Inlägg från: Född7710 |Visa alla inlägg
  • Född7710

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej! Undrar om det finns fler som har bf runt slutet på november och kanske vill följas åt sista veckorna? Skulle då och då behöva ventilera allt från tankar kring förlossning till jobbiga krämpor. 
    Väntar mitt andra barn (dottern är 6 år) och pendlar verkligen dag till dag hur jag mår.  

• Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?
  • Född7710

Hej! 
    Idag mår jag rätt bra men oftast är jag inte så tuff. Ont i ryggen, svårt att andas, sover inget, tung, foglossning.. Försöker att hålla ett gott humör men det är inte lätt alla dagar. Vill också se ett slut på graviditeten! Skönt för dig att du kan börja göra det :) Bli igångsatt tidigare? Får jag fråga varför?
    Är det 1:a barnet?  

• Född7710

Oj, då förstår jag! Hoppas allt går bra med bedömningen. När räknas man egentligen som "förstföderska" igen? Efter hur många år?

• Född7710

Jag studerar heltid så det tänkte jag göra så länge det bara går. Den här kursen är klar om 5 veckor, så jag får ca 1 vecka "ledigt", om jag föder på bf. Jobbar extra också men slutade med det för någon vecka sen då orken tagit slut. Jag har mått fint i graviditeten men för en vecka sen var det som att alla krämpor kom på en gång. Var inte beredd på det alls.. Så humöret blev påverkat. 
     Irlais: hur länge ska du jobba?
    Malana: Oj, v.8. Förstår att du är uttråkad.
    Vi blir en familj: Skulle gärna sno lite av din energi! Jag utövade yoga fram till en vecka sen.  Nu blir det mest korta promenader jag orkar med. Är väldigt aktiv annars så det här tär på mig. Men måste lära mig att lyda kroppen antar jag.
    Har ni handlat allt inför nedkomsten?

• Född7710

Vi har inhandlat det mesta. Tror att vi är på banan faktiskt. Mina kompisar överraskade mig med en babyshower för en vecka sen och gav mig massa presenter. Det tackar man för :) 
    Jag har också svårt att andas. När jag var gravid med min dotter så sjunk magen redan i v.30. Hon fixerade sig och ville komma ut i v.32. Men med hjälp av bricanyl och sängläge så stannade hon till v.40. Hoppas våra magar sjunker snart så det blir en krämpa mindre att dras med.  

• Född7710

Vad kul att så många hittat hit. Skönt att vara ett gäng :)
    Jag har också väldigt ont under höger revben. Undrar varför man har det just där?
    Ligger era små med huvudet neråt? Var hos bm för två veckor sen och hon sa att vår lilla kille ligger med huvudet neråt men inte fixerad. Ska dit igen om en vecka. Får se hur det ser ut då..

• Född7710

Malana: Vilket bra tips. Registrerar man sig på apotekets hemsida?

Hoppas alla haft en bra helg. Idag går jag in i vecka 35. Känns nära men ändå som en evighet kvar. Håller mig sysselsatt och hoppas på att tiden går fort nu :) 

• Född7710
    Elin8401 skrev 2013-10-15 09:50:37 följande:
    Välkommen v 35 =)
    Besök hos bm idag.
    Sf-måttet :33 växt 3 cm från förra besöket så nu låg ja på kurvan igen, så inget tul behövs =)
    hjärtljuden: 148 slag/min
    bt: 140/85 högt sist gång va det lågt..

Ja mår si å sådär.. trött å yr... inte konstigt med högt bt....
    En natt med jobbig halsbränna... fick halvsitta halva natten..
    Skönt att sf måttet växt :) Min var på 33 cm för två veckor sen och ligger på den högsta streckade kurvan. Med dottern så låg magen på den understa kurvan hela tiden. Så olika det kan vara. Ska till bm på måndag, få se hur det ser ut då. Alltid lika spännande :)
    Senaste dygnet har lillen rört sig mindre. Kände mig lite orolig och ringde bm som hänvisade till förlossningen. Där sa de att det ff är tidigt i graviditeten och att jag ska äta något och vila så kommer bebis säkert igång. Så får det bli! Hoppas han kommer igång snart, jobbigt att gå runt och vara orolig..  
  • Född7710

Bm besök imorse. Bra värden och hjärtljud (154). Sf mått: 35 cm så ligger lite över "normal" kurvan. Enligt bm är lillen fixerad nu. 5 veckor kvar! Som jag längtar nu. 
    Hur mår ni andra?
    Hoppas ni haft en fin helg :) 

• Född7710

Hej! Hur är det med er?
    Jag är rätt slut och färdig nu. Längtar efter den 8 nov då jag går på efterlängtad ledighet. "Bara" 2 veckor kvar att behöva leverera.  

• Född7710
    Sessan03 skrev 2013-10-28 17:50:40 följande:

Nu har jag gått på ledigt. Firade det med att storstäda och tvätta :), så nu har jag ont i ryggen... Börjar bli rejält trött på det här nu, kräks nästan varje natt och har fått foglossning. Fast å andra sidan så blir jag livrädd varje gång jag får en förvärk, då tycker jag att bebis kan stanna tills igångsättningen :).
    Skönt med ledighet. Trist med kräk och onda fogar. Haha, jag känner igen mig. Vill att bebis ska komma NU men så fort jag känner något som kan vara en värk eller när sambon otåligt undrar när han kommer så blir jag helt stel och känner mig inte redo än. Förlossningen med min dotter, för 6 år sen, var långdragen och jobbig så jag känner mig rätt orolig inför denna. Men.. gör ALLT för att tänka positivt och fokusera på priset :)
  • Född7710

Igår kom en ny känsla. Tyngden flyttade sig neråt och jag är tvungen att gå som en cowboy för att inte ha för ont. Enligt bm har han varit fixerad i ca 2 veckor nu, Men betyder tyngden mellan benen att han sjunkit ner ännu mer? På torsdag ska jag på ny kontroll, får se hur allt ser ut då. 
    Känner mig något avundsjuk på er som redan gått på ledighet, energin är väldigt låg nu. Men bara en vecka kvar för mig, På måndag, 11/11, påbörjar jag min efterlängtade föräldrarledighet :)
    Hur går det för er? Någon som fått datum för igångsättning ännu?
    Ha en bra dag! 

• Född7710

Hallå på er!
    I torsdags var jag till bm. Hon tog ett urinprov som visade på mycket socker och en del blod. Sa att det "inte såg snyggt ut" men inget mer. En läkare ringde sen och bad mig komma in idag och lämna ett blodsocker prov. Han undrade vad bm höll på med. Haha,undrar jag med? Någon som haft liknande provsvar?

• Född7710

Bm har inte varit den bästa tyvärr.. Väntar nu på odlingen som förhoppningsvis kommer imorgon. Hoppas på att det ser bra ut.

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?