Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.
Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.
Jag och mitt barns pappa ligger i tvist.
Han har varit under utredning hos soc pga misstänkt misshandel av barnet och soc valde även att göra en polisanmälan mot honom.
Polisanmälan lades ned och nu är även socutredningen klar som säger typ att de inte vet.... (förvånad över hur svag deras utredning var/är men men)
Barnet bor numera VV och jag vill ha stadigvarande boende.
Barnets far är ensamstående och bor i ett hus som varit under konstant renovering sedan 2006. Det saknas golv, väggar, tak mm mm och nu fick jag veta för ngn dag sedan att han även skall bygga ut och bygga nytt rum till barnet.
OBS! Det är inte klart i NÅGOT av de andra rummen i huset!!! Huset är fyllt med olika maskiner och byggmaterial och man måste alltid ha skor inomhus pga sågspån osv.
Hos mig bor barnet "normalt" med två bonussyskon, mig och min sambo.
Jag och min sambo har ni börjat planera för ett gemensamt barn och jag undrar hur det kan påverka tvisten?
Kan det ses som negativt att jag skaffar ytterligare ett barn?
Jag har en fråga - varför börjar föräldrar strida om vårdnaden?
Vad är det som är så svårt med att bara splitta och köra varannan vecka?
Jag och pappan har barnen varannan vecka. Jag vill gärna ringa och checka läget och prata med barnen runt varannan dag. Han säger att Max 2 ggr i veckan är vad jag får ringa, får han bestämma detta? Barnen är små och säger inte själva att dom vill ringa mig.
Måste jag släppa in exet i mitt hem? Kan tingsrätten tvinga mig till det? Exet kan inte uppföra sig och därför har jag valt att inte släppa in hen i mitt hem! Detta gäller vid överlämnande av barnen, och tingsrätten har redan sagt att byte ska ske i skolan/fritids, med exet tror ändå att hen ska in här och det gör mig galen! Barnen vill inte ha hen i mitt hus heller, de känner att de blir dålig stämning och ja vill inte utsätta dom för mer elände än vad de redan fått gå igenom med skilsmässan!
Lovdagar, studiedagar osv hen tror att hen bara kan kliva in när som helst och hälsa på barnen, finns som sagt en anledning till varför hen inte ska in här!!! Har idag fått klartecken från advokaten att hen har INTE rätt att kliva in här, de är jag som bestämmer i mitt hem! Så nu vet jag 😄