Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.
Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.
Hej jag är svensk och mamman till vår 3 månaders dotter är ifrån Colombia. en Vårdnadstvist kommer med största sannorlikhet utbryta då hon vill ta barnet och flytta tilll Colombia. Hon ser inte mig som viktig del i barnet. någon som vet vad som räknas in i en sådan tvist.
Jag har en bekant som läst juridik. Hen påstår att om en förälder ansöker om ensam vårdnad så MÅSTE en av föräldrarna få ensam vårdan. Måste inte vara den som sökt, men delad vårdnad finns inte som allternativ då. Kan ju verkligen inte tro att det är sant????
Så båda föräldrarna måste vilja ha ensam alltså?
Är det mest sannolikt att mamman får det? Ingen av föräldrarna är dåliga föräldrar men de kan inte komma överens om någonting, de bråkar om ALLT! Så därför har mamman bestämt sig för att söka ensam vårdnad och jag tror pappan kommer säga att han vill ha ensam vårdnad. Hon är tvärsäker på att hon kommer få det just för hon är mamma.
Jag ids inte klyva hårstrån längre för jag antar att vi ändå är överens om lydelsen i 6 kap, 5 § 2 st FB - och det var den robusta formuleringen jag ville påpeka för dig inledningvis!
Avslutar härmed mitt engagemang i denna fråga ......