• AndersFl

    Den största skithålan i hela Sverige..

    Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

    Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

    Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

    Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

  • Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • JeanSaft
    dennis02 skrev 2013-06-03 19:50:03 följande:
    Men Gamleby är väl ändå rätt fint på sommaren har jag för mig?


    Jo fint är det säkert, men är inget ställe jag skulle låta mina barn växa upp i. Skolorna är kassa, lärarna ser mobbingen men väljer att inte göra nåt åt det (bekvämast så), och folket där är som dom är Flört
  • Velouria

    Ödeshög. Fiiifan! Råkar man släppa en fjärt så kommer den att eka i byhålan i minst sex månader.


    Fus Ro Dah
  • Anna 710

    Helt otroligt att ingen nämnt Kungshamn! Ett oerhört vackert samhälle på västkusten, som invaderas av människor från alla möjliga ställen på sommaren. Då går det att bo här. Men de människor som bor här året om, de lever för att tävla om vem som har mest, finast osv... Hakorna pekar rätt upp i vädret på i stort sätt hela bunten. Det värsta är väl de som låtsas ha pengar! För att kunna mäta sig med krösusarna här ute så måste de stå med lån upp till öronen för att kunna betala fina bilar, totalrenoveringar av hus, båtar, sjöbodar, märkeskläder och allt annat man måste ha för att ha något människovärde här ute Rynkar på näsan Hahaha, patetiskt!! Sen har vi skitsnacket... håll dig helst inomhus om du vill vara säker på att klara dig någorlunda. Hade min livssituation tillåtit mig, så hade jag dragit härifrån fortast möjligt!! Så välkomna till västkustens "idyll", vackra trevliga Kungshamn Flört

  • guldlock01

    Haha då har du kanske inte varit i Överum??? Där är det inte ens fint på sommaren =) Och där var jag "annoslunda" och hade inte en chans att känna samma gemenskap som dom andra. Där är dom rädda och fega skitar som inte ens vågar bli vän med en eller prata med en för då riskerar dom att också bli utstötta. FY FAN FÖR DEN HÅLAN!!

    Fd Överumsbo 

  • Klister

    Gamleby, Kisa, Horn, Boxholm, Blackstad, Mariannelund. Västervik är lika vidrigt fast i större format.

    Befolkade av inavlade idioter. Och alla, även barnen, är groteskt överviktiga.

    Men det är fint på sommaren. Den veckan man är där.

  • dennis02
    Klister skrev 2013-07-10 21:18:29 följande:
    Gamleby, Kisa, Horn, Boxholm, Blackstad, Mariannelund. Västervik är lika vidrigt fast i större format.

    Befolkade av inavlade idioter. Och alla, även barnen, är groteskt överviktiga.

    Men det är fint på sommaren. Den veckan man är där.
    Fast Mariannelund är väl rätt okej? Har varit där några gånger och tycker det är ett ganska gemytligt litet samhälle.


  • Klister

    Gamleby bageri ska slå igen, det är för svårt att hitta arbetskraft.

    Är det någon som öht jobbar i den hålan?

  • AW76

    Det här var rolig läsning, eller ska jag skriva tragisk läsning kanske.. Jag är född och uppvuxen i Stockholm (tack och lov?) och har förstås inte samma insyn i hur det är att leva i en bondhåla. Men man har ju rest en del i Sverige, och vissa ställen man passerar.. ja det går inte ens att föreställa sig hur trist det måste vara att bo permanent där..

    En släkting till mig har hus i Malung. Vi var där på bröllop. När vi åkte dit och hem hem passerade vi diverse hålor. Min kusin kallade dem "sjävmordsstäder" (stad var ju att ta i ). Han menade att det måste vara så trist att bo där att han skulle begå självmord.. 

  • Punkster

    Som någon skrev så har små hålor sin charm. Men det krävs också en viss typ av person för att trivas där. Har man intellektuella eller kulturella intressen, eller gillar nåt annat som sticker ut så får man det svårt. Gillar man det simpla i livet; jobba hårt, kolla på fotboll och bli full på lördagen så kan man säkert trivas utmärkt. Det brukar ju också märkas vilka personer som flyttar från samhället efter gymnasiet och vilka som stannar kvar.

  • JohnnyS21

    Åtvidaberg som ligger lite norrut därifrån, är också en riktig ökenhåla, där händer fan ingenting. Där finns några som sticker ut från mängden och vågar prata med främmande människor, men resten stänger bara in sig i sina villor och lägenheter.

    Grums utanför Karlstad är är väl annars en välkänd WT-håla i den stilen.

Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..