• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Anonym (:()

Helt rätt men det är inget du visar här och det är utefter det jag får bilda min uppfattning

EllisBell skrev 2013-07-29 08:13:10 följande:
    Anonym (:() : Du har ingen aning om vad jag kan och inte kan.

• Anonym (justitia)
    EllisBell skrev 2013-07-29 08:01:48 följande:
    Anonym (justitia): Jo. Men det är okej. Du får jättegärna leka duktigast i tråden för mig.
    Läs om vad jag skrev. Du skrev något annat än vad jag gjorde. När det gäller ärenden om verkställighet har lagen inte ändrats. En 12-åring som vägrar umgänge får domstolen inte tvinga till umgänge, annat än i undantagsfall, som jag skrev. Visst ska domstolen höra yngre barn men domstolen har ingen skyldighet att följa yngre barns vilja.
  • EllisBell

Anonym (justitia): Du upprepar fortfarande det jag skrev med andra ord. Men du är jätteduktig.

• EllisBell

Anonym (:() Du kanske ska bilda fanclub?

• Jojile

Men vad är det här för tråd? Herregud!
    Ts, jag förstår din tanke men det kan bli väldigt fel om du ger felaktiga råd till någon som faktiskt tror att du är expert och utbildad.

Men ni andra? Realista: Som jag förstått så är du utbildad inom det här ämnet? Då är det ju toppen att du kan komma med korrekt info. Men varför måste du sitta och vara arrogant och kasta ut frågor du är säker på att Ts inte kan svara på, tätt följt av "att Ts googlar svaret just nu".
    Men jag antar att du är ute efter att Ts ska göra bort sig så du kan bevisa att hon inte är expert?

• Anonym (:()
    EllisBell skrev 2013-07-29 08:26:26 följande:
    Anonym (:() Du kanske ska bilda fanclub?

Varför det
  • Realista
    Jojile skrev 2013-07-29 08:35:19 följande:
    Men vad är det här för tråd? Herregud! Ts, jag förstår din tanke men det kan bli väldigt fel om du ger felaktiga råd till någon som faktiskt tror att du är expert och utbildad. Men ni andra? Realista: Som jag förstått så är du utbildad inom det här ämnet? Då är det ju toppen att du kan komma med korrekt info. Men varför måste du sitta och vara arrogant och kasta ut frågor du är säker på att Ts inte kan svara på, tätt följt av "att Ts googlar svaret just nu". Men jag antar att du är ute efter att Ts ska göra bort sig så du kan bevisa att hon inte är expert?

Det var väl uppenbart redan på första sidan eller hur ibland måste ts se hur fel hen har för sitta här och ge råd om en sådan grej där folk väldigt sällan trollar utan uppenbart vill ha ärliga svar så kommer en sån som st och ger felaktig info men utger sig för att kunna där kunskapen är byggd utifrån sitt eget mål det kan få förödande konsekvenser för andra om de lyssnar på en sådan som ts.
  • Jojile

Realista: jag håller med dig, det kan bli riktigt knasigt om någon trillar in i tråden och får felaktiga råd, precis som i alla trådar där alla anonyma experter finns. Jag tvivlar inte heller på att du har stenkoll på vad som gäller, det är mer sättet du (och flera andra i tråden) försöker bevisa det på som jag vänder mig mot.

• Anonym (Sh)

Jag har inte på något sätt utgett att jag är expert eller utbildad.

Nu lämnar jag denna tråd, tack och hej!

• Brumma

TS - nej men genom att skriva att "du kan det mesta" så är det ju det intrycket du försöker ge...

Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!