• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Irlais

Min bebis låg på tvären sist och det gör den nog fortfarande för jag känner hur den trycker ut sig på precis samma sätt. Tycker det borde förstå att den ska lägga sig rätt istället för att försöka trycka ut hela min mage! BM skulle egentligen inte kollat än utan gjorde det för att jag frågade, hon sa att dom inte bryr sig om det förrän vecka 36... men ska fråga igen den här veckan då det är dags för nästa besök. 
    "Härligt" att fler är trötta på att vara gravid, jag tycker det är jättemysigt med bebisen i magen men jag känner mig ganska klar med det här nu. Vill ha tillbaka min kropp och vill ha min bebis bredvid mig :) 

• Elin8401

Hej här är en till som e beräknad till den 25 nov =)
    Har haft lite förvärkar men som tack å lov har avtagit. Men har nu foglossning till förbannelse..
    Jobbar denna månaden ut men önskar nu att man redan hade gått hem..
    Va hos bm för 2v sedan å då hade våran lill* lagt sig till rätta =)
    Vi har valt å inte ta reda på könet =)

• Systerlyster

BF 23 nov! Hoppar in här hos er :)

Sjukskriven för smärtsam foglossning sedan snart 2 månader, och nu även "hem-arrest" för hotande förtidsbörd, får inte gå och röra mig allt för mycket. Var inlagd förra veckan pga att slemproppen gick och jag börjat öppna mig, men nu är det ganska lugnt. Mig gör det inget om bebbe kommer, är sååå färdig med detta nu :) Och startar det nu så försöker de inte stoppa, är ju i vecka 35. Får se hur länge bebben vill vara kvar där inne...

• Malana

Gick ganska okej hos bm...stabilt kassa värden, men inte sämre iaf, men det blir bmbesök för mig två gånger i veckan nu plus en sväng till förlossningen per vecka för att få vätska. Hm...blir skönt när lilla bebben är ute. Hittat en lösning mot mina nattliga halsbrännebesvär. Har pallrat upp under bäddmadrassen så jag hamnar i någon halvsittande ställning. Fick sovit nästan hela natten. Guld. Ett litet tips för er som inte vet att man kan hämta ut en gratisbox på apoteket så kan jag rekommendera det. Babytobe hette den och innehöll lite smått och gott. Man registrerar på nätet, får ett ordernummer och hämtar ut. Där fanns även en pappatidning i vilket uppskattades av sambon.

• Född7710

Malana: Vilket bra tips. Registrerar man sig på apotekets hemsida?

Hoppas alla haft en bra helg. Idag går jag in i vecka 35. Känns nära men ändå som en evighet kvar. Håller mig sysselsatt och hoppas på att tiden går fort nu :) 

• Malana

Man registrerar sig på apoteksgruppen, jag sökte på babytobe och hamnade rätt. Riktigt bra box med tidningar napp, kolikflaska och lite annat

• Elin8401

Välkommen v 35 =)
    Besök hos bm idag.
    Sf-måttet :33 växt 3 cm från förra besöket så nu låg ja på kurvan igen, så inget tul behövs =)
    hjärtljuden: 148 slag/min
    bt: 140/85 högt sist gång va det lågt..

Ja mår si å sådär.. trött å yr... inte konstigt med högt bt....
    En natt med jobbig halsbränna... fick halvsitta halva natten..

• Sessan03

Alla ni med halsbränna: tar ni någon medicin eller försöker ni stå ut? Jag har typ dagligen, sedan v 25, knaprat novalukol och det kanske inte är så jättenyttigt...

Liten fråga till ang att magen sjunker: sjunker den pga att barnet fixerar sig?
    Min bebis är fixerad men det känns ändå då himla trångt mot lungorna och magsäcken. Kan inte äta något efter kl 16 för få vaknar jag på natten och kräks :(.

• sussiq82

Hej har bf 26.e nov med barn nr 3 har mycket problem med foglossning (använder tens maskin för det) och sammandragningar. Jag har varit på bedömning men tappen var ej påverkad fick dock bricanyl för min skull om jag kan inte sova el så.

Pluggar på heltid men inte mycket obligatorisk så jag pluggar hemma och håller tummarna att jag får godkänt ändå.

Hoppas man slipper går såå länge till barn ett kom 41+6 och barn 2 38+5 så vem vet med denna...

• Elin8401
    Sessan03 skrev 2013-10-15 09:54:46 följande:
    Alla ni med halsbränna: tar ni någon medicin eller försöker ni stå ut? Jag har typ dagligen, sedan v 25, knaprat novalukol och det kanske inte är så jättenyttigt...

Liten fråga till ang att magen sjunker: sjunker den pga att barnet fixerar sig?
    Min bebis är fixerad men det känns ändå då himla trångt mot lungorna och magsäcken. Kan inte äta något efter kl 16 för få vaknar jag på natten och kräks :(.

Ja tar Rennie när halsbrännan blir för svår. Annars så tar ja inget.. Novalucol ska inte vara någon fara så det kan du ta utan å vara rädd =)

När magen sjunker e att barnet har vänt sig. Min lill* gjorde det i v 32 me va ruckbar, å det e h*n fortfarande =)
    Att det känns trång e ja att barnet e soppas stor nu att allt har tryckts uppåt.
    Ja e i v 35 å det känns trångt här oxå.. Tungt å andas det nlir lättare när den lill* har fixerat sig å börjar sjunka ner.
    Fy va tråkigt att du inte får behålla något om du äter på kvällen..
Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?