• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Realista
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:32:13 följande:
    Sorry! Menade inte att förstöra något!
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:30:21 följande:
    Om du läser inlägg 16 så har jag skrivit vad en domstol beslutar på, barnets bästa. Och även att föräldern som vill ha ensam vårdnad vänder sig till domstol. Jo jag tog detta till domstol, och har idag ensam vårdnad.
    Svammel. Ja, det är enda sättet om den andre vägrar. Okej, så varför låtsas du annorlunda?

Det är lugnt jag går och äter kommer tillbaka och tittar om ts googlat upp mina frågor
  • Anonym (Sh)
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:32:13 följande:
    Sorry! Menade inte att förstöra något!Svammel.

Ja, det är enda sättet om den andre vägrar.

Okej, så varför låtsas du annorlunda?

Vad är svammel?

Låtsas annorlunda med vad?
  • Aniiee
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:30:17 följande:
    Vad menar du med "tvingar"? Vem gör det? Visar/säger barnet att barnet inte vill träffa föräldern?
    Socialtjänsten. (jag har vanligtvis inget särskillt emot socialtjänsten). De anser att barnet är för litet för att dels förstå, dels kapa kontakten med föräldern. De lirkar och övertalar och det har hänt att de har burit också. Barnet vägrar och säger nej och håller de på för länge blir barnet hysterisk, gråter, skakar, slår och skriker. Barnet är fem år. 

De får inte alltid med barnet, men jag tycker att det är helt åt skogen att ens försöka.  
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (Jemma)
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:33:58 följande:

Antagligen för att skapa en relation. Detta skulle nog inte ske om föräldern inte uppvisat att denne ändrat på sig. Ett barn har rätt till båda sina föräldrar, och anses tyvärr inte kunna bestämma att denna inte vill åka till föräldern som har umgänge förän barnet är gammalt nog att bestämma själv.

"nog","antagligen"....var inte du "expert" nyss?
  • Litet My
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:15:14 följande:
    Utropstecknet:
    Jag har inte på något sätt uppgett att jag är expert. Endast skrivit att jag kan det mesta. Precis som att någon kan en hel bok utantill, genom att ha läst den.

Fast det är ju knappast jämförbart, en bok har liksom bara EN handling medan familjerätt har en mängd olika situationer att ta hänsyn till och som det skall bedömmas och tas hänsyn utefter.
  • Anonym (Sh)

Vill påpeka att denna tråden var menad till dom som skriver trådar ständigt om dessa frågor. Dom som vill ha hjälp, då besparas dom från att få massa kommentarer om sånt som inte alls stämmer från sådana som vissa är här. Så ni behöver inte testa mig med orelevanta frågor.

tack!

• Anonym (justitia)
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:33:58 följande:

Antagligen för att skapa en relation. Detta skulle nog inte ske om föräldern inte uppvisat att denne ändrat på sig. Ett barn har rätt till båda sina föräldrar, och anses tyvärr inte kunna bestämma att denna inte vill åka till föräldern som har umgänge förän barnet är gammalt nog att bestämma själv.
    När är barnet gammalt nog?
  • Anonym (Sh)
    Litet My skrev 2013-07-29 01:45:41 följande:
    Fast det är ju knappast jämförbart, en bok har liksom bara EN handling medan familjerätt har en mängd olika situationer att ta hänsyn till och som det skall bedömmas och tas hänsyn utefter.

Och vad är skillnaden på att jag kommenterar någons tråd där dom frågar om detta, än att jag istället svarar här? Jag bedömer ingenting, utan svarar på frågor.
  • Anonym (Sh)
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:46:30 följande:
    När är barnet gammalt nog?

Barnet ska kunna föra sin egen talan vart denne vill bo runt 11-12 års åldern.
  • Litet My
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:48:20 följande:

Och vad är skillnaden på att jag kommenterar någons tråd där dom frågar om detta, än att jag istället svarar här? Jag bedömer ingenting, utan svarar på frågor.

I en tråd kan "vem som helst" svara vad denne tror, du utger dig för att "kunna det mesta" vilket är ganska tydligt att du absolut inte gör.

Utger man sig för att "kunna det mesta" helt utan utbildning och enbart en egen vårdnadstvist i ryggen ger man sig ut på ganska hal is, speciellt när dina svar mest består av spekuleringar "jag tror","jag tycker" eller "antagligen". Det kallar inte jag att "veta det mesta", det blir liksom lite pinsamt...  
Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!