• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Jojile

Mamma2010: det du skriver är ju inget som visar på att han inte tar hand om och ger er dotter vård. Hade hon behövt läkarvård när han hade henne, och struntat i att söka vård, DÅ hade han brustit.

Att han struntat i sin dotter visar på att han var en idiot men inget som kommer ge dig ev.

Under umgänget, har det hänt något som han bör ha meddelat dig om i boken?

Det som kan ge dig en chans är om ni absolut inte kan samarbeta, skulle jag tro. Jag är inte utbildad utan har enbart erfarenhet från egen vårdnadstvist men jag vann ev eftersom pappan vägrade ge mig sitt nummer, inte träffade sonen överhuvudtaget och vägrade skriva under viktiga dokument.

• vetvadjagvill

TS i all vänlighet så är inte 3 års tvist så speciellt länge.. och de flesta tvister är från helvetet...

det säger jag som tvistade mot 2 ex samtidigt i 3 år varav ena exat redan hade tvistat i 3 år så jag har altlså legat i tvist i 6 år.  då de allierade sig med samma ombud och vittnade för  varandra emot mig även om det var pågående medling etc... har varit med om smutskasting, verkställighet, jo, statens ansvarsnämnd, socialutredningar  och skrivelser i dagstidningen om mitt fall...  mm

först förlorade jag ett barn sedan vann jag andra tvisten om boendet och då lade sig första platt för alla mina önskemål  då jag inte avsåg rycka upp barnet en gång till med skolbyte etc barnet mår dåligt som det är och jag har redan de andra barnen på heltid och pappan som lagt fram hur olämplig jag är struntar i hela lov och umgängeshelger..