Inlägg från: Elin8401 |Visa alla inlägg
  • Elin8401

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej här är en till som e beräknad till den 25 nov =)
    Har haft lite förvärkar men som tack å lov har avtagit. Men har nu foglossning till förbannelse..
    Jobbar denna månaden ut men önskar nu att man redan hade gått hem..
    Va hos bm för 2v sedan å då hade våran lill* lagt sig till rätta =)
    Vi har valt å inte ta reda på könet =)

• Elin8401

Välkommen v 35 =)
    Besök hos bm idag.
    Sf-måttet :33 växt 3 cm från förra besöket så nu låg ja på kurvan igen, så inget tul behövs =)
    hjärtljuden: 148 slag/min
    bt: 140/85 högt sist gång va det lågt..

Ja mår si å sådär.. trött å yr... inte konstigt med högt bt....
    En natt med jobbig halsbränna... fick halvsitta halva natten..

• Elin8401
    Sessan03 skrev 2013-10-15 09:54:46 följande:
    Alla ni med halsbränna: tar ni någon medicin eller försöker ni stå ut? Jag har typ dagligen, sedan v 25, knaprat novalukol och det kanske inte är så jättenyttigt...

Liten fråga till ang att magen sjunker: sjunker den pga att barnet fixerar sig?
    Min bebis är fixerad men det känns ändå då himla trångt mot lungorna och magsäcken. Kan inte äta något efter kl 16 för få vaknar jag på natten och kräks :(.

Ja tar Rennie när halsbrännan blir för svår. Annars så tar ja inget.. Novalucol ska inte vara någon fara så det kan du ta utan å vara rädd =)

När magen sjunker e att barnet har vänt sig. Min lill* gjorde det i v 32 me va ruckbar, å det e h*n fortfarande =)
    Att det känns trång e ja att barnet e soppas stor nu att allt har tryckts uppåt.
    Ja e i v 35 å det känns trångt här oxå.. Tungt å andas det nlir lättare när den lill* har fixerat sig å börjar sjunka ner.
    Fy va tråkigt att du inte får behålla något om du äter på kvällen..
  • Elin8401
    Född7710 skrev 2013-10-15 11:50:08 följande:
    Skönt att sf måttet växt :) Min var på 33 cm för två veckor sen och ligger på den högsta streckade kurvan. Med dottern så låg magen på den understa kurvan hela tiden. Så olika det kan vara. Ska till bm på måndag, få se hur det ser ut då. Alltid lika spännande :)
    Senaste dygnet har lillen rört sig mindre. Kände mig lite orolig och ringde bm som hänvisade till förlossningen. Där sa de att det ff är tidigt i graviditeten och att jag ska äta något och vila så kommer bebis säkert igång. Så får det bli! Hoppas han kommer igång snart, jobbigt att gå runt och vara orolig..  

Ja det va skönt att bm va lite orolig då ja va under min kurva sist gång... Men det har vi kommit ikapp nu =)
    Ja det e så fachinerande att det kan vara så olika för alla =)

Här rör det sig en hel del, vilket e väldigt skönt så slipper man bli orolig över det. Däremot e ja lite smått orolig över att ja har fått högt bt.. Så det inte e havnandeskaps förgiftning..
    Mwn bm sa att det kan vara så att den lill* ligger å trycker på blodkärlen så hjärtat måste pumpa hårade å fortare för att få runt blodet..
    Ja här hade h*n gärna fått komma imån men samtidigt e det väll bra att h*n väntar i alla fall 2 v till...
    Men ååå vad ja vill träffa min lill* nu!!!
  • Elin8401

Sjukskriven 1 v för bt e lite högt. Vill inte åka på havandeskapsförgiftning..
    E helt färdig orkar ingenting...
    Sen är det bara 6 dagar kvar å jobba. Hoppas ja orkar jobba dom dagarna, 3 dagar nästa vecka å
    3 dagar den sista arbetsveckan..

• Elin8401

exatkt 5 v kvar idag =) ja till beräknad dag i alla fall =)
    Ja här börjar det kännas segt.. magen ivägen, tappar allt¨, trött i ryggen osv..
    Börjar bli trött på magen nu samtidigt som ja gillar å känna rörelserna =)
    2v kvar å jobba -6 arbetsdagar. Längtar så tills ja får gå hem å börja varvra ner!!
    Sambon börjar bli mer å mer medveten om att det kan hända närsomhellst
    Å vågar inte åka någonstanns utom till jobbet då =)

Men han har sagt till sin chef att han inte tar jobb lägre bort nu (snickare/maskinnist)

Men h*n e väldigt välkommen nu !! Vill hålla dej min skatt å snosa å mysa med dej!!

Någon annan som har problem å ladda upp bilder till sin tråd via datorn??
    När ja trycker på ladda upp bild så kommer hamnar ja bara högst upp på sidan..

