisar :) själv blir det hinnsvepning idag igen och imorgon igångsättning på förlossningen om det inte kör igång på riktigt nu

• Elin8401

Mp

Sessan03 skrev 2013-11-06 09:40:33 följande:
    Igår kom min lilla tjej till världen:)

Allt har gått bra och det är så mysigt att ha en liten bebbe att nosa på!

Gratis till Lilltösen!!
  • Sessan03

Tack för era gratulationer! Har fått komma hem och är så hög på alla hormoner att jag inte kan sova :). Vi ammar hela tiden, det känns så overkligt att jag fått en liten dotter.

Lycka till imorgon Malana! Snart får du oxå snusa liten bebis.

• Elin8401

Förut när ja gick på toa så låg det en genomskillning geleklump i trosan...
    Kan det vara slemproppen?? El en del av den??

Just nu har ja molnande värk i rygg/svank som går fram mot höfterna å Lite mensliknade känls fram...

• Irlais

Låter som slemproppen men den kan ju släppa långt innan förlossning och återbildas...värk är väl bättre tecken på att det är på gång, håller tummarna!

• Elin8401

Jo ja vet, men man hoppas ju alltid att på att h*n vill komma snart

Men inget mer har kommit, bara att ryggen/svanken som har blivit värre.

Bara vänta å se vad som händer

• Född7710

Hallå på er!
    I torsdags var jag till bm. Hon tog ett urinprov som visade på mycket socker och en del blod. Sa att det "inte såg snyggt ut" men inget mer. En läkare ringde sen och bad mig komma in idag och lämna ett blodsocker prov. Han undrade vad bm höll på med. Haha,undrar jag med? Någon som haft liknande provsvar?

• Irlais
    Född7710 skrev 2013-11-11 09:40:16 följande:
    Hallå på er!
    I torsdags var jag till bm. Hon tog ett urinprov som visade på mycket socker och en del blod. Sa att det "inte såg snyggt ut" men inget mer. En läkare ringde sen och bad mig komma in idag och lämna ett blodsocker prov. Han undrade vad bm höll på med. Haha,undrar jag med? Någon som haft liknande provsvar?
    Det låter ju jättekonstigt att BM inte följde upp det direkt, kan ju vara farligt om det är början på havandeskapsförgiftning! Gick det ok hos läkaren idag?
  • Född7710

Bm har inte varit den bästa tyvärr.. Väntar nu på odlingen som förhoppningsvis kommer imorgon. Hoppas på att det ser bra ut.

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?