• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Sessan03

Hej, får man hoppa in här? Väntar tredje barnet den 16 nov, men har fått tid för bedömning av igångsättning den 4nov.

Hur mår ni andra?
    Jag mår helt ok är bara så trött hela tiden , men jag planerar att jobba två veckor till.

• Malana

Skall till barnmorskan idag, lite halvnervöst för mina värden är inte så bra och jag vill verkligen inte bli inlagd. Känns inte som magen växt heller men det kommer väl visa sig. Är glad för jag hittade massa fina blocketfynd igår så nu är det bara babymonitor kvar sen har vi allt :) 4 nov? Det är snart ju. Och jag har den 7 det är faktiskt också rätt snart. Sen om jag känner dem rätt kommer de att dra lite på dagarna för att man skall gå lite längre. Men jag hoppas det går smidigt

• Sessan03

Malana: håller en tumme att det går bra hos bm! Jag har haft hepatos vid min 1a grav och har fått det igen men än så länge ligger mina värden bra, äter tavegyl. Men min lever är tydligen lite reaktiv, har ont i den ibland.

Jag hoppas verkligen på den 4:e nov. Vid min förra fl så fick jag igångsättningstid dagen efter bedömningen så jag hoppas på det den här gången oxå.
    Den 7:e är ju oxå snart!

• Teesan

här vill jag vara med! :) BF 22 nov och hoppas innerligt hon kommer lite tidigare. Foglossning och tidiga förvärkar/sammandragningar och dålig sömn börjar bli otroligt tröttsamt nu. Detta är vårt 1a barn. längtar

• Teesan

hm halva inlägget försvann. Det är skönt att läsa att fler känner lika nu på slutet . Börjar känna av ett otroligt dåligt humör. Irritation till tusen men inte på något speciellt.. Stackars maken.

• Irlais

Åh vad härligt med datum i början av nov :) Mindre än en månad kvar för er att räkna ner till! Min bebis kan ju dröja ända till början av december, två månader dvs. Känns tungt!
    Hoppas det går bra hos BM idag Malana, bra att de håller koll på dig om värdena inte är på topp.
    Jag ska jobba fram till den 14:e så får räkna ner till det i alla fall... men den dagen kan inte komma snart nog, hade helst velat gå hem på stört!

• SuzR

Hej! Har BF 22 november:) längtar! Har en 2,5 åring redan. Jag ska jobba 4 veckor till, är sen hemma i två så det blir nog lagom. Jag har ett stillasittande jobb så det är lugnt men känner att det trycker mot revbenen...typ hela tiden

• Sessan03

Känner igen det där med humöret, just nu känns det som att hela familjen tassar runt på tå runt mig. Tom 6-åringen visar lite extra hänsyn. Enligt maken så har jag liite kort stubin just nu...

• Malana

Tack för stödet. Jag hoppas bara jag slipper läggas in. Så länge jag kan ligga på mitt sofflock och kolla serier på netflix känns det uthärdligt :) Sessan03 när du fick igångsättning dagen efter, var tappen mogen då? Jag kommer ju bara vara i 37+1 då så jag antar att det inte kommer vara helt enkelt att starta processen.

• Sessan03

Malana: jo, tappen var mogen, det var ca 1 cm kvar och jag var redan öppen 3 cm.
    Då gjordes bedömningen i v 37+6.
    Kan man göra något för att själv skynda på mognaden?

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?