• Elin8401

Jobbar bara nästa vecka oxå tack å lov!! Idag blir det ett återbesök till
    läkaren av rengörning av ett sår ja fått på mitt ben..Inte fint..
    Troligen ett inflamerad hårsäck som blivit inflamerat..
    Läkaren fick ju gröpa ut såren så den är 1/2 cm djupt..
    Men dom fick inteut allt så ja ska tillbaka idag.. brukar inte vara blödig menn det gjorde så himmelenskt ont så
    ja e lite nervös...
    Sedan till föräldrargrupp =)

V 36 idag =)

• Elin8401
    Sessan03 skrev 2013-10-22 10:01:31 följande:
    Elin8401: det där lät inte kul alls! Hoppas det hinner läka innan bebben anländer. Fick du antibiotika oxå?

Med lite tur så är det bara två veckor kvar tills jag får träffa min lilla :)

Någon dom vet om man blir igångsatt samma dag dom man har bedömningen?
    Förra gången fick jag tid dagen efter men det drog igång av sig själv samma dag, troligtvis pga hinnsvepningen jag fick.

Ne ingen antibiotika. Dom ville inte ge det eftersom ja e gravid, men om ja fick feber å och om det blev mera rött
    runt om såret skulle ja ringa in akut in.
    Ja hoppas att såret är bättre nu... vill inte att dom ska gräva mer i det nu... ajajaj...

ÅÅÅ bara 2 v hoppas din dotter kommer snart!
  • Elin8401

Välkommen v 37 =)
    Nu jobbar ja bara idag å på torsdag sen ska ja äntligt gå på  mammaledighet!!
    ÅÅÅ vad ja längtar!
    Ryggen börjar ta mkt stryk nu å foglossningar till tusen i mellanåt..
    Magen har börjar sjunka å det känns det har börjart bli väldigt tung känlsa neråt..
    Har haft lite stickningar i underlivit... Så antagligen så börjar h*n börja
    borra sig neråt.
    Nu hoppas ja att det inte e lång tid kvar!!!

• Elin8401

Idag jobbade ja mitt sista arbetspass =)
    Så himelenskt skönt!!! Men känns ändå lite konstigt..
    Nu längtar ja så efter våran lilla skatt!!

• Elin8401
    Sessan03 skrev 2013-10-31 15:04:08 följande:
    Va skönt att du slutat jobba nu Elin.
    Det är härligt att bara gå hemma och vänta och pyssla om sig själv tycker jag.
     Hur gick det med ditt ben? Börjar det läka? 

Ja det e fruktansvärt skönt!!
    Jo benet e bättre tack =) Det läker å det känns.... Å vad det kliar... =)
  • Elin8401
    Född7710 skrev 2013-11-04 08:51:49 följande:
    Igår kom en ny känsla. Tyngden flyttade sig neråt och jag är tvungen att gå som en cowboy för att inte ha för ont. Enligt bm har han varit fixerad i ca 2 veckor nu, Men betyder tyngden mellan benen att han sjunkit ner ännu mer? På torsdag ska jag på ny kontroll, får se hur allt ser ut då. 
    Känner mig något avundsjuk på er som redan gått på ledighet, energin är väldigt låg nu. Men bara en vecka kvar för mig, På måndag, 11/11, påbörjar jag min efterlängtade föräldrarledighet :)
    Hur går det för er? Någon som fått datum för igångsättning ännu?
    Ha en bra dag! 

Det e nog att han borrar sig neråt =)
    Ja har oxå haft den känslan till å från i 2 dagar.. Inatt fick ja en
    sådan tung känsla neråt att ja trodde nästan att h*n va på väg ut =)
  • Elin8401
    Sessan03 skrev 2013-11-04 11:33:54 följande:
    Hej tjejer. Bedömningen gick bra för mig, fick tid för igångsättning imorgon :)
    Fick dock en hinnsvepning och har lite molvärk och blöder lite så det kanske drar igång innan...

Född7710: vilket roligt uttryck: gå som en cowboy :). Det stämmer ju verkligen in på mig oxå.

ÅÅÅ spännande!!
  • Elin8401

Endast 20 dagar kvar till beräkad dag. Om vi ska gå efter rul.
    Om ja ska gå efter 1beräknad dag så e det bara 14 dagar kvar =)
    Spänande spännande =)

• Elin8401
    sussiq82 skrev 2013-11-05 08:09:34 följande:
    Inget namn än. Vaknade av att Vattnet gick 03.20 sen åkte vi in runt fem hade värkar men de gjorde inte så mycket 11:30 fick jag lite värkstimulerande och var öppen 3-4 men inte helt utplånad kl två var det fyra och helt utplånad började med lustgas lite efter det fullt öppen 16.30 krystvärkar en kvart. Gick helt ok inga bristningar men inte lika lätt som andra barnet.

Grattis!!!!
    Kul me 1a barnet i tråden!!
  • Elin8401

Mp

Sessan03 skrev 2013-11-06 09:40:33 följande:
    Igår kom min lilla tjej till världen:)

Allt har gått bra och det är så mysigt att ha en liten bebbe att nosa på!

Gratis till Lilltösen!!
  • Elin8401

Förut när ja gick på toa så låg det en genomskillning geleklump i trosan...
    Kan det vara slemproppen?? El en del av den??

Just nu har ja molnande värk i rygg/svank som går fram mot höfterna å Lite mensliknade känls fram...

• Elin8401

Jo ja vet, men man hoppas ju alltid att på att h*n vill komma snart

Men inget mer har kommit, bara att ryggen/svanken som har blivit värre.

Bara vänta å se vad som händer

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?