• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Realista
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:06:45 följande:
    Varför mördare och alkoholister har kvar vårdnaden om barnet är för att mördaren inte uppvisat något våld eller hot mot barnet. Skulle en person i fråga mörda, så sitter denne i fängelse, och kan inte utgöra fara för barnet vid besök. Och när denne blir släppt är nog omständigheterna annat. En alkoholistpappa kanske har en knarkartjej till ex och av den anledningen anses han vara en bättre förälder. Skulle soc veta detta så skulle pappan nog behöva bevisa väldigt mycket för att få en chans att ha barnet ensamt. Man blir inte av med vårdnaden bara för att man är alkoholist, även om det kan ligga till grund. mitt barns pappa var alkoholist under dessa år, och soc visste detta. Men vi hade ändå delad vårdnae.

När barnen har förälder i fängelse vart sker ug då
  • Utropstecknet

En sak om man utger sig för att kunna "allt" om smink eller bakning eller någonting annat trivialt men att utge sig för att vara det närmaste expert inom ett område som detta (utan någon som helst utbildning) anser jag är vanskligt.

• Anonym (Sh)

Aniie:

Har man våldfört sig på sitt barn, så har soc missat detta, eller att det inte finns någon misstanke att barnet far illa, eller att barnet bor hos andra förälder och endast har övervakat umgänge med barnet eller liknande. Man kan fortfarande har kvar vårdnaden.

• Anonym (Sh)

Vea78:

Jag är kvinna.

• Realista
    Utropstecknet skrev 2013-07-29 01:11:22 följande:
    En sak om man utger sig för att kunna "allt" om smink eller bakning eller någonting annat trivialt men att utge sig för att vara det närmaste expert inom ett område som detta (utan någon som helst utbildning) anser jag är vanskligt.

Du har så rätt
  • Anonym (Sh)

Utropstecknet:

Jag har inte på något sätt uppgett att jag är expert. Endast skrivit att jag kan det mesta. Precis som att någon kan en hel bok utantill, genom att ha läst den.

• Realista
    Realista skrev 2013-07-29 00:40:32 följande:
    Vad exakt krävs för att få ensam vårdnad? Varför är det högre statistik på kvinnor som kidnappar sina barn och varför skriver tidningarna bara om när mannen tar barnen och sticker inte när kvinnan gör det?

Realista skrev 2013-07-29 00:50:12 följande:
    Ts en fråga till du kan googla medan jag sover, du kan ju det mesta inom vårdnadsfrågor och familjerätt och då har jag en fråga till: om en pappa tar barnet och sticker från mamman och gapar om hur dålig mamman är till soc och tr då startar soc automatiskt en utredning men om en mamma tar barnet och sticker och gapar om hur dålig pappan är till soc och tr då startas inte alltid en utredning varför är det så?

Hoppar du medvetet över mina frågor
  • Anonym (:()
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:15:14 följande:
    Utropstecknet: Jag har inte på något sätt uppgett att jag är expert. Endast skrivit att jag kan det mesta. Precis som att någon kan en hel bok utantill, genom att ha läst den.

Men då är man expert
  • Anonym (Sh)

Realista: jag har svarat dig på inlägg 16, 22 och 23.

• Anonym (justitia)
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:06:45 följande:
    Varför mördare och alkoholister har kvar vårdnaden om barnet är för att mördaren inte uppvisat något våld eller hot mot barnet. Skulle en person i fråga mörda, så sitter denne i fängelse, och kan inte utgöra fara för barnet vid besök. Och när denne blir släppt är nog omständigheterna annat.

En alkoholistpappa kanske har en knarkartjej till ex och av den anledningen anses han vara en bättre förälder. Skulle soc veta detta så skulle pappan nog behöva bevisa väldigt mycket för att få en chans att ha barnet ensamt. Man blir inte av med vårdnaden bara för att man är alkoholist, även om det kan ligga till grund.

mitt barns pappa var alkoholist under dessa år, och soc visste detta. Men vi hade ändå delad vårdnae.
    Fullt så enkelt är det inte. För att alls anförtros vårdnaden av barn ska man vara en ansvarsfull person som ser till barnets bästa. Tyvärr är det inte så enkelt att domstolen bara kan frånta en förälder vårdnaden. Det krävs att någon lämnar in en ansökan för att det ska genomföras.

Varför stämde du inte barnets far i domstol?
Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!