Bf 25 november. Finns det fler?
Har Bf 27 november men kommer bli igångsatt tidigare. Har tid för bedömning den 7 november så börjar väl se ett slut på den här icke så fantastiska graviditeten nu :) Hur mår du ?
Har Bf 27 november men kommer bli igångsatt tidigare. Har tid för bedömning den 7 november så börjar väl se ett slut på den här icke så fantastiska graviditeten nu :) Hur mår du ?
Det är mitt fjärde men det var ett tag sedan sist (8år) Blir igångsatt för att jag har hyperemisis, gallsten,njursten och nu börjar mina värden svikta ordentligt, njurar och lever börjar bli påverkade. Har dessutom tre lyckade igångsättningar bakom mig vilket gör att de är mindre restrektiva till att sätta igång mig tidigt. Hm så jo den här graviditeten har inte varit någon dans på rosor precis...
Har varit sjukskriven sen vecka 8...behöver jag säga att jag är uttråkad???? Tror nog inte man räknas om som förstföderska även om det går ett gäng år emellan.
Har handlat det mesta, lite smågrejer kvar att pyssla med sista månaden. Hur har ni det? Börjar ni bli klara. Någon mer som har sjukt svårt att andas? Hoppas det blir lite lättare när magen sjunker, när brukar den göra det?
Skall till barnmorskan idag, lite halvnervöst för mina värden är inte så bra och jag vill verkligen inte bli inlagd. Känns inte som magen växt heller men det kommer väl visa sig. Är glad för jag hittade massa fina blocketfynd igår så nu är det bara babymonitor kvar sen har vi allt :) 4 nov? Det är snart ju. Och jag har den 7 det är faktiskt också rätt snart. Sen om jag känner dem rätt kommer de att dra lite på dagarna för att man skall gå lite längre. Men jag hoppas det går smidigt
Tack för stödet. Jag hoppas bara jag slipper läggas in. Så länge jag kan ligga på mitt sofflock och kolla serier på netflix känns det uthärdligt :) Sessan03 när du fick igångsättning dagen efter, var tappen mogen då? Jag kommer ju bara vara i 37+1 då så jag antar att det inte kommer vara helt enkelt att starta processen.
Skulle också gärna ha tips på hur man får tappen att mogna... Det jag kan tänka mig är massa färdknäppar men vet inte riktigt hur sugen jag känner mig för tillfället och om jag har förstått det hela rätt måste det vara ganska många för att ge effekt. Skulle säkert få en lycklig sambo dock :)
Hade sån sjuuuuuk halsbränna inatt :( någon som har något bra tips?
Gick ganska okej hos bm...stabilt kassa värden, men inte sämre iaf, men det blir bmbesök för mig två gånger i veckan nu plus en sväng till förlossningen per vecka för att få vätska. Hm...blir skönt när lilla bebben är ute. Hittat en lösning mot mina nattliga halsbrännebesvär. Har pallrat upp under bäddmadrassen så jag hamnar i någon halvsittande ställning. Fick sovit nästan hela natten. Guld. Ett litet tips för er som inte vet att man kan hämta ut en gratisbox på apoteket så kan jag rekommendera det. Babytobe hette den och innehöll lite smått och gott. Man registrerar på nätet, får ett ordernummer och hämtar ut. Där fanns även en pappatidning i vilket uppskattades av sambon.
Man registrerar sig på apoteksgruppen, jag sökte på babytobe och hamnade rätt. Riktigt bra box med tidningar napp, kolikflaska och lite annat
Omeprazol är det enda som funkar för mig. Och sen har jag pallrat upp sängen så jag halvsitter och sover, funkar också. Ta det lugnt med kaffe och te. Torrt knäckebröd kan hjälpa att knapra på. Suger upp gallsyran gissar jag.
Så nu blir det barnmorskan idag igen, två dagar i veckan känns lite mycket men jag förstår att det är bra med koll. Tusan vad man längtar efter lillbebis nu. Men på något konstigt vis kommer vi väl helt plötsligt vara där med en bebis i famnen :)
De är mindre restriktiva om man har lyckad igångsättning bakom sig. Däremot är det svårt att få innan man gått 37 fulla veckor. Det är väl då bebisen räknas som fullgången. Själv har jag bedömning 7 nov beräknad 27 nov och jag har riktigt dåliga värden men tidigare verkar inte aktuellt. Håll oss uppdaterade! :)
Är också nyfiken på om man blir igångsatt samma dag. Min bedömning är en torsdag så jag är rädd att de skall låta mig vänta över helgen.
Har blivit igångsatt tre gånger men aldrig så här tidigt. Min erfarenhet av igångsättningar är positivt men att det kan bli lite långdraget. Men tapp har alltid varit helt omogen så det har ju varit lite segt.
Min barnmorska sa att man i princip aldrig sätts igång samma dag som bedömningen. Men jag kommer inte att göra bedömningen på förlossningen utan på Mvc så det kan ju bero på det.
Sessan 03 har också min bedömning på måndag, får väl hålla tummarna för varandra då :)
Fick tid för igångsättning på torsdag och en hinnsvepning gjord, haft rejält ont innan så man kan ju hoppas. En tid till för hinnsvepning på onsdag om det inte är igång innan :)
Sessan 03 hur såg status ut på livmoderhalsen?
Sessan 03 1.5 cm kvar och öppen för fingret. Jag har blivit dålig i magen och har slemmiga blödningar, så man hoppas ju att det skall köra igång. Hur går det för dig?