• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • clembke

Hej. Här bf 20 nov. O önskar att det vore 20 nov nu.

Väntar vårt tredje barn, har 2 pojkar på 5 o snart 4.

Kan inte sova då det antingen gör ont i ryggen eller under höger revben. Eller så är det fogarna. (inte så illa utan kan röra mig)

Gick över med de andra så gör väl det denna hyn oxå. :-P

Bm besök idag...

• Malana

Skulle också gärna ha tips på hur man får tappen att mogna... Det jag kan tänka mig är massa färdknäppar men vet inte riktigt hur sugen jag känner mig för tillfället och om jag har förstått det hela rätt måste det vara ganska många för att ge effekt. Skulle säkert få en lycklig sambo dock :)

• clembke
    Malana skrev 2013-10-11 12:17:35 följande:
    Skulle också gärna ha tips på hur man får tappen att mogna... Det jag kan tänka mig är massa färdknäppar men vet inte riktigt hur sugen jag känner mig för tillfället och om jag har förstått det hela rätt måste det vara ganska många för att ge effekt. Skulle säkert få en lycklig sambo dock :)

Nåt som kan trigga igång är att känna på den med fingrarna.

Tror att det va det som satte fart på min andra. Bad bm känna efter om jag hade börjat öppna mig. Men var knappt mogen. Men fjorton timmar senare var han född.
  • Sessan03

Nja färdknäppar är man väl inte direkt sugen på för tillfället:P Ska till bm några dagar innan bedömningen så man kan kanske tigga till sig en hinnsvepning då?

• Jessa01

Hej allihop! BF 10 nov och börjar bli lite trött på det här nu...
    Det är första barnet så allting är nytt men det känns som att det här med halsbränna och foglossningar kan jag vara utan! Sambo och hundar får hålla sig långt ifrån mig emellanåt ;) 

• Malana

Hade sån sjuuuuuk halsbränna inatt :( någon som har något bra tips?

• Sessan03

Malana: jag tar novalukol mot halsbrännan. Vet att det finns andra mediciner också men den har en mild mintsmak och jag tycker den är godast. Kolla apoteket. Hur gick det hos bm?

• bella79

Hej, får jag vara med här?

Jag är beräknad till 27 november (fast jag vet att det är den 20 november. ) Jag väntar andra barnet och är SÅ färdig med denna graviditet. Jag är INTE gjord för att vara gravid.

Är sjukskriven på halvtid för sammandragningar och sömnbrist. Ska träffa läkaren imorgon igen för en ny bedömning.

Kram på er!

• Född7710

Vad kul att så många hittat hit. Skönt att vara ett gäng :)
    Jag har också väldigt ont under höger revben. Undrar varför man har det just där?
    Ligger era små med huvudet neråt? Var hos bm för två veckor sen och hon sa att vår lilla kille ligger med huvudet neråt men inte fixerad. Ska dit igen om en vecka. Får se hur det ser ut då..

• SuzR

Jag har alltid ont vid revbenen nu förtiden. Det är väl rumpan som ligger och trycker mot revbenen. Inte så skönt!

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?