• Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Malana

Har Bf 27 november men kommer bli igångsatt tidigare. Har tid för bedömning den 7 november så börjar väl se ett slut på den här icke så fantastiska graviditeten nu :) Hur mår du ?

• Född7710

Hej! 
    Idag mår jag rätt bra men oftast är jag inte så tuff. Ont i ryggen, svårt att andas, sover inget, tung, foglossning.. Försöker att hålla ett gott humör men det är inte lätt alla dagar. Vill också se ett slut på graviditeten! Skönt för dig att du kan börja göra det :) Bli igångsatt tidigare? Får jag fråga varför?
    Är det 1:a barnet?  

• Malana

Det är mitt fjärde men det var ett tag sedan sist (8år) Blir igångsatt för att jag har hyperemisis, gallsten,njursten och nu börjar mina värden svikta ordentligt, njurar och lever börjar bli påverkade. Har dessutom tre lyckade igångsättningar bakom mig vilket gör att de är mindre restrektiva till att sätta igång mig tidigt. Hm så jo den här graviditeten har inte varit någon dans på rosor precis...

• Född7710

Oj, då förstår jag! Hoppas allt går bra med bedömningen. När räknas man egentligen som "förstföderska" igen? Efter hur många år?

• Irlais

Jag har BF 28/11, första barnet. Känner mig ganska trött på att vara gravid nu, även om jag egentligen inte har större bekymmer. Tycker alla småsaker har samlat på sig lite väl länge nu och börjar bli betungande... men det känns samtidigt lite hopplöst för det är ju ganska lång tid kvar ändå. Hur länge till ska ni jobba (om ni jobbar)?

• Malana

Har varit sjukskriven sen vecka 8...behöver jag säga att jag är uttråkad???? Tror nog inte man räknas om som förstföderska även om det går ett gäng år emellan.

• Vi blir en familj

Hej Hej. Första barnet o är bf till 2dec men det kommer bli ett planerat kejsasnitt för oss. Så då kommer vår son i slutet av november, runt 25-28/11. Min/vår graviditet har varit fin o jag mår fortfarande bra. Är i v 33 nu o tränar så mycket jag kan orkar här hemma i gymmet. Fick åka in till förlossningen i tisdags efter uppmaning av bm när jag ringde. Hade under 2,5h grymma,kraftiga sm med 2-3min mellanrum o på 20-30sek. Väl på plats kollade dom hjärtljuden om tappen o mätte sm. - Fick bricanyl spruta i låret då dom ville stanna,lindra mina sm/värkar. Kram kram

• Född7710

Jag studerar heltid så det tänkte jag göra så länge det bara går. Den här kursen är klar om 5 veckor, så jag får ca 1 vecka "ledigt", om jag föder på bf. Jobbar extra också men slutade med det för någon vecka sen då orken tagit slut. Jag har mått fint i graviditeten men för en vecka sen var det som att alla krämpor kom på en gång. Var inte beredd på det alls.. Så humöret blev påverkat. 
     Irlais: hur länge ska du jobba?
    Malana: Oj, v.8. Förstår att du är uttråkad.
    Vi blir en familj: Skulle gärna sno lite av din energi! Jag utövade yoga fram till en vecka sen.  Nu blir det mest korta promenader jag orkar med. Är väldigt aktiv annars så det här tär på mig. Men måste lära mig att lyda kroppen antar jag.
    Har ni handlat allt inför nedkomsten?

• Malana

Har handlat det mesta, lite smågrejer kvar att pyssla med sista månaden. Hur har ni det? Börjar ni bli klara. Någon mer som har sjukt svårt att andas? Hoppas det blir lite lättare när magen sjunker, när brukar den göra det?

• Född7710

Vi har inhandlat det mesta. Tror att vi är på banan faktiskt. Mina kompisar överraskade mig med en babyshower för en vecka sen och gav mig massa presenter. Det tackar man för :) 
    Jag har också svårt att andas. När jag var gravid med min dotter så sjunk magen redan i v.30. Hon fixerade sig och ville komma ut i v.32. Men med hjälp av bricanyl och sängläge så stannade hon till v.40. Hoppas våra magar sjunker snart så det blir en krämpa mindre att dras med.  

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?