• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Elin8401

exatkt 5 v kvar idag =) ja till beräknad dag i alla fall =)
    Ja här börjar det kännas segt.. magen ivägen, tappar allt¨, trött i ryggen osv..
    Börjar bli trött på magen nu samtidigt som ja gillar å känna rörelserna =)
    2v kvar å jobba -6 arbetsdagar. Längtar så tills ja får gå hem å börja varvra ner!!
    Sambon börjar bli mer å mer medveten om att det kan hända närsomhellst
    Å vågar inte åka någonstanns utom till jobbet då =)

Men han har sagt till sin chef att han inte tar jobb lägre bort nu (snickare/maskinnist)

Men h*n e väldigt välkommen nu !! Vill hålla dej min skatt å snosa å mysa med dej!!

Någon annan som har problem å ladda upp bilder till sin tråd via datorn??
    När ja trycker på ladda upp bild så kommer hamnar ja bara högst upp på sidan..

• Jessa01

Bm besök idag och liten har fixerat sig. Det är ca tre veckor kvar och jag längtar otroligt mycket nu. Har väldigt ont i fogar och det känns otroligt mycket när bebis sliter och drar i musklerna. Nu har han varit igång i en timme och jag kan inte låta bli att vara lite less på det här. Det är inte mysigt längre utan gör bara ont :(

• anneleea

BF 23 nov och så sjukt less nu!! Halsbrännan från helvetet, värk i fötterna, stora sömnproblem och kräkningar dygnet runt!! Bläää vill bara att bebis ska komma nu så jag får tillbaka min kropp!!

• anneleea

Jag ska på bedömning för igångsättning den 28 okt. Men har flera kompisar som blivit nekade så jag är lite rädd att jag blir det också. Om man blivit igångsatt tidigare, är dom mindre restriktiva då?

• Sessan03

Tack för alla tips på läkemedel mot halsbränna. Har testat omeprazol med bra resultat!

Usch, va tungt det börjar bli nu. Skönt att det är sista veckan på jobbet. Känner mig som en flodhäst när jag vaggar fram på jobbet :).
    Kram på er!

• Elin8401

Jobbar bara nästa vecka oxå tack å lov!! Idag blir det ett återbesök till
    läkaren av rengörning av ett sår ja fått på mitt ben..Inte fint..
    Troligen ett inflamerad hårsäck som blivit inflamerat..
    Läkaren fick ju gröpa ut såren så den är 1/2 cm djupt..
    Men dom fick inteut allt så ja ska tillbaka idag.. brukar inte vara blödig menn det gjorde så himmelenskt ont så
    ja e lite nervös...
    Sedan till föräldrargrupp =)

V 36 idag =)

• Malana

De är mindre restriktiva om man har lyckad igångsättning bakom sig. Däremot är det svårt att få innan man gått 37 fulla veckor. Det är väl då bebisen räknas som fullgången. Själv har jag bedömning 7 nov beräknad 27 nov och jag har riktigt dåliga värden men tidigare verkar inte aktuellt. Håll oss uppdaterade! :)

• Sessan03

Elin8401: det där lät inte kul alls! Hoppas det hinner läka innan bebben anländer. Fick du antibiotika oxå?

Med lite tur så är det bara två veckor kvar tills jag får träffa min lilla :)

Någon dom vet om man blir igångsatt samma dag dom man har bedömningen?
    Förra gången fick jag tid dagen efter men det drog igång av sig själv samma dag, troligtvis pga hinnsvepningen jag fick.

• Malana

Är också nyfiken på om man blir igångsatt samma dag. Min bedömning är en torsdag så jag är rädd att de skall låta mig vänta över helgen.

• Sessan03

Malana: jag kommer va i 38+1 vid bedömningen och jag hoppas att allt är moget då. Man kanske ska packa med sig alla grejer till bedömningen ifall man har tur att få igångsättningen samma dag?
    Har du blivit igångsatt förut?

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?