• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Aniiee
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:11:26 följande:
    Aniie:

Har man våldfört sig på sitt barn, så har soc missat detta, eller att det inte finns någon misstanke att barnet far illa, eller att barnet bor hos andra förälder och endast har övervakat umgänge med barnet eller liknande. Man kan fortfarande har kvar vårdnaden.
    Ja, jag vet ju bara ett fall där en förälder har våldförtsig på sitt barn. Den föräldern har både vårdnad och umgänge, trots fängelsedom.

Följdfråga: Varför tvingar man barn som blivit våldtagna av sin förälder att träffa föräldern? 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (justitia)
    Realista skrev 2013-07-29 01:09:39 följande:

När barnen har förälder i fängelse vart sker ug då
    I speciella rum eller lägenheter som är inredda så att barn inte ska bli avskräckta eller tycka att fängelser är skrämmande ställen att vara för att träffa sin förälder.
  • Realista
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:21:29 följande:
    Realista: jag har svarat dig på inlägg 16, 22 och 23.

Jo men det då svara du med motfråga och vad du tror och jag vill inte veta vad du tror utan jag vill ha svar på min fråga antingen med ett jag vet inte eller med en förklaring ingen motfråga om jag har statistik för det har jag. Så återigen du har inte get svar på mina frågor och för att inte förvirringen ska råda i din tråd citera den du svarar
  • Realista
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:25:50 följande:
    I speciella rum eller lägenheter som är inredda så att barn inte ska bli avskräckta eller tycka att fängelser är skrämmande ställen att vara för att träffa sin förälder.

Ja jag vet men nu var det ta som utgav sig för att kunna allt och hon har frekvent hoppat mina frågor
  • Anonym (justitia)
    Aniiee skrev 2013-07-29 01:23:57 följande:
    Ja, jag vet ju bara ett fall där en förälder har våldförtsig på sitt barn. Den föräldern har både vårdnad och umgänge, trots fängelsedom.

Följdfråga: Varför tvingar man barn som blivit våldtagna av sin förälder att träffa föräldern? 
    Vad menar du med "tvingar"? Vem gör det? Visar/säger barnet att barnet inte vill träffa föräldern?
  • Anonym (Sh)
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:23:30 följande:
    Fullt så enkelt är det inte. För att alls anförtros vårdnaden av barn ska man vara en ansvarsfull person som ser till barnets bästa. Tyvärr är det inte så enkelt att domstolen bara kan frånta en förälder vårdnaden. Det krävs att någon lämnar in en ansökan för att det ska genomföras.

Varför stämde du inte barnets far i domstol?

Om du läser inlägg 16 så har jag skrivit vad en domstol beslutar på, barnets bästa.

Och även att föräldern som vill ha ensam vårdnad vänder sig till domstol.

Jo jag tog detta till domstol, och har idag ensam vårdnad.
  • Realista
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 01:25:50 följande:

Tack för du svara iallafall men nu hoppas jag tsk googlar på mina frågor eller kanske du kan svara på dem med :) (inlägg 37 är de ta hoppar över)
  • Anonym (justitia)
    Realista skrev 2013-07-29 01:29:14 följande:

Ja jag vet men nu var det ta som utgav sig för att kunna allt och hon har frekvent hoppat mina frågor
    Sorry! Menade inte att förstöra något!
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:30:21 följande:

Om du läser inlägg 16 så har jag skrivit vad en domstol beslutar på, barnets bästa.
    Och även att föräldern som vill ha ensam vårdnad vänder sig till domstol.

Jo jag tog detta till domstol, och har idag ensam vårdnad.

Svammel.

Ja, det är enda sättet om den andre vägrar.

Okej, så varför låtsas du annorlunda?
  • Anonym (Sh)
    Aniiee skrev 2013-07-29 01:23:57 följande:

Antagligen för att skapa en relation. Detta skulle nog inte ske om föräldern inte uppvisat att denne ändrat på sig. Ett barn har rätt till båda sina föräldrar, och anses tyvärr inte kunna bestämma att denna inte vill åka till föräldern som har umgänge förän barnet är gammalt nog att bestämma själv.
  • Anonym (Sh)
    Realista skrev 2013-07-29 01:27:20 följande:
    Jo men det då svara du med motfråga och vad du tror och jag vill inte veta vad du tror utan jag vill ha svar på min fråga antingen med ett jag vet inte eller med en förklaring ingen motfråga om jag har statistik för det har jag. Så återigen du har inte get svar på mina frågor och för att inte förvirringen ska råda i din tråd citera den du svarar

Exakt vilken av frågorna vill du ha nytt svar på?
Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!